of:
home
zoeken
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
agenda
te koop
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer
station Rijssen - foto's en omschrijving op stationsweb

station Rijssen

Telegrafische verkorting: Rsn
lijnkmjaar
Deventer- Almelo26.1181888
Neede- Hellendoorn26.161910 - 1935
Geopend op 1 sep 1888

treinstation in gebruik
Provincie: overijssel

stationsgebouw (1886)Type KNLS 1e klasse Een hoog middendeel met twee korte vleugels die 1,5 verdieping hoog zijn. Voor en achtergevel zijn identiek. architect: K.H. van Brederode
verbouwing 1912vleugels verhoogd met een halve verdieping waardoor het hele gebouw onder een dak komt

adres: 

Stationsdwarsweg 1
7461AR Rijssen
kaartje van de omgeving
Welk cijfer geef je dit station?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
12 bezoekers hebben dit station gemiddeld een 6.5 gegeven.

Deel uw herinneringen aan of stel een vraag over station Rijssen

72 afbeeldingen

Sorteer de afbeeldingen op jaartal
De laatst toegevoegde afbeeldingen op 28 jan 2013 zijn omrand.

cijfer 10 (3)
cijfer 9 (6)
cijfer 8 (10)
cijfer 7 (11)
cijfer 6 (5)
cijfer 5 (2)
cijfer 4 (3)
cijfer 3 (1)
cijfer 0 (1)
31 afbeeldingen hebben nog geen waardering gekregen.

Blijf per mail op de hoogte van toevoegingen bij dit station

Reacties (17)

Plaats zelf een opmerking bij dit station, of stel een vraag
Herman Kroon27 feb 2014
Reageer op deze vraag/ opmerking
Rolstoelers kunnen niet op het perron komen, enerzijds omdat er van de zuidkant een lange hellingbaan is en anderzijds omdat er vanaf de parkeerplaats een trap naar de onderdoorgang leidt. Er is wel een lift maar vanaf het perron naar de onderdoorgang en vanaf daar kan geen rolstoeler zelfstandig verder.
Antwoord webmaster:
niet echt handig
Bianca14 sep 2013
Reageer op deze vraag/ opmerking
Station Rijssen heeft tegenwoordig geen overweg meer bij het station maar een tunnel en een lift . Je kunt het perron nu ook ia deze tunnel vanaf de andere kant (Morsweg) bereiken.Hier is ook een grote parkeerplaats gemaakt. Ik heb zelf ook enkele jaren op dit station gewerkt. In de begintijd was er zelfs nog een grote overdekte fietsenstalling die 's avonds na sluitingstijd loket netjes op slot ging. Tegenwoordig wordt het station verhuurd en is het niet meer bemand.
Jeroen ter Harmsel17 aug 2011
Reageer op deze vraag/ opmerking
Wichor, Strukton infra beheer is sinds maandag (15-08-2011) weer bezig wat ze precies aan het doen zijn weet ik niet? ik houd je hiervan op de hoogte en zal je daarover dus nog inlichten misschien is het daarom ook verstandiger om later pas een bericht te plaatsen op de site maar ik was je emailadres kwijt dus zodoende is het op deze manier gegaan groeten, Jeroen ter Harmsel
Antwoord webmaster:
mijn mailadres staat onderaan iedere pagina gelinkt, even iets lager scrollen en dan vind je een link getiteld Wichor Bramer, naar info@wichor.nl. ze zouden de overweg toch afsluiten? zijn ze daar niet mee bezig?
Jeroen ter Harmsel 14 jul 2011
Reageer op deze vraag/ opmerking
wil je Rijssen ook in de Intercitydienst hebben wordt dan lid via deze hyvesgroep ook heb ik namen nodig met hantekening stuur deze naar het volgende emailadres: intercitystatusrijssen@live.nl je gegevens worden nergens neergezet ze worden alleen gebruikt voor het archief en zullen bij minstens 1000 meldingen bij de gemeente Rijssen-Holten worden ingedient alvast hartelijk dank zou je dan willen plaatsen? aangezien je dit ook bij staphorst hebt laten plaatsen vriendelijke groet, Jeroen ter Harmsel (p.s ander emailadres dan normaal maar dan kunnen bezoekers gelijk naar het emailadres gaan)
Antwoord webmaster:
lijkt me weinig nuttig om die handtekeningen bij de gemeente rijssen in te dienen, want ik denk dat zij het er wel mee eens zijn dat rijssen intercity station wordt, prorail en de ns zijn het er waarschijnlijk minder mee eens, maar ik wil hier wel een link plaatsen hoor. ik zet het ook aan de rechterkant van het scherm.

