Verbijstering over stationscrisis Arnhem ( - 4 jun 2004)
Verbijstering over stationscrisis Arnhem
4 jun 2004
Arnhem is verbijsterd over het tekort van 20,7 miljoen euro op het nieuwe station. Gevreesd wordt dat de overheid niets van de crisis zal leren.
Voorzitter Rob ten Hoedt van het Ondernemers Kontakt Arnhem (OKA) en directeur van multinational Vitatron constateert dat overheden gewoon geen kaas hebben gegeten van het ten gelde maken van grote projecten. Het ontbreekt aan gedegen projectmanagement. Hij doelt daarbij op een strakke leiding van het bouwproces, gedomineerd door keiharde afspraken en een risico-analyse van de zwaarst mogelijke tegenslag.
Verkeerde aannames waarbij de gemeente zich te rijk heeft gerekend, zijn volgens Ten Hoedt bij Arnhem Centraal op verkeerde aannames gestapeld. Voormalig raadslid Harry Laheij weet nog goed dat het stadsbestuur in 1998 van de toenmalige wethouder Robin Hartogh-Heijs te horen kreeg dat de financiering van het nieuwe station op een haar na gevild was. Nu blijkt dat er nog steeds niets geregeld is.
Ten Hoedt: Bij een pr
Vanwege copyright wordt niet de volledige tekst van dit artikel getoond.
|