Geavanceerd
mobiel
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer

Opmerkingen bij stationsweb in September 2012.

Roosendaal Maik30 sep 2012
Wat wordt er bedoelt met stoptrein (NMBS)? Dat staat namelijk in de reisplanner als je vanaf dit station wil vertrekken. Gr.
reactie webmaster:
da's de stoptrein naar belgie. nmbs is de treinmaatschappij in belgie
 
Rotterdam Lombardijen jan29 sep 2012
is het mogelijk met de lift in de tramtunnel te komen
reactie webmaster:
geen idee, ik kom er nooit
 
Lunteren hans29 sep 2012
hoeveel reizigers telt station lunteren,ik wil voornamelijk weten of er veel scholieren reizen naar b.v school? gr
reactie webmaster:
pfff geen idee. er is een staatje met reizigers per station, maar dat is al uit 2006. en of dat scholieren zijn staat daar natuurlijk niet bij. moet je toch zelf een keer op het station gaan staan op een doordeweekse dag, dan kun je het zelf bekijken.
 
Adorp Contactblad voor Adorp, Sauwerd, Wetsinge e.o.27 sep 2012
Stoppen in Adorp gaat helaas niet door. Bleek verkiezingsstunt helaas... Zie http://www.contactblad.info/nieuws.html
reactie webmaster:
leek mij ook al sterk, zo groot is het dorp ook weer niet en jullie hebben toch al een aardige busverbinding. als het station er dan zou komen zou die bus natuurlijk verdwijnen, want ze willen geen concurrentie.
 
Sassenheim f.bol27 sep 2012
kunt u mij aangeven wat de vertrektijden met de trein vanaf amsterdam naar sassenheim zijn, alvast onze dank
reactie webmaster:
nee natuurlijk niet. dat kun je toch gewoon op de site van de ns vinden. dat had je zelf ook kunnen bedenken.
 
Ruurlo
Eric Horst27 sep 2012
probeerde de foto in hogere resolutie te downloaden,echter,er komt een andere afbeelding tevoorschijn
 
Heerde AG.BORST26 sep 2012
Ik zou graag fotos willen hebben van het huis van mijn opa Gait Dekker heeft gewerkt aan het spoor als rangeerder,,en woonde aan de duistere straat net over het spoor. IK ZOU HET GEWLDIG VINDEN,,,Vr.groet AG.Borst
reactie webmaster:
eh, maarheeft dat gebouw dan iets met het station temaken,ofwas het gewoon een huis?
 
Utrecht Terwijde Marco26 sep 2012
Ik ben recent voor het eerst op dit station geweest. Ik zou er alleen vergaderen als u het geen bezwaar vindt om dit onoverdekt te doen.
 
Beilen diana26 sep 2012
Vraagje. Zijn er bagage kluizen aanwezig op station Beilen?
reactie webmaster:
nou, gokje... nee dat zijn ze niet. die zet je toch niet in de buitenlucht? beilen heeft gee n toegankelijke wachtkamers.
 
Kethel
Wim Hoogerdijk24 sep 2012
Mijn overgrootvader Cornelis Colijn en zijn vrouw Jansje Klinkenberg hebben in dienst van de spoorwegen een aantal jaren (1872-1879) in het wachtershuisje gewoont.Daar zijn drie kinderen geboren, Johanna Cornelia 10-11-1873,Leendert Gerardus 2-08-1875 en Leuntje Cornelia 21-03-1877.Omstreeks 1879 zijn ze naar Voorhout vertrokken waar ze ook in dienst kwamen bij de spoorwegen.In 1894 is Cornelis Colijn als zelfstandig bollenhandelaar aan de slag gegaan.Het bedrijf onder de naam C.Colijn en Zonen heeft ruim 100 jaar bestaan.Ook is Cornelis als raadslid voor de ARP actief geweest in de gemeenteraad van Voorhout.Zie ook: http://www.wimhoogerdijk.info/voorhout/pagina-page3.htm
 
Ede- Wageningen
Victor Lansink24 sep 2012
Het gebouw links op de foto is de bouwkeet van de Rhijnspoorweg-Maatschappij die in de eerste decennia van de spoorlijn dienst heeft gedaan als stationsgebouw. Je zou deze dus eigenlijk als het eerste stationsgebouw van Ede kunnen bestempelen.
reactie webmaster:
dank, ik heb het in die hoedanigheid ook op mijn site opgenomen inderdaad.
 
