stationsgebouw I (1967) laag middendeel en twee eindgebouwen van anderhalve verdieping haaks op het middendeel |
|
Bron:
Het Utrechts Archief
In de beeldbank veel foto's over de Nederlandse Spoorwegen. Met de link op het catalogusnummer komt u direct bij het juiste bestand en kunt u eenvoudig een afdruk of jpg bestand bestellen. Fotonummer 150199 Meer afbeeldingen van Het Utrechts Archief
|
Han Lefering | 1 mrt 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking | |
Het is inderdaad geen dwergsein 1946. Je kunt die zien bij Den Bosch. Weet iemand wat voor een bedieningstoestel Breukelen had. De wissels waren mechanisch. | |
Sjoerd Eeftens | 28 feb 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking | |
In tegenstelling tot wat Han zegt, is dit een drieaspectendwergsein van het stelsel 1955, dus zonder kleurwisselaar. Het diende slechts om treinen die over verkeerd spoor naar Breukelen waren gekomen te doen stoppen op spoor 2. Anders zouden deze zonder stoppen naar Nieuwersluis mogen doorrijden. Het kon alleen rood tonen omdat Breukelen geen rijweg over verkeerd spoor kon instellen naar Nieuwersluis. Dit verkeerdspoorrijden kon hier alleen met een VS-lastgeving die de treindienstleider aan de machinist gaf. | |
Han Lefering | 27 feb 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking | |
Op de foto onderaan een dwergsein van het lichtseinstelsel 1946. Slechts een lamp, twee andere lamphouders zijn dichtgemaakt. Sein werkte met een kleurenwisselaar. |