Ik snap even je opmerking niet: 'voorlopig nog niet naar buiten gespeelt mag worden'. Wat mag hier niet staan? Dan moet je dat niet in dit veld invullen natuurlijk. Ik heb het eerste deel van je opmerking weggehaald en het tweede deel laten staan, zo goed?

Jeroen ter Harmsel 9 jul 2011
Reageer op deze vraag/ opmerking
wichor, hier eventueel nog een link naar site waar ik het af heb geplukt volgensmij zit er op de tekst geen auteursrechten groeten, Jeroen ter Harmsel
Jeroen ter Harmsel 9 jul 2011
Reageer op deze vraag/ opmerking
Beste Lezers en Wichor, de overweg bij het station halverwege (kort op de Reggesingel Ring Oost) zal eind oktober 2011 devenitief worden verwijderd en dan zal Rijssen op één na overweg vrij zijn misschien dat je het zou kunnen plaatsen ik zal hier je meer informatie over sturen aangezien dit al in kranten en tijdschriften heeft gestaan moet het dan even opzoeken en eventueel aan de personen vragen of het geplaatst zou mogen worden ook i.v.m auteursrechten ik hoor het nog wel groeten, Jeroen ter Harmsel
Jeroen ter Harmsel16 apr 2011
Reageer op deze vraag/ opmerking
Invulling omgeving station Rijssen in 2007 wichor, ik heb hier nog een nieuwtje over dit stond afgelopen week in TC tubantia of in het Rijssensnieuwsblad moet ik even opzoeken groeten, Jeroen ter Harmsel
Antwoord webmaster:
ok ik wacht het wel af, dan plaats ik het hier.
overbeek26 jan 2011
Reageer op deze vraag/ opmerking
Waar is de ansichtkaart van het station uit 2010 te koop? Geen enkele boekhandel in rijssen kent de kaart!bij telefonische navraag
Antwoord webmaster:
dat is geen ansichtkaart, heb ik ergens van een website geplukt. weet niet meer welke.
Gertjan Stamer14 feb 2010
Reageer op deze vraag/ opmerking
Per 1 Januari 2001 stopt Treintaxi er mee.Zomer 2002 wordt gebouw/houtwerk geschilderd en interne verbouwingen te zien.Sluiting NS loket per 1 Februari 2003.Rijssen wordt Intercitystop als men tussen Rijssen en Deventer aan het werk is(die trein stopt trouwens ook in Wierden en is dan eigenlijk half stoptrein/half IC-17/18 Mei 2003.De NS zet naast stationsgebouw witte NS tent neer en WC en infotent enz/veel drukte door bustransport naar en van Deventer.Voorjaar 2004 neemt Syntus stationshal in gebruik als dienstverblijf buschauffeurs.In December 2005 start bouw houten zijperron spoor 1 periode 2 Januari-2 Maart 2006(alleen disndags)Januari 2006 ook start tunnel aan westzijde stationsgebouw(er komt lift en trap naar westelijk te verlengen eilandperron!)Medio Maart 2008 sloopt men overpad en gaat reizigers dus omlopen via tunnel enz.Eilandperron krijgt nieuwe glazen abri's en nieuwe verlichtingsarmaturen,in 2009 zet men zwart hekwerk neer waar ooit overpad/entree houten perron spoor 1 neer en stationsgebouw staat geheel ,,los,, van het eilandperron.
anoniem29 jul 2009
Reageer op deze vraag/ opmerking
ik heb vanmiddag een telefoontje gehad van de NS De Volgende Station's komen voorlopig nog niet in de IC dienst hier bedoel ik mee Harderwijk,Rijssen en Hoogeveen het zit op dit moment nog steeds op geld en tijd vast ik had vorige week een brief gestuurd aan de NS over Station Rijssen in de IC dienst deze kwam er voorlopig nog niet in i.v.m geld kwestie en tijd ook heb ik even voor jouw gevraagt wat er met Station Harderwijk en Hoogeveen zou gebeuren. Dit was op dit moment nog steeds het zelfde zit hem ook op geld vast dit was de uitleg van de NS Een InterCity stop kost gemiddeld twee minuten extra reistijd. Vaak wordt uitgegaan van een reistijdelasticiteit van circa -0,5%. Dus als voorbeeld: als de reistijd met 10% toeneemt, het aantal reizigers met 5% afneemt. In dat soort modellen kost een intercity stop vrijwel altijd geld. Om die reden heeft NS bijvoorbeeld geen ambities van stations als Rijssen,Hoogeveen en Hardewijk een IC-stop te geven. dus van mij mag je mijn reactie's verwijderen die onder anoniem staan blijkbaar heeft mijn collega met mijn een grapje uitgehaald of hij heeft het verkeerd verstaan van de persoon die hij kent maar als het een grap was pak ik hem hier wel op terug ik heb het aantal in en uitstappers van Harderwijk en Hoogeveen even opgezocht dit is in Harderwijk 5356 (in 2006) Hoogeveen 3907 (in 2006)
