Gertjan Stamer | 10 jan 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Met sluiting spoorlijn Schin op Geul-Duitsland in 1992 vervalt hier de goederenlijn naar Herzogenrath en wordt de enkelsporige lijn ingericht voor reizigerstreinen-dus bouw zijperron aan goederenlijn,spoor 3(1 en 2 voor de Miljoenenlijn)(Mei 1992)Stationsgebouw volledig in de steigers in zomer van 2000/gevelrestauratie.Vanaf 10 Juni 2001 gaan de NS diesels er uit en worden DB diesels(Euregio).In zomer 2002 sloop oude fietsenstallingen en bouw overkapte nieuwe kluizen en klemmen.Vanaf 27 Juli 2002 verbouwt men het stationsgebouw intern tot Ristorante Pizzeria Santa Maria(incl NS ticketverkoop)en opent op 1 Februari 2003 haar deuren.In voorzomer stopt Santa Maria met voorverkoop NS tickets. In voorjaar 2007 zaagt men berkenbomen om achter perron richting Heerlen. |
Gertjan Stamer | 30 mei 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
PinkPopPendel(4 treinen;gekoppeld en al!)doen spoor 1 aan vanuit Heerlen komende en bezetten dus het overpad naar spoor 2 en doen dus uiteraard ook het oude bielsperron met grind aan,het zgn PinkPopPerron;zie o.a foto 20 !Uniek en ook vreemd,de ZLSM moch het niet meer en Veolia nu wel...geld doet veel.
Spoor 1 is dus naar Kerkrade,is recht.Spoor 2 is dus voor trein naar Haarlen,is aftakking van 1.
Bajonetligging en zo ingesteld in de 40ér jaren ?
Spoor 3 was ooit goederenspoor en pas in 1992 ging
men weer personentreinen rijden,dus is dit nr 3.
Beetje onlogisch...op't eerste gezicht...de geschiedenis is duidelijk. |
Mathijs | 14 nov 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Landgraaf heeft toch twee sporen met een spoorsovergang er tussen hoe komen ze op het andere perron eigenlijk (als er een ander perron is dat wou ik ook nog weten maar volgensmij wel) |
Antwoord webmaster: |
landgraaf heeft drie sporen twee met overweg aan nederlandse kant, die met een voetpad bereikbaar zijn vanaf het duitse perron dat het dichtst bij het stationsgebouw ligt. (maar waarom plant je die vraag bij station eygelshoven, ik heb het nu bij landgraaf gezet waar het hoort) |
a.claessen | 10 sep 2005 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
ook hier was, evenmin als bij de halte Eygelshoven, geen sprake van sluiting in 1934 en heropening in 1949. Het station was in die perioden volop in bedrijf |