Ruim een kwartier na het beloofde vertrektijdstip van 13.46 uur laat de trein naar Delfzijl zich nog immer niet zien op het winderige stationnetje van Sauwerd. Loat zt dr weer bie zittn, gokt een aanwonende. De wachtende schooljongen beaamt dat en st
1/2/1887: Voor het Gerechtshof te Leeuwarden is in hooger beroep behandeld de zaak van het spoorwegongeluk te Sauwerd, bij welk ongeluk de conducteur Fraai werd gedood, Als een gevolg daarvan heeft de stationschef J. van t E. voor de Rechtbank te Gro
Voor het overige was de zitting belegd, om den Heer Schepel gelegenheid te geven eenige vragen tot den Min. van Waterstaat te richten over de oorzaken van de in den laatsten tijd herhaaldelijk op den spoorweg Groningen—Delfzijl voorgekomen ongevallen
Niet alleen — zoo wordt ons uit Groningen geschreven — dat reizigers luide klagen over de onveiligheid op de lijn Groningen—Delfzijl ook de stations-chefs hebben een niet benijdenswaardig leven. Aan enkele stations is de zorg aan éen persoon opgedrag