Geavanceerd
mobiel
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer

Opmerkingen bij stationsweb in Augustus 2012.

Hoek van Holland strand Jeroen31 aug 2012
De ombouw van de Hoekse Lijn tot metro gaat voorlopig niet door vanwege de crisis. Voorlopig blijft NS dus gewoon rijden.
 
Zetten- Andelst Marco31 aug 2012
Andr, De topografische kaarten van 1871 en 1900 laten zien dat de latere stationsstraat al dezelfde knik maakte. Wel was er een pad naar de plek van het station. Vreemd genoeg staat op de kaart uit 1871 de spoorlijn, die echter pas in 1882 geopend is. Bron: watwaswaar.nl Groet, Marco
reactie webmaster:
die spoorlijn was natuurlijk al een tijd gepland en ingetekend, dus de carteerders wisten wat in korte tijd te verwachten was.
 
Staphorst rene31 aug 2012
er rijden al decennia lang bussen op zondag door Staphorst. Het beeld wat hier weer geschept wordt komt van buitenstaanders. De treinen racen nu elke 5 minuten door het dorp. op zondag iets minder vaak, is dat niet overal zo. Website van de gemeente is ALLE dagen van de week bereikbaar.
reactie webmaster:
dat van die website is dan nieuw. dat was echt niet zo, ik kan het nu ook niet testen, want het is vrijdag. Op 9292ov.nl krijg ik toch echt geen verbinding tussen staphorst en gouda als ik dat op zondag probeer, op zaterdag lukt dat wel. hoe kan ik dan zien dat er bussen door staphorst rijden?
 
Haarlem Ir M C Deurloo30 aug 2012
Ik mis bij station Haarlem de lijn naar IJmuiden. Nog niet aan toegekomen ?
reactie webmaster:
de lijn naar ijmuiden begon niet bij haarlem toch? dan kwam hij eerst bij bloemendaal, en santpoort noord. je kunt ook gewoon zoeken op ijmuiden, kom je erook.
 
Gorinchem Noord Leo R.30 aug 2012
Dit station gaat Gorinchem Noord heten: bron
reactie webmaster:
dank, ik heb het aangepast
 
Leerdam Broekgraaf Leo R.30 aug 2012
Het schijnt dat dit statioN Leerdam Broekgraaf gaat heten: bron
reactie webmaster:
dank, ik heb het aangeapst
 
Roodeschool
Jan Wagenaar30 aug 2012
Ik heb zelf het vermoeden dat deze foto van voor 1970 moet zijn. Ik zit meer te denken aan ca. eerste helft jaren (19)'50. De perronkeerwanden zijn nog van hout en op het stationsgebouw zijn nog niet de blauwe stationsnaamborden met ronde uiteinden (model eind jaren '50 -'70) aanwezig
reactie webmaster:
ik heb de datering aangepast
 
Heino Dave29 aug 2012
Dit was van tijdelijke aard en heeft niets met de spoorwegen te maken.
 
Dronrijp annie vellema28 aug 2012
heb ook op hatzum gewoond,speelde met willie,en anita,heeft nog in mijn poezie album geschreven,heb wel herrineringen aan die tijd,er lagen vaak grote karton rollen bij het station waar wij dan mee speelden,hutten maken ,er werden boodschappen bij de fam,wolf gebracht uit leeuwarden weet ik nog doos vol en snoep!
 
Maassluis arjan krabbenbos28 aug 2012
Maassluis was ook vroeger aangesloten op het WSM-normaalspoorbedrijf. Deze verbinding liep via Maasland, Schipluiden ( waar de orginele stalen spoorbrug is opgenomen in het fietsnetwerk en het gerestaureerde tramstation thans een museum is!), Den Hoorn naar Delft ( halten bij NS hoofdstation en binnenstad. Maasluis ligt ook aan de Hoekse Lijn , ooit een belangrijke internationale spoorverbinding, nu een lokaal Sprinterlijntje. Op de plaats waar de van Gend en Loosloods stond is nu een onoverdekte fietsenstalling, de bewaakte stalling is nu het enige originele gebouw van het oude spoorstation. Reizigers die nu met de bus deze oude WSM-spoorlijn willen volgen/zien moeten sinds enkele jaren naar Maassluis West! Of de fiets pakken die net na de dorpskern van Maasland overgaat als fietspad over het voormalige spoortrace van de WSM.
 
Oss Gertjan Stamer28 aug 2012
Station Oss heeft Kiosk in de hal..ooit NS loket. Aan westzijde een vml stationsrestauratie..al jaren leeg.
 
Hoek van Holland strand arjan krabbenbos28 aug 2012
Vroeger lag Hoek van Holland aan het normaalspoornet van de WSM, die de verbinding onderhield met s-Gravenzande en Loosduinen (toen nog een aparte gemeente!). Jaren later is er sprake geweest om dit weer te doen als moderne lightrailverbinding. Gezien de kleine passagiersaantallen op dit traject ( thans een matige busverbinding) als verlengatuk van Randstadrail (Zoetermeer-Den Haag Loosduinen) is dit plan afgeschoten. De naam van dit project heette trouwens Westlandrail. Momenteel gaan er al jaren geruchten over de omvorming van spoorlijn (Hoekse Lijn) van/ uit Schiedam naar metrolijn. Wanneer die er nu echt komt is nog niet duidelijk, maar zeker niet voor 2015. Mocht dit plan uitgevoerd worden dan gaat het huidige stoppunt dicht en komt er een Strandstation dichter bij het echte strand. Voorlopig blijft het nog wandelen of de tijdelijke bandentrein te nemen.
 
