Station Stroe is nog niet gepasseerd ( - 6 sep 2003)
Station Stroe is nog niet gepasseerd
6 sep 2003
Het openbaar vervoer in de provincie staat onder grote druk. Niet-rendabele lijnen worden zonder pardon geschrapt en het lijkt er sterk op dat met name inwoners van afgelegen kernen in de toekomst zelf hun boontjes moeten doppen. Ondertussen voeren twee Stroeënaren namens de gemeenschap in de wijde regio, een verbeten strijd met als doel het nog geheel intacte NS-station in Stroe nieuw leven in te blazen. Hebben Arie van Oosterom en Ed Wilke een plaat voor hun hoofd? Een gevecht tegen de bierkaai? Of is er echt een kans dat er binnenkort weer treinen stoppen op de `wissel tussen weide en heide`.
Van Oosterom en Wilke zijn vastberaden. Het verleden heeft geleerd dat er geluisterd wordt naar burgers die de weg weten in de jungle van bureaucratie en ambtelijke molens. Maar wie anno 2003 een `vergeten` station wil openkrijgen moet van goede huize komen. En op zich zit dat wel snor. Vijftien jaar geleden staken de bewoners van de in de bossen verscholen Wolweg de koppen al bij elk
Vanwege copyright wordt niet de volledige tekst van dit artikel getoond.
|