| 6 mrt 2012 |
Tweede kans historisch station Barneveld
Barneveldse krant
|
Er blijkt toch een opening te zijn om mogelijk het te herbouwen station van Barneveld door te laten gaan. Eerder was dit plan afgeblazen omdat er teveel financiele risico's aan het plan kleefden. De stichting Herbouw Historisch Station Barneveld
|
| 21 jun 2011 |
Historisch station Barneveld wordt niet herbouwd
Barneveldse Krant
|
Het oude stationsgebouw van Barneveld Centrum zal niet worden herbouwd, melden de Nederlandse spoorwegen, Prorail en de projectontwikkelaar. De herbouw zou teveel financieele risico's met zich meebrengen. De betrokken partijen vinden het jammer d
|
| 20 jan 2011 |
Conceptplan omgeving historisch station Barneveld Centrum klaar
Barneveldse Krant
|
Adviesbureau Witteveen en Bos heeft een conceptversie van het plan voor de inrichting van de stationsomgeving bij Barneveld Centrum gereed. Voordat de uitkomsten van het rapport worden openbaar gemaakt is het volgens de gemeente wachten op financiële
|
| 30 nov 2010 |
Haalbaarheidsstudie Stationsgebouw Barneveld Centrum
Gemeente Barneveld
|
Advies- en Ingenieursbureau Witteveen + Bos onderzoekt de mogelijkheden voor de herbouw van het voormalige stationsgebouw in Barneveld. Het college van burgemeester en wethouders heeft dat besloten. De gemeenteraad heeft het college tijdens de begrot
|
| 17 nov 2010 |
Tijd dringt voor nieuw stationsgebouw in Barneveld Centrum
Veenendaalse krant
|
| De gemeente Barneveld, ProRail en NS moeten snel een knoop doorhakken als het gaat om herbouw van het historische stationsgebouw in Barneveld Centrum. Dat stelt Jan Aalders namens de Stichting Herbouw Station Barneveld Centrum.
Volgens Aalders
|
| 10 nov 2010 |
Mogelijk fietskelder bij historisch station Barneveld Centrum
Barneveldse krant
|
De gemeenteraad heeft dinsdag een voorstel van de SGP omarmd om het college de opdracht te geven onderzoek te doen naar de mogelijkheden voor herbouw van het oude stationsgebouw in Barneveld. Daarbij moet ook naar het stallingprobleem van fietsen wor
|
| 15 sep 2010 |
Stichting voor herbouw station Barneveld Centrum
Barneveldse Krant
|
| De oprichting van de Stichting Herbouw Historisch Station Barneveld Centrum is een feit. De akte werd maandag ondertekend in het kantoor van notaris Aart Dangremond.
,,Wij willen de herbouw van het historische station Barneveld-Centrum voortva
|
| 2 sep 2010 |
Financier en bouwer voor herbouw historisch station Barneveld Centrum
Veenendaalse Krant
|
| Het plan voor herbouw van het historische stationsgebouw van Barneveld neemt concrete vormen aan. De financiering is rond en een bouwbedrijf wil aan de slag.
Dat meldt de Barneveldse oud-huisarts Jan Aalders, die zich hard maakt voor dit proje
|
| 14 apr 2010 |
Oud station Barneveld keert binnen vier jaar terug
Scherpenzeelse krant
|
Binnen nu en vier jaar kan het authentieke historische stationsgebouw van Barneveld Centrum terugkeren op haar oude plek. Twee Barneveldse bouwbedrijven willen gaan bouwen en betalen. Dat maakt wethouder Gerrit Tijmensen bekend. ,,Naar aanleiding van
|
| 6 dec 2007 |
SGP wil station Barneveld Centrum herbouwen van Connexxion-geld
Omroep Gelderland
|
| De SGP in Barneveld wil weten of de boetes aan Connexxion gebruikt kunnen worden voor de herbouw van het stationsgebouw Barneveld Centrum.
Connexxion heeft al honderdduizenden euros aan boetes opgelegd gekregen van de provincie, omdat het verv
|
| 8 dec 2006 |
Tweede leven voor Kippenlijntje
Telegraaf
|
| In Ede begint zaterdag het vroegere Kippenlijntje aan een tweede leven. Dan opent de nieuwe Valleilijn tussen Ede- Wageningen en Amersfoort.