Hilversum Mediapark arjan krabbenbos28 aug 2012
De nieuwe voetbrug heeft de naam De Kijkbuis gekregen n.a.v. de televisiestudio s aldaar. Het is verbonden met liften en trappen aldaar, dus nu voor iedereen makkelijk toegankelijk. Voor de webmaster: dit is mijn moeders e-mailadres. het moet kloppen hoor!
reactie webmaster:
ok, vreemd met dat mailadres ik kreeg steeds foutmeldingen. ik ben benieuwd.
 
Hillegom Niels Frederiks28 aug 2012
Inmiddels is dienstregeling als volgt: Spoor 1: .27-.57 Haarlem Spoor 2: .01-.31 Leiden CS - Den Haag CS In de spits rijden ze niet meer door naar Amsterdam Centraal. In de late avonduren stoppen er ook nog extra Intercity's op dit station. Er zijn plannen om een busbaan aan te leggen vanaf Getsewoud ( Nieuw-Vennep lijn 310 )naar Station Hillegom. Echter was de gemeente ook al van plan om in 2009 geluidsschermen te plaatsen voor de bewoners aan de Paralelleweg. Inmiddels augustus 2012 en de geluidswanden zijn nog niet geplaatst wegens vele protesten uit de buurt. Dagelijks maken er ongeveer 6000 mensen gebruik van dit station.
reactie webmaster:
dienstregelingen ga ik hier niet bijhouden, dat verandert constant.
 
Oss SylvY27 aug 2012
Is er op dit station ook stationsrestauratie aanwezig? En is er ook parkeergelegenheid?
reactie webmaster:
kunje zien op www.ns.nl
 
Zwolle Kim Kremer27 aug 2012
Ik moet morgen in Zwolle van spoor 1 naar 5a, en heb daar maar 5 minuten voor. Is dit te doen en waar moet ik dan langs? (kan nergens een plattegrond vinden)
reactie webmaster:
je moet over de passerelle, ik ben erook al een tijd niet geweest. op de site van de ns staan hele mooie plategronden, alleen izjn ze vergeten de spoornummers erbij te zetten. heb je er nog niets aan. bovendien is het ook niet up to date, want de tunnel is hier nog gewoon in gebruik, dat is al lang niet meer zo.
 
Lochem gerard H27 aug 2012
Geweldige ligging van dit oude stationnetje in een bos en natuurrijke omgeving van mijn dierbare Twenthe
 
Delden gerard hilkens27 aug 2012
prachtig authenthiek stationnetje in het door mij zo geliefde Twenthe
reactie webmaster:
als twente je echt zo lief is weet je vast wel dat het zonder H geschreven moet worden ;-)
 
Breda
Alexander26 aug 2012
Helaas is deze ingang met bijbehorende tunnel vorige week met de grond gelijk gemaakt ivm het bouwen van het nieuwe station.
 
Amsterdam Centraal A.Ph.Mol25 aug 2012
Gaarne mijn fouten corrigeren van mijn vorige e-mail' [valt me nog mee] dank U.
reactie webmaster:
moet ik dat allemaal zelf gaan nakijken? is me teveel werk, en mensen lezen daar toch wel overheen.
 
Amsterdam Centraal A.Ph.Mol25 aug 2012
Wie heeft er besloten de luifel weg telaten . Die zou toch terug worden geplaatst. Of hebben de betonboeren hier de macht. Valt menoe nee dat het geen glas is.
reactie webmaster:
ik weet het niet
 
Waddinxveen Gertjan Stamer25 aug 2012
De 2 zijperrons van de LightRail trams die hier ooit reden zijn in voorjaar/zomer gesloopt en het hogere eilandperron voor de trein weer in volle eer hersteld. LR perrons gesloopt met spoorvernieuwing en bijplaatsen van bovenleidingsportalen aan de zuidzijde(richting Gouda dus).
 
Waddinxveen Noord Gertjan Stamer25 aug 2012
Zomer 2012 sloopt men noodperron wat lager was voor de LightRail en we houden nu het oorspronkelijke zijperron weer over.
 
Boskoop Gertjan Stamer25 aug 2012
Lagere tramperron wat een verlengde was van het hogere treinperron wordt in Augustus 2012 gesloopt,geen trams meer en dus onnodig. Oude situatie keert min of meer terug.
 
Heerhugowaard Jeroen Muntjewerf25 aug 2012
Ik ben het eens met het feit dat de infrastructuur sinds 1968 op achter loopt met de huidige situatie. Inmiddels ligt er al een verzoek bij Prorail tot het verplaatsen van de teveel op elkaar staande voorzieningen. Het is daarmee de bedoeling zoveel mogelijk de zuidkant van perron 2/3 te benutten,want die is nu zo goed als ongebruikt.
 
Tilburg Universiteit Jolanda25 aug 2012
Bied het station Tilburg Universiteit de mogelijkheid aan om je fiets beveiligd weg te zetten? Eventueel tegen betaling? Is het mogelijk om hier wat meer informatie over te krijgen?
reactie webmaster:
ik ga dat hier niet op mijn site opnemen, voor dat soort informatie moet je gewoon bij de ns zijn. 'voorzieningen op de stations' staat wel op hun stie.
 
Helmond E.J.Baas24 aug 2012
De reconstructie van het stationsgebied is te volgen via de live webcam op deze webcam.
 