Ruurlo
Victor24 sep 2012
Deze uit 1980 daterende wachtruimte is ook al weer zo'n jaar of 10 geleden gesloopt.
reactie webmaster:
dank ik heb het genoteerd.
 
Ruurlo
Victor24 sep 2012
Foto is uit 1980, in dat jaar is dus het stationsgebouw gesloopt.
reactie webmaster:
dank, ja inderdaad duidelijk. ik zal de datum aanpassen.
 
Akkrum
Frank Kouwenhoven24 sep 2012
Onbegrijpelijk dat er twee maal een vijf voor deze foto is gegeven. De foto is weliswaar een beetje donker maar overigens best scherp en het hele gebouw staat er op. Het is een mooi voorbeeld van een SS 5e klasse station van (maar) twee en halve verdieping i.p.v drie en half, met een uitbreiding in de lengtte.
reactie webmaster:
t is een gemiddelde, een persoon zal een 1 hebben gegeven en een een 9, wellicht. til er niet te zwaar aan, het zal zich vanzelf weer rechtzetten, de echt slechte foto's houden een slechte waardering en de echt goede worden vanzelf goed.
 
Tiel Lucie Klaassen23 sep 2012
Op 18 april 1965 ben ik in dit gebouw geboren. Mijn vader was hier stationschef en wij woonden op de bovenverdieping.
reactie webmaster:
wat leuk, weer een oud bewoner die de weg naar mijn site weet te vinden. ik heb je bericht verplaatst naar de pagina over het station, omdat het natuuriijk niet alleen over die afbeelding ging.
 
Veenendaal- De Klomp Gertjan Stamer23 sep 2012
Voorjaar zomer 2012 overdekte kluizen en fietsklemmen gebouwd tussen stationsgebouw met Kiosk en tunneltje waar het verkeer doorrijdt. Lange tijd was dit plantsoen maar werd steeds vaker zwerfplek voor fietsen...nu dus opgelost door kluizen en klemmen...aan zuidzijde is men aan het werk voor meer fietsenstallingen(najaar 2012).
 
zoekplaatje 14 Bernard Heijne23 sep 2012
Kan het dan toch niet o.l.v. ter nood (Heiloo) zijn. Andere standplaats fotograaf? Ander jaar, klaarblijkelijk sporen van baanonderhoud op foto olv ter nood
reactie webmaster:
zou kunnen, het lijkt mij niet direct, maar is er een bepaalde reden dat je daar aan denkt, of is het gewoon een wilde gok?
 
Sliedrecht Arie de Bondt23 sep 2012
Op 10 september 2012 is het sttionsgebouw (II) Sliedrecht - gebouwd in 1985 - gesloopt om plaats te maken voor de herinrichting van het voorplein bij het station.
reactie webmaster:
dank ik wist het nog niet. ik heb het genoteer.
 
Rotterdam Lombardijen
Oskar23 sep 2012
Leuk, zo heb ik het nog gezien in mijn jeugd.
 
Delft P de Lusenet22 sep 2012
Weet U of station Delft een lift heeft ik zit in een rolstoel en moet in Delft wezen?
reactie webmaster:
ja hoor delft heeft wel een lift
 
Echteld Hans Schoots22 sep 2012
Mijn zus en ik zijn in het station geboren. Mijn ouders hebben hier met hun 3 kinderen van 1948 tot 1968 gewoond. Mijn vader was wachter in het station en had dus zijn werk aan huis. In de periode dat wij er woonde werd de wachtkamer afgebroken en ook de school in de wachtkamer kan ik mij nog goed herinneren. Jammer genoeg heb ik geen foto's van het station uit die periode
reactie webmaster:
inderdaad jammer. toen ik het begin van het bericht las dacht ik net om die vraag te stellen. wellicht kun je hier nog iets vinden, vooral de foto's van Het Utrechts Archief zijn vaak mooi en goed na te bestellen.
 
