Staphorst houdt vast aan station ( - 14 okt 2004)
Staphorst houdt vast aan station
14 okt 2004
Het gemeentebestuur van Staphorst heeft de hoop niet opgegeven wat betreft de realisatie van een NS - station aan de spoorlijn door deze gemeente.
In overleg met de provincie blijft Staphorst bij de Nederlandse Spoorwegen pleiten voor de komst van een NS-station. Dat stelt de gemeente op de activiteitenlijst bij de begroting 2005. Doelstelling is om nabijgelegen steden als Zwolle en Meppel goed bereikbaar te laten zijn via openbaar vervoer. ‘Want met het busvervoer is het ook niet al te goed gesteld‘, zegt wethouder Wisse Bron. ‘We zijn dus warm voorstander van een NS-station‘, vervolgt Bron, die er aan toevoegt dat het niet gaat om een ‘compleet‘ station. ‘Het zal meer gaan om een NS-halteplaats. Een perron dus. Maar we zijn afhankelijk van de NS wat uitvoering betreft. De bal ligt nu bij de provincie en de NS, waartussen besprekingen gaande zijn‘, aldus Bron.
Behoefte
Op de lijn Zwolle-Meppel is de opening van een halte Staphorst gewenst. Zo staat ook in het
Vanwege copyright wordt niet de volledige tekst van dit artikel getoond.
| Gekoppelde stations
Staphorst
|