Steenwijk Mike24 aug 2012
Hoeveel perrons heeft Steenwijk
reactie webmaster:
volgens mij maar twee aan een middenperron.
 
Voorhout Mike24 aug 2012
@Webmaster ik heb ze gekregen!
reactie webmaster:
ok dan is het goed
 
Utrecht Vaartsche Rijn Gertjan Stamer24 aug 2012
Vermoedelijk wordt bedoeld het iets meer verplaatstte station Utrecht Lunetten en het nog te bouwen station Utrecht Vaartsche Rijn...dat zou best wel eens 100 meter kunnen zijn ?.Maar treinbewegingen verschillen behoorlijk ten opzichte van elkaar...nog te bouwen Vaartsche Rijn ook voor treinen richting Driebergen en verder...Lunetten alleen voor Houten,Geldermalsen enz.
reactie webmaster:
en dan nog lunetten ligt nog verder weg dan utrecht centraal. de afstand hemelsbreed naar utrecht centraal is 1,29 km, die naar lunetten 2,22 km. van vroomshoop naar geerdijk is ongeveer net zoveel en die stations trekken toch echt wel iets minder reizigers dan hier.
 
Amsterdam Amstel Herman Couperus24 aug 2012
Ik vind het Amstelstation een erg mooi station maar ik vind het erg jammer dat de NS en het GVB de hal ontsieren met OV-chipknip poortjes en andere flutbouwsels (zoals de loketten NS). Ook al die lelijke OV-chipknip palen op de perrons zijn wanstaltig en passen er totaal niet bij. Dat moet toch anders op te lossen zijn!
reactie webmaster:
denk het niet, ze gaan daar gewoon mee door (helaas)
 
Dronrijp
Martin van leeuwen24 aug 2012
Al een keer of drie kom ik via de links naar hogere resolutie bij heel andere foto uit. Jammer, voor de rest prima site!
 
Utrecht Vaartsche Rijn maarten23 aug 2012
Ik zach nu net een bericht voorbij gaan over vaartse rijn. idd DIT stattion licht nog geen 100 mter van elkaar vandaan dit slaat echt maar dan ook echt NERGENS op N.S staat voor Niet Slim. mooier kan ik het niet maken.
reactie webmaster:
wat dit met dat bericht van nick te maken heeft snap ik even niet, maar ok. maar als je zegt het ligt 100 meter uit elkaar, dan kan dat toch niet? met welk ander station vergelijk je het dan? je noemt alleen vaartsche rijn, bedoel je dat het te dicht bij utrecht cs ligt?

de afstand naar utrecht cs is anderhalve kilometer, toch een behoorlijk stuk lopen, en als je op de bus moet wachten en overstappen ben je ook wel even onderweg.

 
Onze Lieve Vrouwe ter Nood Gertjan Stamer23 aug 2012
Dienstregeling/aankomsttijden en vertrektijden in middag(na de kapeldienst) staan wel op website van OLV ter Nood. Teletekst vermeld het al een paar jaar niet meer, wie kijkt er nog naar vraag je je af ?. IC Haarlem-Hoorn doet dit perron aan...iedere 1e zaterdag van de maand. Even opzoeken dus...en idd..capslock is maf/irritant.
 
Bloemendaal J. Vonk23 aug 2012
Dat klopt, niets over het hoofd gezien. Geldt overigens ook voor uitstappen uit treinen uit Uitgeest.
 
Naarden- Bussum Arjan krabbenbos23 aug 2012
Het station ondergaat een verbouwing en moet eind dit jaar afgerond zijn. Zo komt er een lift op het eilandperron, worden wisselverbindingen tussen de sporen verwijderd en zodoende is er dus geen doorrijmogelijkheid mogelijk om Sprinters in te halen. Ook het voormalige rangeer/goederenemplacement, wat thans nog dienst doet als tijdelijk parkeerterrein, moet ook verdwijnen. Wist je dat er in de begin jaren 80 een videoclip op dit station is opgenomen? Dat was de clip van de Time Bandits met Specialized in you. Misschien kun je deze clip nog opvragen bij you tube.
 
Hoek van Holland strand Arjan Krabbenbos22 aug 2012
Deze huidige stopplaats zal na omvorming tot metrolijn worden vervangen door een dichterbij het strand gelegem nieuwe stopplaats. Omdat dit nog niet voor 2015 gerealiseerd is, wordt het voorlopig nog even wandelen om aan het strand te geraken. Er was vroeger een spoorverbinding naar s-Gravenzande en Loosduinen, dit was de WSM stoomlijn ( nu slechts busvervoer), er kwam ooit een plan om dit in de toekomst weer her aan te leggen. Dit als verlengstuk van de Randstadraillijnen 3 en 4 maar gezien de minimale reizigersaantallen is dit plan van tafel. Het project stond toen bekend onder de naam Westlandrail.
 
Arnhem Velperpoort Arjan krabbenbos22 aug 2012
Een leuke dagbesteding nabij dit station is het Wijnmuseum. Deze bevindt zich aan de Velperweg ( staduitwaarts) oftewel uit de richting Arnhem onder het spoorviaduct door links en parallel meelopen met deze drukke verkeersweg. Op een gegeven moment zie je het Wijnmuseum links liggen. Alvast proost!
reactie webmaster:
het mailadres dat je opgeeft klopt niet!
 
