VVD wil studie haalbaarheid station Stroe ( - 11 sep 2003)
VVD wil studie haalbaarheid station Stroe
11 sep 2003
De VVD-fractie in provinciale staten van Gelderland heeft bij monde van Hans Boxem aandacht gevraagd voor een haalbaarheidsstudie naar de toekomstige mogelijkheden van een station in Stroe.
Volgens de liberaal wordt de kans van slagen volstrekt onderschat door Gelderse politici. Zeker nu recent door Europa een bedrag van €7,7 miljoen beschikbaar is gesteld voor de Veluwe. Deze bijdrage is gekoppeld aan de voorwaarde dat de provincie Gelderland zelf ook een deel van de investeringen voor haar rekening neemt.
De subsidie is ondermeer aangevraagd voor de realisatie van een natuurtransferium in Stroe. Een goede bereikbaarheid met het openbaar vervoer is belangrijk, wil het initiatief van een natuurtransferium überhaupt slagen. In dit kader is de realisatie van een station in Stroe zeker niet uitgesloten, stelt de VVD vast.
Volgens Boxem kan een station ondersteunend werken voor de bezoekers van de regionaal gevestigde kazernes en recreatiebedrijven alsmede voor foren
Vanwege copyright wordt niet de volledige tekst van dit artikel getoond.
|