Antwoord webmaster:
integendeel, ik neem deze toevoeging hier juist ook op. op die manier kan iedereen het blijven volgen. het leek mij ook al heel sterk dat rijssen in de IC kwam. ook al is het er vast wel erg druk (helemaal nu er maar een trein per uur rijdt in de zomer). de prijselasticiteit in jouw voorbeeld is overigens 50%.
anoniem25 jul 2009
Reageer op deze vraag/ opmerking
ik heb een collega op het werk die iemand kenden van het kantoor van de NS in Utrecht die weer in Rijssen woont hij kwam naar mij toe omdat ik altijd veel intresse heb als het om het spoor gaat hij zei me het volgende: Rijssen zal in de dienstregeling van 2009/2010 in de Intercitydienst komen dit is mijn eigen vermoeden: dan is ook spoor 1 mij duidelijk ze zullen spoor 1 tijdelijk gebruiken om de treinen telaten stoppen omdat ze spoor 2 en 3 zullen aanpassen voor de Intercity's er zal naar mijn vermoeden ook weer een stuk aan het perron komen het perron is nu geschikt voor 9 bakken terwijl er ruimte achter is voor 10 tot 12 bakken (heb ik nagekeken) ik vermoed dan ook dat er rolborden zullen komen
Antwoord webmaster:
Wel vreemd dat rijssen nu opeens een intercity stop wordt. Is het daar zo druk dan? Waarom stoppen ze wel in rijssen en niet in harderwijk (is een andere lijn, maar vergelijkbaar). Die zijn al zolang aan het pleiten daarvoor, maar dat lukt maar niet
anoniem25 jul 2009
Reageer op deze vraag/ opmerking
het is voor mijn gevoel nog steeds met vraagtekens ik heb ook wel het vermoeden waarom de IC wel in Rijssen stopt en niet in Harderwijk het Perron van Rijssen kunnen 9 bakken staan dit kan hier hier omdat de IC naar Enschede en Den Haag/Rotterdam/Schiphol meestal maar uit 4 tot 8 bakken bestaan de trein naar Rotterdam/Den Haag wordt in Deventer pas versterkt door 2 koplopers en in de Richting Enschede blijven de achterste twee stellen in Deventer weer achter in harderwijk ligt dit anders de trein naar Groningen Leeuwarden bestaat uit 14 aan 15 bakken 3 koplopers voor Groningen en 2 voor Leeuwarden ook omgekeerd richting de Randstad Rijssen is vrij druk de stoptrein vanaf Deventer is vol richting Rijssen en ook andersom richting wierden,Almelo is de trein meestal leeg en je moet smorgens in Rijssen eens op het station gaan staan je kijkt je ogen uit hoeveel erop stapen niet alleen uit Rijssen maar uit de omgeving zoals de dorpjes Zuna, Notter, Enter, over de stoptrein in Harderwijk kan ik niet meepraten hier weet ik teweinig over
Antwoord webmaster:
ok dat klinkt inderdaad logisch.
Jeroen ter Harmsel18 jul 2009
Reageer op deze vraag/ opmerking
Hallo, ik heb contact gehad met Prorail hoe het in de toekomst zit met Station Rijssen ik heb ze een aantal dingen gevraagt hier de vragen en de antwoorden zodat iedereen het kan lezen Beste Proral de volgende dingen zijn veranderd tussen mei 2008 en februari 2009 1: Blinde gelijdelijnen 2: Rijtuig/bak borden 2 t/m 9 zowel aan de linker kant als aan de rechte kant van het perron in beide richtingen 3: Spoor 1 voor het Station langs heeft weer een perron en is geschilderd 4: perron is voor zover ik weet iets verlengt heeft dit temaken met de nieuwe dienstrgeling 5: overweg is verwijderd 6: V-signalen (vetrek) zijn ook in beide richtingen geplaatst ik ben erg benieuwd wat in Station Rijssen gaat gebeuren Anwoorden Prorail: In reactie op uw recente e-mailbericht inzake de inrichting van station Rijssen kunnen wij u het volgende berichten. 