Almere Strand Arjan Krabbenbos22 aug 2012
Dit station van hout en ijzeren buisconstructies, verdwijnt definitief per 9 december 2012. Deze provosorische stopplaats wordt vervangen door een definitief station Almere Poort in de gelijknamige nieuwbouwwijk daar. Voor bezoekers naar/van de Libelle en Zandfestivals zal het dan een stuk verder lopen zijn. Dit station moet weg, vanwege niet alleen een nieuw Poort-station, maar ook vanwege de opoening van de Hanzelijn.
reactie webmaster:
teksten met capslock verwijder ik, dat is echt irritant.
 
Rotterdam Stadion Arjan krabbenbos22 aug 2012
Voor dit station geldt hetzelfde als OLV ter Nood. Vroeger stond er bij ieder evenement in De Kuip de extra treinen op tt pagina 753 op Ned 1, 2 en 3. Waarom wel voor Almere Strand, Amsterdam Bijlmer Arena en t Harde als daar bij Biddinghuizen wat georganiseerd wordt?
 
Onze Lieve Vrouwe ter Nood Arjan Krabbenbos22 aug 2012
Het valt me al enige tijd op dat er geen informatie wordt door gegeven voor een stop aan dit station. Als men hier als bedevaartganger naar toe wil, hoe dan verder? Het vertrouwde nieuws stond altijd op tt pagina 753 op NED 1,2 EN 3. IS DIT STATION NU DEFINITIEF VAN DE BAAN?
reactie webmaster:
al weer die caps lock, wil je daar eens wat beter op letten? dat isnogal irritant.
 
Schiedamse dijk johan22 aug 2012
Erg leuk om als oud Kethelaar hier een voormalig station aan te treffen dat ik niet ken. Is ook de preciese plaats ervan bekend?
reactie webmaster:
op deze plek ligt nu vlaardingen oost (de weg loopt daar ook langs). ik moet zenog een keer samenvoegen.
 
Naarden- Bussum
G. Steenmeijer22 aug 2012
De link naar een hogere resolutie is onjuist: er komt een totaal andere foto in beeld
 
Helmond t Hout ziepe22 aug 2012
Prachtig gebouw, maar voor wie en welk doel ? Is al jaren ontoegankelijk voor reizigers. Ook geen andere activiteiten meer. Reizigers moeten buiten in weer en wind op de trein wachten .
reactie webmaster:
zo zijn er wel meer, dit gebouw is er neer gezet toen er nog kaartverkoop nodig was. jammer dat ze niet meer gebruitk worden.
 
Utrecht Centraal
Frans22 aug 2012
van links naar rechts: buurtspoor 11 (huidig 3), buurtspoor 12 (huidig 4), buurtspoor 13 (nog in aanleg, huidig 5), buurtspoor 14 (later 6), omloop/opstelspoor, spoor 1 (huidig 7) en spoor 2 huidig 8) enz. De huidige sporen 4 en 5 zijn indertijd onder de Catharijnetoren door verlengd tot doorgangsspoor.
reactie webmaster:
leuk dat spoor 6 op de foto. daar zijn hier wel eens vragen over geweest, en nu is het dan toch gevonden.
 
Utrecht Centraal
Frans22 aug 2012
Het linkse spoor op de foto is het buurtspoor 14, wat later is vernummerd naar 6, en wat tot in de jaren '90 heeft bestaan. Het spoor rechts daarnaast was een omloop/parkeerspoor voor locomotieven, en bestaat niet meer. De twee sporen rechts drnaast zijn de sporen 1 en 2, tegenwoordig 7 en 8.
 
Dit station is inmiddels verwijderd. ARJAN kRABBENBOS21 aug 2012
Het station komt er voorlopig niet, maar een keergelegenheid wel. Pas als er voldoende rondom dit toekomstig station woningbouw gereed is,start Pro Rail met de aanleg van deze stopplaats. MISSCHIEN ROND 2020 (?). WE SHALL SEE!!!!!!
reactie webmaster:
Ah nog steeds caps lock maar nu alleen in je naam. ik denk niet dat dit station er ooit komt.
 
Maastricht Noord Arjan krabbenbos21 aug 2012
DIT STATION KOMT TOCH PAS PER 1 MEI IN DIENST IPV 9DECEMBER 2012. DAT ZAG IK NET OP TREINREIZIGER.NL STAAN.
reactie webmaster:
ja dat heb ik er al staan. maar waarom schreeuw je zo. zet de caps lock eens uit!
 
Utrecht Centraal Yvette21 aug 2012
wat is de loopafstand/ligging tussen spoor 1 en 18a? ik heb volgens mijn reisadvies 5 minuten tijd om over te stappen...
reactie webmaster:
das vrij ver van elkaar, je moet het hele station door. dat wordt wel krap, vooraan in de trein gaan zititen en meteen de tunnel in lopen, en niet naar boven door de stationshal en je haalt het wel.
 
Hoevelaken Tineke21 aug 2012
Dat klopt. Vanuit Ede kun je beter met de bus naar Veenendaal gaan, als je met openbaar vervoer wilt reizen. Vanaf Arnehem of verder is het waarschijnlijk beter om in Veenendaal-De Klomp de bus te pakken. Ik woon aelf in Ede, en weet dat dus wel, dat reizen via Driebergen-Zeist.
 