Dieren Alex21 sep 2012
Vroeger werden de bouwtekeningen van o.a. Dieren in station Zutphen bewaard, destijds heb ik daar kopieen van laten maken.
reactie webmaster:
ik heb het toch al beantwoord, in station zutphen kun je nu natuurlijk helemaal niemand meer vinden, dus lijkt mij sterk dat daar nog tekeningen van dieren liggen.
 
Enschede Hans1 uit Enschede21 sep 2012
Inmiddels is het zeker dat de tunnel van het station naar de Hengelosestraat niet wordt aangelegd. Ook is het nu zeker dat pas in 2013 wordt begonnen met de herinrichting van het complete emplacement.
 
Riel
H.Boleij21 sep 2012
Halo, Bedankt voor deze foto,pj was mijn oom. mijn broer en ik kwamen graag naar riel, naar oome sjef en tante anna. het leukste was altijd als oome sjef moest komen eten,dat tante anna op de hoorn ging blazen, heel riel wist wel waar pj dan was. ik moet je nog veel succes wensen met je site het ziet er allemaal prima uit. groetjes h.boleij
reactie webmaster:
heb je misschien nog foto's van het station uit die tijd? want foto's zijn erg moeilijk te krijgen.
 
Utrecht Lunetten Remko20 sep 2012
Parkeren is gratis, cpapciteit is wel beperkt, zeker gelet oped bouwactiviteiten voor de verbouw van het station en de spoorverdubbeling
reactie webmaster:
denk dat het inmiddels wel een beetje lang geleden is, jij was wel op tijd, maar ik loop achter met het verwerken.
 
Enschede Hans1 uit Enschede20 sep 2012
Volgens de allernieuwste plannen gaan de plannen om een tunnel te maken vanaf het station naar de Hengelosestraat niet door! Bij de flat "de Eendracht" zijn ze hier enorm blij mee! Verder is het herinrichten van het emplacement nu gepland voor 2013 en dan gaat er voor de reizigers de loopafstand van de sporen 1 en 2 naar de duitse trein er inderdaad niet veel veranderen als de duitse trein - net als vroeger - vanaf spoor 4 (bijna bij de overweg) gaat vertrekken.
 
Rotterdam Zuid Tim19 sep 2012
Ik heb een hele mooie foto van dit station in de winter. Hoe kan ik die opsturen?. De link werkt bij mij niet.
reactie webmaster:
je kunt replyen op deze mail.
 
Arnhem Manuel19 sep 2012
Zie mijn bericht van 18 en 19 september 2012 dan zie je dat je niet alleen staat in je klacht over je kritiek over dit peperdure "design"-station. Deze architekt bouwt voor zichzelf voor het prestige van Arnhem en niet voor hinderlijke reizigers. Waarschijnlijk een business vliegpassagier + Mercedes-, Porsche- of BMW-rijder.
reactie webmaster:
architecten bouwen wel vaker niet voor de functionaliteit, maar alleen voor het mooie plaatje, en iedereen mag roepen hoe mooi alles eruit ziet, en als puntje bij paaltje komt werkt het van geen kant (bij mij op het werk ook zo)
 
Helmond freek19 sep 2012
nee, dat weet ik niet. het oude station word nu eindelijk gesloopt. alleen het gebouw van Hermes, de plaatselijke busvervoerder, blijft voorlopig nog staan
 
G.J. van Heumen o dijkstra19 sep 2012
G.J. van Heumen is mijn grootvader, vandaar. Stationschef Maarn 1-10-1904 tot en met 31-5-1909. ,, Arnhem 1-6-1909 tot en met 18-1-1925. Met vr. gr. O. Dijkstra
reactie webmaster:
dank ik zal de andere standplaats en data opnemen op de site
 
