Grote kans op station in Twello ( - 28 aug 2004)
Grote kans op station in Twello
28 aug 2004
De kans is groot dat treinreizigers vanuit Deventer over niet al te lange termijn op een nieuw NS - station in Twello kunnen uitstappen.
Volgens wethouder Gosse Hiemstra van Deventer zijn de onderhandelingen voor deze zogenoemde regiorail dicht bij een afronding. Hiemstra maakt deel uit van een werkgroep die de plannen voorbereidt. Hij denkt dat de provincie Gelderland in het najaar het definitieve plan kan behandelen. ‘Regiorail is voor 95 procent rond. Er is nog een klein exploitatieprobleem voor de lijn Deventer-Apeldoorn maar we gaan ervan uit dat we die kunnen oplossen‘, aldus de wethouder. De stoptrein tussen Deventer en Apeldoorn zou dan vanaf 2006 en uiterlijk 2007 moeten rijden. Die trein doet alvorens in Apeldoorn Centraal te arriveren de stations in Twello en Osseveld/Apeldoorn aan. Het is de bedoeling dat dit door de huidige stoptrein tussen Almelo naar Deventer gebeurt, die dan doorrijdt als stoptrein naar Apeldoorn.
De realisatie van de Regiorail heeft we
Vanwege copyright wordt niet de volledige tekst van dit artikel getoond.
|