1-Rijtuigborden: De "kont" van de trein moet altijd op het juiste punt tot stilstand komen. Afhankelijk van de treinlengte moet de machinist dus verder doorrijden. Als de trein uit 6 "bakken" bestaat dan rijd de machinist door tot de "6". 2-Het bedoelde perron is een tijdelijk perron en moet derhalve voor zolang hij ook werkelijk als perron gebruikt kan worden ook voldoen aan de algemene voorwaarden die aan een perron gesteld worden. Het perron zal echter t.z.t. verwijderd worden. 3-Het V-signaal is van een z.g. "vertreklicht". De conducteur moet de trein fluiten en sluiten, daarvoor is het belangrijk dat het de tijd daarvoor is, maar ook dat het sein uit de stand "stop" moet staan. Het vertreklicht voor het spoor waar de trein staat "volgt" het uitrijdsein. Het sein als zodanig is door de conducteur vanaf die plek op het perron niet waar te nemen en als het vertreklicht brand dan weet de conducteur dat het sein uit de stand stop is. 4-De dienstregeling is continue in onderzoek bij de (alle) vervoerders en zal blijvend periodiek in meer-of-mindere mate aangepast worden. E.e.a. is ondermeer afhankelijk van tellingen in/uitstappers, contracten, etc. mischien leuker infortmatie voor de lezers MVG Jeroen ter Harmsel
Antwoord webmaster:
ik snap het niet helemaal, waren je opmerkingen negatief, of constateerde je gewoon dat er veel veranderd was en wilde je weten wat er meer ging veranderen. daar heb je niet echt antwoord op gekregen toch? alleen dat perron 1 tijdelijk is en op den duur weer zal verdwijnen.
Jeroen ter Harmsel31 okt 2008
Reageer op deze vraag/ opmerking
het is een hele tijd geleden dat prorail iets aan het station heeft gedaan op dit moment (dat is vanaf 15 oktober 2008) is prorail bezig met spoor 1 dat is het spoor dat eigenlijk buiten dienst was maar daar zal verandering inkomen denk ik (vanaf 10 december) want ze zijn dat perron grijs aan het schilderen ook zijn ze bezig met blinde lijnen aan het zetten ook spoor 2 en 3 worden nu aangepakt en hangen twee palen met zij pinnen waarschijnlijk voor rol borden die er nog niet hingen en ook hangen er nog meer lampen ook de wachthokjes zijn allemaal nieuw ik ga binnenkort even foto's maken ik denk zelf dat er iets gaat gebeuren met de intercity's
Jeroen ter Harmsel 1 mrt 2008
Reageer op deze vraag/ opmerking
ik ben weer op het station van Rijssen geweest om weer een paar mooie foto's teschieten er wordt druk gewerkt bij station Rijssen zo heeft het Station sinds 2003 een P+R parkeer plaats achter het station (parkeer en rijd Station) en wordt het perron verlengd en ook is de lift sind 10 december 2007 in gebruik en is de overweg van spoor 1 naar spoor 2 en 3 verleden tijd je kunt alleen nog op het station komen via de trap zie de foto's mischien kunt je er een paar plaatsen ik houd de werkzaamheden elke maand bij
Antwoord webmaster:
dank je wel, ik heb een enkele foto van je geplaatst. mooi dat je ons op de hoogte houdt van de vorderingen.
maarten12 okt 2007
Reageer op deze vraag/ opmerking
Volgens mij was het toen al verhuurd, en nu zeker, namelijk aan 'Bloemendaal in vorm' (een grafisch ontwerpbureau of iets dergelijks, rechterhelft vanaf straatkant) en 'The People Company', een uitzenbureau, linkerhelft.
Esther7 feb 2007
Reageer op deze vraag/ opmerking
Mooi pand. Van wie is het pand eigendom, en waarom staat het leeg?
Antwoord webmaster:
volgens mij is het nog steeds van de ns, ze hebben zeker geen huurder kunnen vinden. Kijk eens op www.hurenopstations.nl. Momenteel staat er niets te huur, maar dat kan veranderen.