Plannen van de Nederlandse Spoorwegen uit de jaren tachtig en negentig om de in 1902 in gebruik geno
|
| 5 okt 2006 |
„Op Valleilijn is niets in beton gegoten”
Reformatorisch Dagblad
|
De lijn Almelo- Mariënberg rijdt Connexxion sinds een jaar of zes. In december komt er een tweede treindienst bij: de Valleilijn tussen Amersfoort en Ede- Wageningen. Met een hogere frequentie, op den duur wellicht extra stations en vanaf „ergens in
|
| 23 mei 2006 |
Hoevelakers krijgen hun station
Algemeen Dagblad
|
Inwoners van Hoevelaken stappen straks in hun dorp op de trein naar Amersfoort of Barneveld. Nadat maanden is gepuzzeld met de dienstregeling geeft verkeersminister Peijs toestemming voor de bouw van de treinhalte. Peijs maakte dat gistermiddag beken
|
| 5 apr 2005 |
Niemand wil de trein Ede-Amersfoort
De Gelderlander
|
Nul reacties zijn er op het provinciehuis in Arnhem binnengekomen op de aanbesteding van de treindienst op de Kippenlijn, het spoor tussen Ede en Amersfoort. Verkeersgedeputeerde Marijke van Haaren (CDA) staat voor een raadsel. Ze laat uitzoeken waar
|
| 25 feb 2005 |
Scepsis in Ede over verbeteren Valleilijn
De Gelderlander
|
| De nieuwe treindienst op de spoorlijn Ede - Amersfoort en de luxe busdienst naar Wageningen die per december 2006 ingaan, kunnen in politiek Ede op weinig enthousiasme rekenen.
De meeste fracties staan zeer sceptisch tegenover de hoogte van d
|
| 13 jul 2004 |
Akkoord over aanleg light-rail Ede- Wageningen- Amersfoort
De Gelderlander
|
| Per december 2006 moet voor minimaal zes jaar een light - railverbinding komen tussen Ede/Wageningen en Amersfoort. De lichte trein is vergelijkbaar met de sprinter van de NS, die al elders rijdt.
Dat maakten de provincie Gelderland en de gemee
|
| 18 jun 2004 |
Nieuwe trein moet Barneveld beter bereikbaar maken
Utrechts Nieuwsblad
|
| Minimaal ieder halfuur een trein tussen Amersfoort en Ede, dat wordt de dienstregeling van de eerste lightrail-trein die in 2006 gaat rijden op de zogeheten Valleilijn.
De lightrail-trein, die snel kan optrekken en remmen, gaat meerdere h
|
| 21 jan 2004 |
Documentaire Honderd Jaar Kippenlijn in museum Nairac : Een reis door de tijd in twintig minuten
Barneveldse Krant
|
Een kleine groep direct betrokkenen was dinsdag in het Veluws Museum Nairac getuige van de première van de documentaire `Een eeuw Kippenlijn`. Tot 7 maart heeft het grote publiek de gelegenheid om de film, en de aan het onderwerp gewijde expositie,
|
| 6 jan 2004 |
Een wonder dat de spoorlijn Nijkerk- Ede er kwam
De Gelderlander
|
Een treinritje van station Ede - Wageningen naar Amersfoort zal geen nostalgische gevoelens opwekken. Maar als je het decor ziet met uitgestrekte weilanden, boerderijen en bomengroepen, kun je je wel een voorstelling maken van de stoomlocomotief die
|
| 1 dec 2003 |
Nieuw boek over 100-jarige spoorlijn Ede-Amersfoort
Barneveldse Krant
|
| Auteur Gerjan Crebolder heeft vrijdag het eerste exemplaar van zijn boek `Een eeuw Kippenlijn, Van Ede-Nijkerk tot Ede-Amersfoort` aangeboden aan Linda Sapuletej, `het gezicht van Station Barneveld`.
Crebolder opende eveneens de gelijknamige
|
| 16 sep 2003 |
Nostalgie op de Kippenlijn
Barneveldse Krant
|
De Kippenlijn. Het is inmiddels al weer honderd jaar geleden dat de eerste treinreizigersover deze spoorlijn tussen Ede-Wageningen en Barneveld-Noord werden vervoerd. Inwoners van Barneveld, Lunteren en Ede stonden zaterdag dan ook verbaasd te kijk
|
| 21 mei 2003 |
Voorlopig geen nieuw NS-station in Barneveld
Utrechts Nieuwsblad
|
NIJKERK/BARNEVELD -- Er komt voorlopig geen nieuw NS - station in Barneveld langs de spoorlijn Amersfoort - Apeldoorn, bij Harselaar. Dat is een teleurstelling voor de gemeente Barneveld en de provincie Gelderland. Die vonden dat van groot belang voo
|