Arnhem Manuel18 sep 2012
Voor de stad Arnhem is dit station in aanbouw pure bluf en protserigheid. OV-Reizigersbelang heeft ze niks kunnen schelen. Ze hebben koste wat kost werk van deze architekt in de stad willen hebben zonder hem binnen haalbare financile kaders te houden. Nagenoeg alle onderdelen van deze bouwerij zijn schots of scheef of afgerond; geen onderdeel is normaal in de handel. Zoiets kan Mercedes betalen voor zijn museum maar niet de NS, het ministerie, de provincie, en de stad samen. Precies als bij het schandelijke noodstation ("een belediging voor de reiziger") is er dus aan alle kanten uitgezuinigd voor de reizigers die nu wegtochten op de perrons door die hoge torengebouwen; de regen slaat tot 1/3 van de breedte onder de overkappingen. Je kunt nergens behoorlijk zitten tenzij op het stalen onderstel van de dakkonstruktie of in een armzalig wachthokje, overdekt met wat golfplaten. Waar je trein stopt is het perron - naast het gigantisch brede gat omlaag - maar 2 meter breed, daar is het dus dringen voor de reizigers. Vanwege de loei-brede tunnel moet je extra treden diep omlaag door de nodige konstruktiehoogte voor die grote overspanningen; daarna moet je weer uit die kuil klimmen om op stadsniveau te komen. En ook al heb je een zware rolkoffer: je moet er meestal mee van de trap af lopen, want waar je trein stopt ontbreekt de roltrap omlaag op nagenoeg elk perron; naar lift of roltrap bij het volgende gat kost je 55 meter extra lopen, maar aan die kant is er weer gn roltrap omhoog. Bij de traverse naar de Sonsbeekuitgang is het net zo: loei-brede hoge trappen, n schamel liftje per perron en geen roltrap te bekennen. Het is dus een zeer naar station om over te stappen en je aansluitende trein missen zit er dik in. Veel reizigersinformatie hangt hoog tegen een verblindend lichte lucht en is te klein van tekst. Het geld bij dit station is opgemaakt aan on-begeleide grillen van de architekt waaraan treinreizigers niets hebben. Het is gemaakt voor de prots van de stad en het gewin van de uitbaters van NS Vastgoed. In dat soort concepten passen geen roltrappen en faciliteiten op de plekken waar die voor hedendaagse OV-reizigers onontbeerlijk zijn. De reusachtige parkeergarage onder dit station is van de ANWB zelfs met een 10 gewaardeerd. Alles bij elkaar denk ik dat dit station door autorijders is ontworpen en begeleid. (Foto's zal ik nader opsturen naar Wichor Bramer; van het noodstation zijn er ook nog heel wat desgewenst maar gelukkig achteraf, evenals van de sloop van Schelling's sympathieke stationnetje)
 
Utrecht Lunetten S. Reekers 18 sep 2012
Een vraag: Kan ik 4 dagen lang parkeren bij station Lunetten en wat kost dat? het gaat om vrijdag t/m maandag Graag bericht
reactie webmaster:
geen idee, ik werk niet bij een station, vraag het aan de ns.
 
Amsterdam Centraal Jan de Graaf18 sep 2012
Machtsstrijd Amsterdam Centraal: Volgens de Geschiedenis van Amsterdam deel III (Hoofdstad in aanbouw) ISBN 978-90-5875-139-3 pagina 377 had Thorbecke al in 1864 besloten dat het nieuwe station aan het IJ-front zou komen en is de gemeenteraad in 1869 akkoord gegaan. Hoe staat dat in verhouding tot datgene wat in Machtsstrijd wordt geschreven.
 
Amsterdam Centraal Jan de Graaf18 sep 2012
De ingang in het middenrissaliet van het Centraal Station in Amsterdam ziet er na de heropening niet meer uit. Blijft dit zo of wordt die afschuwelijk ogende omlijsting op termijn weer verwijderd?
reactie webmaster:
geen idee, ik zou ook niet weten hoe heter nu uit ziet. heb je foto's?
 
Laag Zuthem Jaap Swiers18 sep 2012
Goedenmiddag Wicher Klaas, Even voorstellen ik ben Jaap Swiers en woon sinds 1969 in Laag Zuthem,ik heb een vraag,ik verzamel ansichtkaarten van de Alerdinck en Laag Zuthem wat ik nog mis is Laag Zuthem. Ik zou al heel blij zijn met de foto's of Kopie's tegen vergoeding uiteraard.Graag hoor ik van u.M.v.g Jaap
 
Hulst
Han Bleyenbergh17 sep 2012
Dit is het staion van Hulst
reactie webmaster:
ja dat staat er toch ook? oh er staat als bron onder dat het station axel is, maar dat is de site waar ik het vandaan heb.
 
Dronten Harry16 sep 2012
Een nieuwe station met een 21 ste eeuwse uitstraling. Sober maar wel netjes. Komen op de perrons een overkapping?
reactie webmaster:
ik zou het niet weten. niet echt een grote denk ik zo.
 