Deze afbeelding is inmiddels verwijderd. Ivo Laeven21 aug 2012
Deze woning is enkele maanden geleden gesloopt. Op deze plek wordt gebouwd aan een school. Het is waarschijnlijk dat de overweg hiervoor ook aangepast gaat worden (minder breed).
reactie webmaster:
zou ook niet gek zijn, hij is wel erg breed voor dat 'smalspoor'
 
Hoevelaken Tineke21 aug 2012
Voor zover ik weet zit er een hele geschiedenis achter de naam Ede-Wageningen, die onder andere te maken had met prestigekwesties. Toen het station werd gebouwd lag het tussen Ede en Wageningen in. De Stationsweg in Ede leidde van het station naar de plaats Ede. Sindsdien is Ede sterkt gegroeid, en deelt het spoor de plaats in twee delen, met alle gevolgen van dien voor de infrastructuur: overwegen, tunnels, viaducten, en veel politiek gekrakeel daarover. Ik had nog niet gehoord dat Veenendaal-De Klomp Ede West genoemd zou moeten worden. Lijkt me een verwarrende naam. Niet dat Veenendaal-De Klomp erg handig is als naam. Bijna niemand weet dat De Klomp een plaatsje is, en als je echt in Veenendaal moet zijn is Veenendaal-De Klomp niet een handig station.
reactie webmaster:
dat ligt eraan waar je vandaan komt. als je lopend naar veenendaal moet dan is het inderdaad niet handig, maar er rijden ook bussen en als je komende uit arnhem eerst met de trein naar driebergen moet, en dan terug naar sation veenendaal centrum ben je wel erg lang onderweg.
 
Den Haag Laan van NOI Ebrahim Saraian20 aug 2012
Beste heer.mevrouw, Ik heb interesse op de winkelruimte gevestigd in de station laan van NOI in Den Haag(huidige kiosk ). ik vraag me of is het mogelijk om deze winkel ruimte overnemen aangezien dat deze leeg staat? zo ja wat zijn de procedure en van waar moet ik beginnen. Ik hoor graag van u, Alvast bedankt, Met vriendelijke groet, Saraian
reactie webmaster:
geen idee, ik heb beroepsmatig niets met de spoorwegen te maken. kijk op www.hurenopstations.nl
 
Wesepe olaf horn & truus horn-slijkhuis19 aug 2012
ik wil ook nog even een opmerking maken over het v.m. station Wesepe,afgelopen vrijdagavond heb ik daar ook nog een paar foto's van gemaakt,en ook met de huidige bewoners gesproken,en heel wat te weten gekomen over de geschiedenis van dit station uit 1910. vr. grt. Olaf Horn & Truus Horn-Slijkhuis
reactie webmaster:
klopt helemaal. ik ben er in 2009 op huwelijksreis in de buurt geweest, en ook wat foto's gemaakt. allerhartelijkst ontvangen, 'Jan, kom snel! Weet je wie hier voor de deur staat? Wichor Bramer van stationsweb!'. Ik werd als held/ beroemdheid binnengehaald, en we hebben erg gezellig vrij lang zitten kletsen.
 
Haarlo Jan Klein Polsvoort19 aug 2012
In ben in 1944 geboren en opgegroeid in Neede en ken deze omgeving goed. Dit stion kan ik mij niet herinneren. Met andere woorden een foto uit 1960 van dit gebouw lijkt mij onwaarschijnlijk. Ter plaatse is nog steeds een verhoging in de weg, op de plek waar de spoorlijn destijds de weg kruiste. Hoe dan ook het een bijzondere waardevolle foto's. Met vriendelijke groet, Jan Klein Polsvoort.
reactie webmaster:
dat je je het niet kunt herinneren wil niet zeggen dat de foto niet bestaat hoor. kijk maar. roef ankersmit heeft het gebouw rond 1960 gefotografeerd.
 
Haanrade Martin Zijlstra19 aug 2012
Een vraag: het station is rond de tweede wereldoorlog verbouwd toen een deel van de linker lage vleugel is afgebroken. Daardoor ging het station uit twee delen bestaan, het hoofdgebouw met verdieping en een losstaande lage aanbouw. Je kunt het "gat" tussen de twee gebouwen goed zien op de luchtfoto. Weet iemand waarom het werd verbouwd en wat er in het lage losse deel was gevestigd n de ombouw?
reactie webmaster:
was er geen schade door de oorlog ontstaan en hebben ze toen de delen hersteld? ik meen dat zoiets ook in nunspeet het geval is.
 
Amsterdam Centraal W.kranendonk17 aug 2012
Ja. Spoor 1en 2 liggen op hetzelfde perron, spoor 4 en 5, spoor 7 en 8 , spoor 10 en 11 en spoor 13 met 14 liggen aan hetzelfde perron. Spoor 15 is de zijkant aan de IJzijde. Sporen 3, 6, 9 en12 zijn doorgaande middensporen. Maar ze hebben wel een a-zijde(west) en een b-zijde (oost). Verkijk je niet op hoe ver het lopen is tussen a en b!
reactie webmaster:
Ik denk dat de reis inmiddels wel plaats heeft gevonden hoor, januari 2012
 
Sauwerd
a ellens17 aug 2012
dit was vanaf de oprichting de opzichters woning weg en werken van de drie lijnen minn ouders waren de laatste bewoners als ns medewerkers Mjn broer was de laatse eigenaar het huis is verkocht en wordt gerenoveerd gr anjo ellens
reactie webmaster:
hebben jullie misschien nog foto's van het oude station in de familiealbums?
 
