Geavanceerd
mobiel
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer

Plaats een opmerking bij station Rijssen

Op de pagina kunt u een opmerking of herinnering insturen aan station Rijssen die wordt toegevoegd aan de pagina.

Oorspronkelijke reactie:
Jeroen ter Harmsel (18 jul 2009)
Hallo, ik heb contact gehad met Prorail hoe het in de toekomst zit met Station Rijssen ik heb ze een aantal dingen gevraagt hier de vragen en de antwoorden zodat iedereen het kan lezen Beste Proral de volgende dingen zijn veranderd tussen mei 2008 en februari 2009 1: Blinde gelijdelijnen 2: Rijtuig/bak borden 2 t/m 9 zowel aan de linker kant als aan de rechte kant van het perron in beide richtingen 3: Spoor 1 voor het Station langs heeft weer een perron en is geschilderd 4: perron is voor zover ik weet iets verlengt heeft dit temaken met de nieuwe dienstrgeling 5: overweg is verwijderd 6: V-signalen (vetrek) zijn ook in beide richtingen geplaatst ik ben erg benieuwd wat in Station Rijssen gaat gebeuren Anwoorden Prorail: In reactie op uw recente e-mailbericht inzake de inrichting van station Rijssen kunnen wij u het volgende berichten. 1-Rijtuigborden: De "kont" van de trein moet altijd op het juiste punt tot stilstand komen. Afhankelijk van de treinlengte moet de machinist dus verder doorrijden. Als de trein uit 6 "bakken" bestaat dan rijd de machinist door tot de "6". 2-Het bedoelde perron is een tijdelijk perron en moet derhalve voor zolang hij ook werkelijk als perron gebruikt kan worden ook voldoen aan de algemene voorwaarden die aan een perron gesteld worden. Het perron zal echter t.z.t. verwijderd worden. 3-Het V-signaal is van een z.g. "vertreklicht". De conducteur moet de trein fluiten en sluiten, daarvoor is het belangrijk dat het de tijd daarvoor is, maar ook dat het sein uit de stand "stop" moet staan. Het vertreklicht voor het spoor waar de trein staat "volgt" het uitrijdsein. Het sein als zodanig is door de conducteur vanaf die plek op het perron niet waar te nemen en als het vertreklicht brand dan weet de conducteur dat het sein uit de stand stop is. 4-De dienstregeling is continue in onderzoek bij de (alle) vervoerders en zal blijvend periodiek in meer-of-mindere mate aangepast worden. E.e.a. is ondermeer afhankelijk van tellingen in/uitstappers, contracten, etc. mischien leuker infortmatie voor de lezers MVG Jeroen ter Harmsel
reactie webmaster: ik snap het niet helemaal, waren je opmerkingen negatief, of constateerde je gewoon dat er veel veranderd was en wilde je weten wat er meer ging veranderen. daar heb je niet echt antwoord op gekregen toch? alleen dat perron 1 tijdelijk is en op den duur weer zal verdwijnen.

naam:
e-mail:
(toon mailadres niet op de site)
los deze som op **
Uw opmerking of vraag:

* verplicht veld
** omdat er blijkbaar nogal veel spam op dit formulier wordt ingevuld (die ik dan handmatig moet verwijderen) moet je deze eenvoudige som oplossen om te tonen dat je geen spam robot bent.
N.B. Voor diegenen onder jullie die niet zo'n ster in rekenen zijn: het antwoord is dus 2.

Ga terug naar de vorige pagina