Plaats een opmerking bij station Maarheeze
Op de pagina kunt u een opmerking of herinnering insturen aan station Maarheeze die wordt toegevoegd
aan de pagina.
Oorspronkelijke reactie:
Gertjan Stamer (13 jun 2010)
Officiele opening zondagochtend 13 Juni 2010 door de stichtingstationmaarheeze om 7:51 met een oude welbekende gele trein en om 10:51 pakt de NS goed uit met haar nieuwe toiletloze vlafliptrein(SLT dus)en volop feest op de parkeerplaatsen die zijn omgetoverd dmv partytenten en fraai groot springkussen voor de jeugd,ook Smokkeltrein die rondje dorp rijdt,veel genodigden/speciaal ontbijt...zie de website van die stichting incl filmpje 1e trein.
Opvallend aan deze nieuwe halte:spoor naar Eindhoven is genummerd als 1,heeft bij trafogebouw wat overdekte kluizen/klemmen en een breed perron,aardig wat banken en 2 ruime glazen abri's met banken/grijze zitbalken,leuk uitzicht over de Philips fabrieken/industrieterrein Den Engelsman-dit perron zal de meeste reizigers wel verwerken want men is hier meer op Einhoven geconcentreerd dan op Weert-dat weten de bouwers/ontwerpers kennelijk ook en dus is spoor 1 iets anders ingericht als spoor 2-heeft maar 1 glazen abri met bank en voor de rest idem banken zonder beschutting beide perrons.Bij overweg staat een kaartautomaat,overwegbomen uitgerust met hekjes!!!,plein is uitgerust met ruim perkeerterrein,bushaltes en overkapte kluizen en klemmen voor de fietsen.Parkeerterrein eventueel uit te breiden noordwaarts.Ook opvallend op openingsdag is het gebrek aan reclame in de kasten en het gebrek aan gele vertrekstaten en andere info van de NS.Taludzijde perron spoor 2(naar Weert dus)is haastig afgedekt met graszoden en sowieso krijgt men de lichte indruk dat plantsoen/bomen er op het allerlaatst zijn ingezet...vechten tegen de klok zullen we maar zeggen. Kijkend op de perrons zien we wel nieuwe portaalmasten maar zijn breder als andere op de lijn,noordwaarts zien we nieuwe wissels en de oude locatie station Maarheeze..ongeveer 500 a 900 meter...perrons zijn geschikt voor 8-baks treinen en dus kan de IC Alkmaar-Limburg er net aan stoppen. De A2 zien we westwaarts,die automobilisten moeten dus hier de auto neerzetten en de trein naar Ehv/Wt gaan nemen...?
reactie webmaster:
|