Utrecht Maliebaan Dick Blokker17 aug 2012
Vlak na de oorlog stond nog een goederentrein met met bewapening tegen vliegtuigen op station Maliebaan, zie "Het spoorwegbedr. in oorlogstijd 1939-45,van ing.C. Huurman, waarin 2 foto's opgenomen op 27.08.45, afgedrukt blz. 299. Maliebaan werd destijds vaak gebruik voor doorvoer van Wehrmacht materiaal
 
Appel Anoniem16 aug 2012
Er ligt ook nog een spoorrail, daar in het bos in Appel (Appelsche bos). En er was vroeger een kasteel
reactie webmaster:
Een keer is genoeg, hoeft niet vier kee r hetzelfde bericht in te sturen, en dan ook nog anoniem
 
Bodegraven Giljam Otten16 aug 2012
Ik heb begrepen dat enkele treinen op Utrecht Centraal die eerst door koplopers werden gereden nu door dubbeldekkers worden gereden omdat het spoor waar ze nu aankomen te kort is voor kopolopers op sommige tijden. En probeer nu maar te raden van welke verbinde deze dubbeldekkers afkomen...
 
Overveen globetrotter16 aug 2012
Beste webmaster, ik ben er zelf maar even heen gefietst. In Overveen zijn een beperkt aantal parkeerplaatsen. Bij Haarlem wordt het een dure geschiedenis wat parkeren betreft, vandaar dat ik sowieso al wilde uitwijken naar een ander station in de buurt. Maar bedankt voor het meedenken!
reactie webmaster:
Snap ik van haarlem indaad, helemaal als je wat langer weggaat, kost het klauwen met geld.
 
Hoge Veluwe maartens15 aug 2012
Die lijn had in Arnhem ter hoogte van de Apeldoornsestraat moeten afbuigen van de spoordijk (naar Velperpoort) en dan via de latere Hommelseweg en Cattepoelseweg naar Hoenderloo en Apeldoorn moeten lopen. Aan de Hommelseweg en de Cattepoelseweg is te zien dat die voor een spoorlijn zouden gaan dienen. Zie bijvoorbeeld de imposante viaducten van de Schelmseweg en de Apeldoornseweg. Uiteindelijk werd het traject gebruikt om zand te vervoeren naar het industrieterrein met goederentrams, later volgden de stadstrams. Zo werd alvast een brug in het zand gebouwd en later werd dan het zand (eronder) afgevoerd. Sommige delen van Arnhem-Noord waren voor de afgravingen minder geccidenteerd. De landbouwcrisis van 1880 en volgende jaren is n van de redenen dat deze, wel degelijk noodzakelijke lijn, nooit is aangelegd. De A50 is nu 6- en 8-baans aan het worden maar gn directe spoorlijn!
reactie webmaster:
Wat leuk, inderdaad, die bruggen zijn erg imposant! Je kunt het traject goed zien op de kaart. Dank voor de info!
 
Overveen G.J. Sijbesma15 aug 2012
Loket is op dit station gesloten op 1 feb. 1996.
 
Overveen globetrotter15 aug 2012
Kun je er makkelijk en gratis je auto parkeren en zijn de perrons makkelijk bereikbaar als je een koffer meesjouwt? Bij station Bloemendaal is dat laatste een crime, ook mensen die slecht ter been zijn hebben daar een hele hobbel te nemen. Ik ga binnenkort naar Schiphol vanuit Bloemendaal en vraag me af of station Overveen niet veel handiger is?
reactie webmaster:
Overveen heeft een overpad, maar parkeerplaatsen zou ik niet weten. Moet je wel overstappen op hlm, kun je daar dan niet beter opstappen?
 
Jacob R. Daalder Bart Daalder14 aug 2012
Geachte dame/ heer, Ik ben afgelopen weekend in de archieven van mijn oma gedoken en vond daar foto's van mijn betovergrootvader Jacob Daalder voor station Utrecht-Maliebaan, waar hij vanaf 1908 tot 1919 stationschef was, waarna hij stationschef werd te Workum tot aan zijn pensionering in 1920, zo kon ik teruglezen op zijn (eveneens gearchiveerde) personeelstaat. Als u interesse heeft in de foto's dan kunt u contact met mij opnemen. Met vriendelijke groet, Bart Daalder
reactie webmaster:
daarin ben ik zeker wel geinteresseerd. is dat een ander dan de persoon die hier beschreven staat? heb je een scan van zijn personeelsstaat?
 
Bloemendaal Anne Stoffel14 aug 2012
Klopt het dat de enige manier om, uitgestapt uit de trein uit Haarlem, het station te verlaten is via de trap onder het spoor door? Of heb ik iets over het hoofd gezien?
reactie webmaster:
Ik heb geen idee, kom er heel weing
 
's Hertogenbosch Oost Theo13 aug 2012
Het is toch ongeloofelijk wat voor een vragen hier gesteld worden! Je zult maar via een hobbysite je reis naar Kroati willen plannen of een melding willen maken over vieze OV chippalen! Hahahaha geweldig, deze pagina is echt het toppunt!
reactie webmaster:
Ja deze is inderdaad wel het toppunt!
 
Vogelenzang- Bennebroek Gertjan Stamer13 aug 2012
Diverse media in de omgeving suggeren inderdaad heringebruikname station...totaal onrealistisch qua drgl en waar laten we de vele auto's en fietsen en een knappe busverbinding...heropening station op oude plek gaat echt niet gebeuren. Er zijn wel eens plannen geweest om zuidelijker het westelijke spoor om te leggen en er een eilandperron te maken met tunnels voor verkeer...maar eigenaar van land wil niet verkopen. Buslijn 90 van Haarlem naar Den Haag(al ruim 55 jaar oud !)gaat van NH-grondgebied verdwijnen en Arriva doet dienst dan tussen den Haag,De Zilk en dan Hillegom(ook station?)en eindigend station Nieuw Vennep. Ramp voor Vogelenzang..geen bus meer..heropening station erg duur en dus nu een impasse ?
 