Uw reactie:

naam: *
e-mail: *
los deze som op **
Toon mijn mailadres niet op de site
Uw opmerking of vraag: *

* verplicht veld
** omdat er blijkbaar nogal veel spam op dit formulier wordt ingevuld (die ik dan handmatig moet verwijderen) moet je deze eenvoudige som oplossen om te tonen dat je geen spam robot bent.
N.B. Voor diegenen onder jullie die niet zo'n ster in rekenen zijn: het antwoord is dus 2.

Nieuws

‘Station Rijssen blijft zeker tot 2012 bestaan’ (TC Tubantia - 5 jul 2006)

Invulling omgeving station Rijssen in 2007 (TC Tubantia - 4 jul 2006)

ouder nieuws

Links


Kaartje (Google maps)
9292ov.nl (info over station)
Actuele vertrektijden (ns.nl)
Wil je Rijssen in de Intercitydienst hebben word dan lid van deze hyvesgroep
Namen met hantekening kunnen worden gestuurd naar naar intercitystatusrijssen@live.nl Bij 1000 meldingen worden deze aan de gemeente Rijssen-Holten aangeboden.
Vertrekstaat 1891 (8)
Vertrekstaat 1911 (28)
Vertrekstaat 1929 (36)
Vertrekstaat 1940 (8)
Vertrekstaat 1957 (59)
Vertrekstaat 1971 (40) Personeel op dit station

Literatuur

Spoorwegstations in Nederland L. van Paddenburg; J.G.C. van de Meene (pag. 67)

Stationnementen : Oude en Nieuwe Spoorwegstations in Hedendaagse Beelden. Victor M. Lansink (pag. 64)

Spoorwegarchitectuur in Nederland 1841-1938 H. Romers (pag. 214, 237)

Stations in de omgeving

Notter (2.4 km)
Zuna (2.5 km)
Enter (4.2 km)
Nijverdal (6.9 km)
Nijverdal West (6.9 km)
Nijverdal Zuid (6.9 km)
Holten (7.4 km)
Elsenerbroek (7.4 km)
Wierden (7.4 km)
Goor West (9.6 km)

Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.