Naarden- Bussum L.Smink15 sep 2012
Wel iets voorbarig: De verbouwing betreft de liften.De opleveringsdatum is nog steeds niet bekend door moeilijkheden met de ondergrond. Vermindering van het aantal sporen is slechts een voorstel/utopie indien het spoor verdiept wordt aangelegd.
 
Bussum Zuid L.Smink15 sep 2012
Ontwikkeling station Bussum-Zuid: In 2001 is er een ontwikkelingsvisie voor het station Bussum-Zuid vastgesteld: inhoud: hoogwaardig knooppunt: OV-halte ? spoor en bus; herstuctuering pleinen aan de oost- en westzijde; entree traverse met liften met aansluiting bij de in- en uitstappunten voor bussen-auto,s en taxi's. 2011: de uitgangspunten voor de bouw van een nieuwe traverse en liften zijn vastgesteld. Realisatie liften 2013.
 
H.P. van der Veen Jeroen van der Veen14 sep 2012
Dit is mijn grootvader
reactie webmaster:
dat moet een markant figuur geweest zijn als ik de verhalen zo lees. kun je je zijn woning in de watertoren nog herinnern?
 
Arnhem Velperpoort W.Hondorp14 sep 2012
Het station "Arnhem-velperpoort is niet toegankelijk voor minder validen door het gemis aan een lift. Dit is in deze tijd toch wel helemaal UIT DE TIJD!!! Wanneer een station voor die mensen niet te gebruiken is, verdient het alleen maar een dikke onvoldoende, al is het nog zo'n mooi gebouw.
reactie webmaster:
er zijn grotere stations zonder lfft te vinden hoor. gouda had ze ook niet, toch een vrij belangrijk intercity station. ze zijn hier net gebouwd.heb wel eens een rolstoel van het ene perron naar het andere gedraegen.
 
Utrecht Centraal niet belangrijjk13 sep 2012
Hoelang doe je erover om van spoor 7 naar 9 te komen?
reactie webmaster:
ligt er aan hoe snel je loopt en waar je in de trein zit ,het kan als je goed bij de tunnel zit in 2 minuten. ga een beetje in het midden van de trein zitten.
 
Halfweg- Zwanenburg Marc van Dalen13 sep 2012
In het weekend van 15-16 september wordt het tweede deel van het zuidelijke perron met Comparon op het nieuwe station Halfweg-Zwanenburg gebouwd. Het perron wordt naar verwachting in ca. 45 uur geplaatst. Er worden 62 EPS-elementen geplaatst met daarop 100 betonplaten. Het totale perron van 270 m bestaat uit 107 EPS elementen en 165 betonplaten.
 
Oostzaan Nel Stam12 sep 2012
Het stations gebouw is vroeger ook bewoond geweest.De familie Warnaar heeft er nog gewoond.
reactie webmaster:
Natuurlijk, alle oude stations werden bewoond, vooral door stationschefs. Heb je er nog foto's van? Ik heb de opmerking naar het station verplaatst, ging niet specifiek over deze afbeelding, en daar lezen meer mensen het.
 
Kwadijk
frank kouwenhoven12 sep 2012
Mooie opname. Echter, de datering lijkt niet te kloppen. De Chevrolet is van het midden of eind jaren vijftig en een gele snor werd pas midden jaren zestig op dieseltreinen toegepast. 1965 lijkt mij dan een beter jaartal.
reactie webmaster:
Ik heb het aangepast
 
Adorp Dick Bolt11 sep 2012
Er is een onderzoek gestart op deze plaats weer een halte aan te leggen, stond in de kranten en de directeur van Arriva was ook net op RTV Noord, om het een en ander toe te lichten
 
Adorp Roald van Elswijk11 sep 2012
Arriva wil het station in Adorp wellicht heropenen, wanneer de spoorlijn naar Roodeschool wordt doorgetrokken naar de Eemshaven (of correcter: wanneer het deel Roodeschool-Eemshaven voor personenvoer geschikt wordt gemaakt). Daarbij zou het station van Roodeschool waarschijnlijk verplaatst worden. Zie artikel op RTVNoord.nl: http://www.rtvnoord.nl/?p=113393
 
Hubertus Johannes van Emmerik (*1882) Doc. Centrum Historie Vogelenzang10 sep 2012
In juli/aug 2012 - 75 jaar Wereldjamboree te Vogelenzang- is in Vogelenzang een tentoonstelling over de Jamboree gehouden met veel informatie over stationschef H.J. van Emmerik. In maart 2009 is een herinneringsbankje geplaatst op de Vogelenzangseweg/ hoek Kerkweg, het Heren van Emmerikbankje (zoon Lou van Emmerik was dorpshistoricus en beiden waren actief voor de Vogelenzangse kerk) zie www.dorpvogelenzang.nl, hoofdje historie.
 