Veenendaal- De Klomp rick13 aug 2012
moest denken aan schiedam-rotterdam west terwijl het in't centrum van schiedam ligt
reactie webmaster:
ja, dat heette alleen rotterdam west omdat de internationale treinen niet in rotterdam stopten, maar dat reizigers voor rotterdam wisten waar ze uit moesten stappen.
 
Gouda
H.Bos13 aug 2012
Gezien de omstandigheden in die tijd moet je hier ook geen haarscherpe foto's verwachten, is misschien stiekem genomen in 1944, we waren wel bezet! Mogen nog blij zijn dat er nog andere foto's zijn dan de huidige die we al jaren op het web te zien krijgen, een verrijking van de geschiedenis zal ik maar zeggen.
 
Gennep M.Roosenboom12 aug 2012
Lijn 63 bestaat niet in Gennep, het moet lijn 83 zijn!!! Verder zijn er geen restanten van het station over, dat is na de oorlog gesloopt, het busstation staat gedeeltelijk op de originele plek, de 'spoorse' gebouwen zijn ex MBS, de stoomtramlijn!!!
 
Barendrecht Bas Blinksma12 aug 2012
Ik heb u enige tijd geleden geschreven dat ik nog wat interessante foto's van het jaar 200 en 2002 heb, en ook foto's van 2012. Zie hiervoor treinpunt.nl, facebook en of Flickr. Ik heb echter nog geen reactie van u mogen ontvangen omtrent belangstelling voor deze foto's ook is een filmpje geupload op You Tube waar nog het te ziwen is "oude" station. Met de aanvang van de bouw van het nieuwe station. Wilt u svp reageren?
reactie webmaster:
Sorry, ik loop wat achter met de verwerking van de site, beetje druk. Wel belangstelling, heb je een link waar ik eea kan bekijken?
 
't Harde
Gertjan Stamer12 aug 2012
Jammer dat de foto's van Ate het nieuwe tijdelijke steigerperron aan spoor 4 niet of nauwelijks laten zien. Nu weer gesloten maar blijft wel even liggen ivm spoorwerken station Zwolle(men houdt hier dan eindpunt/overstap NS bus. Heb er foto's van op Facebook staan, mag je zo lenen met naamsvermelding...indien gewenst.
 
Eijs- Wittem ongky12 aug 2012
sinds mijn jeugd fietste( 60tiger jaren)ik hier weleens langs (woond in heerlen nog steeds) maar nu pas sinds dit jaar ('12) ben zo maar naar binnen gestap en ik kwam in de tijd terug een geweldige oase super heerlijke gevoel, zou daar wel willen logeren om de sfeer nog meer te proeven. grt.
 
Almere Buiten Arjan krabbenbos12 aug 2012
Per dienstregeling 2013 ( vanaf 9 december 2012), zullen aan dit station geen IC-treinen meer stoopen. Dit heeft te maken met de aansluiting van de Hanzelijn die op deze datum officieel in gebruik wordt genomen. Er zullen wel 4 Sprinters per uur stoppen tussen Almere, Lelystad en Zwolle vv, waarvan er twee van/naar Amsterdam C gaan en 2 naar Utrecht C.Voor Den Haag C, Schiphol en Duivendrecht wordt geadviseerd om naar Almere C. te reizen
reactie webmaster:
ok mijn site gaat niet over de dienstregelingen, want dan moe tik het ieder jhaar aanpassen.
 
Haren e.van dalsem12 aug 2012
ik had u een e-m gestuurd,ben wat vergeten. het laatste verhaal klopt volgens mij niet.ik weet niet wie dat was die tegenover het station woonde. maar over die duitse soldaten,dat is niet gebeurd toen wij er woonden.er waren wel duitse soldaten maar die liepen op wacht er stonden namelijk benzinetanks op de losplaats,het moet dan zijn gebeurd tijdens de staking van/sept:tot april maar niet in die tijd toen ik er nog woonde met mijn ouders nogmaals vr: groet evandalsem
 
Maastricht Noord Arjan krabbenbos12 aug 2012
Het station opent definitief per 9 december 2012. Er komt ieder half uur een Veolia stopper voorbij, die rijdt van Masstricht-Randwyck via Maastricht, Valkenburg,Heerlen en Kerkrade Centrum.En terug natuurlijk!
reactie webmaster:
dank ik heb de datum opgenomenm, ook bij hoevalekan.
 
Hoevelaken Arjan krabbenbos12 aug 2012
Het station ligt welliswaar aan de hoofdlijn Amersfoort-Apeldoorn vv, maar zal slechts door de Connexxion treinen worden bediend. Er zal gestopt worden elk half uur door een Protos van Amesfoort naar Ede-Wageningen vv en dus NIET door de pendels van en tot Barneveld Centrum vv.Het station opent per 9 december 2012.
reactie webmaster:
inderdaad, maar ik kan het hier alleen aan de hoofdlijn leggen, omdat het spoor amersfoort barneveld geen aparte spoorljn is
 
Rotterdam Centraal Arjan krabbenbos12 aug 2012
Volgens de laatste bronnen gaan per 10 september 2012 eindelijk de V250-stellen rijden op het traject Amsterdam C-Schiphol via HSL tot Rotterdam C vv. Dit zal een uurdienst zijn en vervangt de extra IC-trein seie 6000 die net als de IC Brussel niet op Leiden C stopt. Per 9 december 2012 gaan deze AnsaldoBreda treinstellen de IC Brussel aflossen, maar laten Breda nog links liggen. Wanneer Breda op het HSL-net zal worden aangesloten is helaas nog niet bekend.
reactie webmaster:
mijn site gaat niet over treinen, dus hmij interesseren dit soort berichten niet zo, maar misschien anderen.
 
