Pauline Wolters | 23 okt 2020 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Misschien is mijn vorige bericht niet aangekomen.Indien wel: sorry voor dit bericht:
Graag bij personeel vermelden:
J.J.Wolters was stationschef in Haanrade van 1959 - 1964
Bedankt! |
Antwoord webmaster: |
IK heb hem toegevoegd aan de lijst van personeel van Haanrade. Waren er nog andere betrekkingen als stationschef? |
Paul Jacobs | 23 feb 2014 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
zoals ik weet zat op het laatst de vergendeloos in het laatste gebouw toen het werd afgebroken speelde ik er veel ik had zelf de tekeningen van de gebouwen en het spoor tot bij de mijn en een deel naar duitsland
mvg,
Paul Jacobs |
Martin Zijlstra | 19 aug 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Een vraag: het station is rond de tweede wereldoorlog verbouwd toen een deel van de linker lage vleugel is afgebroken. Daardoor ging het station uit twee delen bestaan, het hoofdgebouw met verdieping en een losstaande lage aanbouw. Je kunt het "gat" tussen de twee gebouwen goed zien op de luchtfoto. Weet iemand waarom het werd verbouwd en wat er in het lage losse deel was gevestigd n de ombouw? |
Antwoord webmaster: |
was er geen schade door de oorlog ontstaan en hebben ze toen de delen hersteld? ik meen dat zoiets ook in nunspeet het geval is. |
g.claes | 10 mrt 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
het personenverkeer ging tujdens de oorlog door, sopte in september 1944 de bussen van de IAO namen het over bevrijding) en begon weer vroeg in het voorjaar 1945 maar werd definitief stilgegd in de zomer 1946
dhr Moonen was ploegbaas, deheren
uller, blok en Stroeks waren seinhuiuswacters, de heren jacobs en heydendaal rageerdersde, heer klaassen was plv stationschef 9 de rang weet ik niet meer, hij bediende het telegraaftoestel er waren twee waterkolommenplus een watertoren en een draaiscijf plus een asput, er was ook een weegbrug aan de oostzijde was de gasfabriek die een spooraansluiting had , er waren twee seinhu aan de zijde herzogenrath was een overweg, aan de andere zijde waren twwe overwegen (wolfswg) op enkele na werden de wissels en seinen allemaal electrisch bewogen |
g.claes | 9 mrt 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
kerrade rolduc later haanrade, voerde de kolen af van de mijnen Julia en Laura alsmede tussen 1845 en 1850 de bruinkolen van de groeve Anna, verder reden er dagelijks goderentreinen naar herzogenrathvan mijn 5 tot mijn 18 was ik vrijwel dagelijks op dit station en mocht vaak op en loc 6200, 6300, 34600 of 4700 meerijden bij rangeren en opdrukken naar schaesberg |
G.Claes | 9 mrt 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
De genoemde lokomotieven waren stoomlocs van de disels hewbben mijn aandacht nooit getrokken maar die bruine machibesullen wel van de serie 2200 of 2400 geweest zijn de groene wellicht serie 600 het rangeren ging dag en nscht door want de mijnen draaidenvol continue. Lege kolenwagens kwamen niet uit herzogenrath maar uit susteren en born dus via schaesberg toen de mijnen sloten stopte het goederen vervoer hoewel nog korte tijd een vuilnistrein een enkele sporadische rit heeft gedaan. Toen het amerikaanse legerdeot op het voormalige terrein van de juliasloot viel ook die enkele trein weg. En zoals in ons land gebruikelijk , werd alles in de kortste keren opgeruimd jammer ! |
Antwoord webmaster: |
ik heb die schreeuwerige hoofdletters maar omgezet in kleine letters, dat leest wat prettiger. |
Mathijs | 17 aug 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Hoe kan het dat als je nu naar die lijn toe gaat (waar ik al ben geweest) niets meer te zien is van al de sporen en dat er nog maar een ligt voor de Euregiobahn??? |
Antwoord webmaster: |
dat is op wel veel meer plaatsen. aan dat soort grote emplacementen is niet echt veel behoefte meer. het goederenvervoer concentreert zich steeds meer op bepaalde locaties, vroeger had iedere lijn wel goederenvervoer en ieder klein stationnetje en halte ook wel, dat is in de jaren 70 allemaal verdwenen en zo grondig opgeruimd dat je van de oude emplacementen vaak niets meer terug vindt. |
Martin Zijlstra | 8 mei 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik zoek alles van dit station Kerkrade-Rolduc cq Haanrade. Of het gaat om foto's, voorschriften of andere documenten maar ook verhalen van mensen die er hebben gewerkt: het heeft allemaal mijn interesse. Neem daarom gerust contact op! |
Antwoord webmaster: |
ok , ik heb zelf niet meer dan wat op mijn site staat maar wellicht bezoekers wel. |
R.Odekerken | 16 okt 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Hallo, zoals eerder vermeld, een pracht verzameling en goed op de site gezet.
Toch probeer ik weer, om via deze weg met de webmaster of kijkers in contact te komen om fotos/ prenten/ kaarten van station ROLDUC te verkrijgen.
Ik heb een zeer uitgebreide verzameling van Rolduc, alleen is van het station wein ig te vinden. Help me om Roldicstation ook te verkrijgen.
groeten Ron |
Antwoord webmaster: |
Ik heb zelf niet meer dan op mijn site staat. Mijn hele verzameling staat online. vreemd dat er van zo'n omvangrijk station niet veel foto's beschikbaar zijn. misschien dat via deze weg toch mensen nog iets aanmelden. je kunt je ook abonneren op dit station, dan krijg je automatische bericht van updates. |
ger vreuls | 18 dec 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
het station haanrade kan ik me nog voor ogen houden hoor , en denk dat het begin 1960 is afgebroken ???????
het rangeren van de kolenwagens ging tot s'avonds 23.00u door .
onze tuin kwam uit tegen de spoordijk aan en alds de laatste (lege) wagons van herzogenrath terug kwamen (denderend) lag echt in bed te trillen als een aardbeving hoor .
als je ik de foto's zie komen toch de herinneringen in de jeugd jaren naar boven .
een vraag is wel aan u ???
welke treinen waren dat 6200 6300 4600 4700 4300
ik kan mij wel herinneren dat er bruine diesel lokomotiven reden een tje met kabine in het midden en eentje met kabine aan het eind en een groene met met drie assen verbonden met koppelstang .
heeft u misschien foto's hiervan .
|
A.Claes | 10 sep 2005 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
dit station bezocht ik vanaf 1934 tot en met 1951 vrijwel dagelijks. Als kleuter van 4 jaar stond ik in 1934 al met ontzag naast de locomotieven op te kijken. Het goederen en personenverkeer volgde ik nauwgezet. Vaak mocht tijdens het rangeren op een 6200, 6300, 4600, 4700 of 4300 en andere machines meerijden. Van stillegging,zoals vermeld is geen sprake geweest. tijdens de oorlogsjaren was het een razend druk station |
Antwoord webmaster: |
die stillegging betreft het personenverkeer. goederenvervoer ging wel door, maar dat beschrijft mijn site niet. |