U kunt naar deze pagina linken als http://www.stationsweb.com/rijssen

サマンサタバサ アウトレット サマンサタバサ アウトレット 店舗 サマンサタバサ アウトレット 財布 サマンサタバサ アウトレット 口コミ サマンサタバサ アウトレット バッグ サマンサタバサ アウトレット 値段 サマンサ アウトレット 値段 サマンサタバサ 通販 アウトレット サマンサタバサ 財布 アウトレット サマンサタバサ キーケース サマンサタバサ キーケース ディズニー サマンサタバサ キーケース 人気 サマンサタバサ キーケース ハート サマンサタバサ キーケース 新作 サマンサタバサ キーケース 激安 サマンサタバサ キーケース アリエル サマンサタバサ キーケース レディース サマンサタバサ キーケース リボン サマンサタバサ ディズニー サマンサタバサ ディズニー 財布 サマンサタバサ ディズニー キーケース サマンサタバサ ディズニー パスケース サマンサタバサ ディズニー リュック サマンサタバサ ディズニー バッグ サマンサタバサ ディズニー ポーチ サマンサタバサ ディズニー マリー サマンサタバサ ディズニー ワンピース サマンサタバサ ディズニー アクセサリー サマンサタバサ ディズニー 長財布 サマンサタバサ バッグ 値段 サマンサタバサ バッグ 新作 サマンサタバサ バッグ 激安 サマンサタバサ バッグ 人気 サマンサタバサ バッグ メンズ サマンサタバサ バッグ 新作 2014 サマンサタバサ バッグ アウトレット サマンサタバサ バッグ ランキング サマンサタバサ バッグ 楽天 サマンサタバサ バッグ 通販 サマンサタバサ カバン サマンサタバサ かばん サマンサタバサ 財布 サマンサタバサ 財布 ディズニー サマンサタバサ 財布 新作 サマンサタバサ 財布 通販 サマンサタバサ 財布 激安 サマンサタバサ 財布 アリエル サマンサタバサ 財布 値段 サマンサタバサ 財布 新作 2014 サマンサタバサ 財布 メンズ サマンサタバサ財布 人気 サマンサタバサ プチチョイス サマンサタバサ お財布 財布 サマンサ サマンサタバサ 通販 サマンサタバサ 通販 激安 サマンサタバサ 通販 公式 サマンサタバサ 通販 財布 サマンサタバサ 通販 本物 サマンサタバサ 通販 ゴルフ サマンサタバサ 通販 パスケース サマンサタバサ 通販 メンズ サマンサタバサ 通販 マルイ samantha thavasa 通販 サマンサタバサ通販アウトレット サマンサタバサ通販公式 サマンサタバサ サマンサタバサ バッグ サマンサタバサ 店舗 サマンサタバサ ディズニー サマンサタバサ 激安 サマンサタバサ 人気 サマンサタバサ アウトレット サマンサタバサ アウトレット サマンサタバサ アウトレット 店舗 サマンサタバサ アウトレット 財布 サマンサタバサ アウトレット 口コミ サマンサタバサ アウトレット バッグ サマンサタバサ アウトレット 値段 サマンサ アウトレット 値段 サマンサタバサ 通販 アウトレット サマンサタバサ 財布 アウトレット サマンサタバサ キーケース サマンサタバサ キーケース ディズニー サマンサタバサ キーケース 人気 サマンサタバサ キーケース ハート サマンサタバサ キーケース 新作 サマンサタバサ キーケース 激安 サマンサタバサ キーケース アリエル サマンサタバサ キーケース レディース サマンサタバサ キーケース リボン サマンサタバサ ディズニー サマンサタバサ ディズニー 財布 サマンサタバサ ディズニー キーケース サマンサタバサ ディズニー パスケース サマンサタバサ ディズニー リュック サマンサタバサ ディズニー バッグ サマンサタバサ ディズニー ポーチ サマンサタバサ ディズニー マリー サマンサタバサ ディズニー ワンピース サマンサタバサ ディズニー アクセサリー サマンサタバサ ディズニー 長財布 サマンサタバサ バッグ 値段 サマンサタバサ バッグ 新作 サマンサタバサ バッグ 激安 サマンサタバサ バッグ 人気 サマンサタバサ バッグ メンズ サマンサタバサ バッグ 新作 2014 サマンサタバサ バッグ アウトレット サマンサタバサ バッグ ランキング サマンサタバサ バッグ 楽天 サマンサタバサ バッグ 通販 サマンサタバサ カバン サマンサタバサ かばん サマンサタバサ 財布 サマンサタバサ 財布 ディズニー サマンサタバサ 財布 新作 サマンサタバサ 財布 通販 サマンサタバサ 財布 激安 サマンサタバサ 財布 アリエル サマンサタバサ 財布 値段 サマンサタバサ 財布 新作 2014 サマンサタバサ 財布 メンズ サマンサタバサ財布 人気 サマンサタバサ プチチョイス サマンサタバサ お財布 財布 サマンサ サマンサタバサ 通販 サマンサタバサ 通販 激安 サマンサタバサ 通販 公式