Sassenheim: Station bij Warmonderweg ( - 30 mrt 2004)
Sassenheim: Station bij Warmonderweg
30 mrt 2004
Als Sassenheim een station krijgt, kan dat het beste komen aan de Warmonderweg. De Wasbeeklaan is ook een mogelijkheid, maar de Menneweg is ongeschikt, ook al staat díe plek in het provinciale streekplan ingetekend als vestigingsplaats. Deze maand legt de gemeente de uitkomsten van een onderzoek naar de beste plaats voor een nieuw station vast in een rapport voor alle andere betrokkenen.
De enige twee stations in de Bollenstreek liggen momenteel in Voorhout en Hillegom langs de lijn Leiden-Haarlem. Voor de Schiphollijn moeten Bollenstrekers naar Leiden of Nieuw-Vennep. De provincie wil daarin verandering brengen en heeft in het streekplan vastgelegd dat er een station moet komen bij Sassenheim. De provincie heeft daarvoor de Menneweg ingetekend. De gemeente is momenteel bezig met het afronden van een onderzoek naar de meeste geschikte plaats, maar volgens de ambtenaren W. Kosters en J. Zandstra komt de Menneweg daar niet goed uit. De Menneweg zelf is smal en heeft een scherp
Vanwege copyright wordt niet de volledige tekst van dit artikel getoond.
| Gekoppelde stations
Sassenheim
|