Elst Gilbert Kegels10 sep 2012
Nee, dat staat er niet. Hij verwijst terug naar "de vader van Pierre Kartner". Sorry, maar zo zit onze taal nu eenmaal in elkaar.
reactie webmaster:
Ah, ik las het niet goed, inderdaad, ik begreep ook dat de vader van vader abraham, dus opa abraham er een liedje over heeft geschreven. Dat is inderdaad niet echt logisch, het zal pierre zelf zijn geweest die het liedje over zijn vader schreef.
 
Utrecht Terwijde Charmaine Reeb10 sep 2012
Hallo, Is nabij dit station ook een locatie om te vergaderen/bijeenkomst te houden? groet, Charmaine
reactie webmaster:
Geen idee, ik kom er nooit, maar lijkt me sterk. In elk geval vind je zoiets niet op een website over stationsgebouwen.
 
Nieuw Vennep (oud) Han Bakker9 sep 2012
Een paar weken geleden was ik in Aalsmeer en kocht daar: Sporen. Een zoektocht langs de resten van de Haarlemmermeerlijnen. Deel 1 en 2. Auteur: Wim Wegman Uitgeverij HDC Media 2010 en 2011 ISBN 9789077842041 en 9789077842515 Daarin staat ook nog een andere foto van dit station, nu met trein. Mogelijk allang bekend. Ik heb ze achter elkaar uitgelezen. Komt bij dat een oom en tante van me, met kinderen, na de oorlog hierin nog hebben gewoond.
reactie webmaster:
ja die boeken zijn erg mooi ik heb ze ook.
 
Utrecht Centraal Ted8 sep 2012
Ik moet binnen 3 minuten van spoor 11b naar spoor 12. Ga ik dat redden?
reactie webmaster:
ligt vlgs mij tegenover elkaar. als de ns dat als overstap aangeeft kan het in de regel wel.
 
Lisse Tom Gort8 sep 2012
Het station van Lisse is gebruikt voor de Film "het meisje met het rode haar" 1981 (Ben Verbong)
 
Haarlo Jan Klein Polsvoort7 sep 2012
Beste, Ik heb onderzoek gedaan. Het statioen heeft gestaan aan de Haarloseweg. Dus niet aan de Gifferlerweg. Door een foto te maken op exact zelfde plaats, dan blijkt dat de bomenrij in het midden van de foto precies de zelfde onderlinge afstand te hebben en dikte, als op de foto van 1960. Hiermede is het bewijs geleverd. Met vriendelijke groet, Jan Klein Polsvoort
reactie webmaster:
bedankt, ik ben ter plaatse niet bekend.
 
Elst Gilbert Kegels6 sep 2012
Dus de vader van Pierre heeft er een liedje over geschreven.
reactie webmaster:
eh, tja dat staat er toch? wat voegt deze opmerking toe?
 
Kleiweg Randy van der Zwan6 sep 2012
Het lijkt erop dat rijswijk drie stations c.q. haltes heeft gekend. Op watwaswaar.nl op de kaart van 1900 is te zien dat bij het Haantje en ter hoogte van de Halve Maan een halte was. Ter hoogte van de Van Vredenburchweg was ook een station.
reactie webmaster:
inderdaad, die andere was 't haantje
 
Rijswijk- Wateringen Randy van der Zwan6 sep 2012
op de kaart van 1934 is te zien dat ter hoogte van de Van Vredenburchweg inderdaad een station aanwezig is geweest. Dit is dus iets noordelijker dan het hudige ondergrondse station.
reactie webmaster:
klopt het oude station lag inderdaadd noordelijker dan het huidige
 
Rijswijk- Wateringen Randy van der Zwan6 sep 2012
Als aanvulling op mijn vorige reactie: Op de oude kaarten is te zien dat ter hoogte van de Halve Maan (huidige Winston Churchilllaan) en Haantje een haltes aanwezig waren. Echter is langs het spoor ter hoogte van de Van Vredenburchweg ook bebouwing aanwezig. Ik vermoed dat de bovenstaande foto's van de Van Vredenburchweg is.
reactie webmaster:
klopt, zoek maar eens op 't haantje. dat staat hier ook als halte.
 
Rijswijk- Wateringen Randy van der Zwan6 sep 2012
op de foto's 1930 en 1950 is te zien dat het spoor vlak voor het station in een bocht loopt. Op de site watwaswaar.nl zijn oude landkaarten van het spoor te zien. Dit komt overeen met de huidige ligging van het spoor. Zou je de bocht bekijken, dan lijkt het erop dat dit station ter hoogte van de Van Vredenburchweg heeft gelegen. Daar begint namelijk de bocht richting den haag en het rechte stuk richting Delft. Het spoor ter hoogte van de huidige A4 is namelijk kaars recht.
 
Duivendrecht Margaretha 6 sep 2012
Hoe veel minuten kost het om van perron 8 naar perron 1 te komen? Ik vraag dit ivm overstappen.
reactie webmaster:
als de ns zegt dat het kan dan kan het. ik weet het ook niet. bovendien hangt het van nogal wat zaken af, hoe snel loop je, waar in de trein zit je. en ook natuurlijk van het ontbreken van een deugdlijk mailadres om het antwoord op deze vraag te ontvangen. M.v.eeden zonder @ en provider erachter kanik niets naar toe sturen.
 
J.K. Deegenaar (*1853 +1883) anna deegenaar5 sep 2012
jan karel deegenaar was een halfbroer van mijn grootvader. geb.22/11 1853 te beverwijk gehuwd 29/08 1878 te beverijk met anna hagen geb.ong.1854 te beverwik hij is overl.22/02 1883 te lichtenvoorden zij hadden 2 kinderen een zoon en een dochter
reactie webmaster:
weet je wellicht nog iets over zijn standplaatsen?
 
J.M. ten Napel Jan Marten ten Napel5 sep 2012
Geachte mevrouw/heer, Ik ben op zoek naar de Ten Napels met de naam Jan Marten. Kunt u mij informeren inzake de geboortedatum van deze stationschef? Gehuwd geweest? Met vriendelijke groet, JM ten Napel
reactie webmaster:
ik weet het niet. je kunt gegevens hierover vinden bij Het Utrechts Archief zij hebben de oude personeelsdossiers van de ns (staan niet online, maar je kunt ze opvragen)
 
Dronten Eveline4 sep 2012
Geweldig dat er nu toch een station is. Mijn ouders kwamen in 1970 op de Grutto wonen, handig want vlakbij het toekomstige station.... Toen ik in 1985 ging studeren was een station wel handig geweest. En in 2003 zijn mijn ouders ui Dronten vertrokken, maar ik ga toch de reis een keer maken, met de trein naar Dronten!
reactie webmaster:
ja ze hebben er lang op moeten wachten, maar het komt er dan toch echt.
 
Lage Zwaluwe
Ad Stander1 sep 2012
Vond dit een mooi gebouwtje, kwam er voorheen heel veel met mijn zoontje die nu bij de NS werkt. Er is nog een klein stukje over namelijk een stukje muur bij de overgang naast spoor 1
 
Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen en die u beschikbaar zou willen stellen voor plaatsing op stationsweb? Mail dan naar Wichor Bramer.
2024 (37)
2023 (143)
2022 (136)
2021 (236)
2020 (163)
2019 (196)
2018 (222)
2017 (312)
2016 (307)
2015 (249)
2014 (397)
2013 (762)
> 2012 (1157)
   December (76)
   November (105)
   Oktober (98)
> September (64)
   Augustus (107)
   Juli (113)
   Juni (91)
   Mei (73)
   April (97)
   Maart (106)
   Februari (95)
   Januari (132)
2011 (1890)
2010 (1949)
2009 (1870)
2008 (1259)
2007 (996)
2006 (574)
2005 (482)
2004 (349)