Haren (oud) e.vandalsem12 aug 2012
mijn ouders zijn in 1936 komen wonen in het stations gebouw.ook tijdens de oorlog tot dat mijn ouders moesten onder duiken.tot de bevrijding in 1945 en ook ik de zoon werkte ook bij de n.s.en ben ook onder gedoken geweest.nadien hebben mijn ouders nog tot 1953 gewoond.in het station.helaas was hij afgekeurd en in nov: 1953 overleden Nadien heeft de fam:van Veen er gewoond tot de afbraak..ik zie ook het oude station maar ik krijg het niet voorelkaar het aftedrukken vriendelijke groet e.van dalsem
 
Geldrop Piet Beimans12 aug 2012
De naam Wijlaars komt me heel bekend voor. Wij woonde ook op de parallelweg en mijn vader was een van de stationsbeambten. Is er soms iemand in de familie Wijlaars die nog iets weet wat er gebeurde tijdens en na de bevrijding op en rond het station. m.v. gr. Piet Beimans.
 
Vogelenzang- Bennebroek Albert Ramkema11 aug 2012
Allereerst complimenten voor deze site. Ronduit prachtig. Maar nu mijn aktuele informatie. Die informatie luidt: Station Bennebroek wordt weer in gebruik genomen. En dit is helemaal geen slecht idee. Er werken veel mensen binnen Bennebroek die van buitenaf moeten komen. Vooral binnen de Geestgronden. Maar er zijn ook zat mensen die nu of naar Heemstede moeten fietsen en of naar Hillegom. Verder is Bennebroek een groei-gemeente geworden. Het valt nu onder de gemeente Bloemendaal. Of het geruchten zijn of niet..... Dit bericht komt niet zomaar uit de lucht vallen. Webmaster graag je licht hierover laten schijnen. Alvast bedankt.
reactie webmaster:
ik denk dat het niet zo'n vaart zal lopen. zoveel reizigers trekt bennebroek toch niet, dat de buslijn wordt opgeheven zegt toch wel genoeg denk ik.
 
Heyerhoeven Ton Piso10 aug 2012
Zijn er ook foto's van deze stopplaats? Heb familie die hierin geintereseerd is.
reactie webmaster:
als ik ze had, dan had ik ze toch wel op mijn site gezet, toch?
 
Rotterdam Lombardijen Ela9 aug 2012
Lombardijen is nu een sprinterstation. Besluit is genomen door de stadregio Rotterdam omdat ze daar niet verder denken dan 2 km vanaf de Coolsingel. Nu ligt het Maasstad ziekenhuis vlakbij dit station en er komen dus meer reizigers. Niet alleen op het traject Rotterdam Centraal-Dordrecht, maar uit heel Zuid Holland, Zeeland, Utrecht en Noord Holland. Als iemand op ziekenbezoek in nhet weekend op ziekenbezoek gaat en net de trein mist, moet dan een half uur wachten op de volgende sprinter. De oplossing is om de intercitys weer te laten stoppen op Lombardijen. Schrijf dan een brief naar NS Klantenservice, Postbus 2368, 3500 GJ Utrecht. Zelfs het NS-personeel adviseert dit.
 
's Hertogenbosch Greetje9 aug 2012
Zijn er kluisjes op het hoofdstaion in's Hertogenbosch
reactie webmaster:
kijk bij de ns voor dat soort info
 
Horst- Sevenum Hub. Verkoelen9 aug 2012
Ik ben op zoek naar een tekening op schaal van het station Horst. Liefst in de huidige toestand. Kunt u mij daar aan helpen, of weet u hoe ik hier aan kan komen? M.vr.gr. Hub. Verkoelen
reactie webmaster:
misschien dat Het Utrechts Archief iets heeft. zij hebben de oude ns archieven in huis. staat niet online, maar je kunt het ze vragen
 
Haelen
H.L.Waeijen7 aug 2012
Ga zo door met het plannen.van dit station in haelen schappo ??
reactie webmaster:
Wie heeft het over die plannen, en wat heeft dat met deze foto uit 1920 te maken?
 
Dubbeldam Victor Lansink7 aug 2012
De haltes Dubbeldam en 't Visschertje waren wel degelijk verschillende haltes. Dubbeldam lag bij km. 92.699 (wachtpost 80) en 't Visschertje bij km. 91.364 (wachtpost 79). In het spoorboekje van 1891 komen ze tegelijkertijd voor. Dubbeldam is echter al veel eerder gesloten (ca. 1895) dan 't Visschertje (1927).
reactie webmaster:
Dank voor je reactie, jammer dat je nie op reageer op deze reactie had geklikt, dan had de vraagsteller meteen een antwoord gekregen, ook al staat zijn mailadres niet op de site, in mijn database zit het waarschijnlijk wel.
 
Hoofddorp Roosan7 aug 2012
Ik zou willen weten wat het dat wit geval(in de vorm van een vraagteken) in het water is en waarvoor het dient.(In het water bij het oranje monument) Groetjes Roosan
reactie webmaster:
Ik heb geen idee natuurlijk, heeft niets met het station te maken.
 
Rotterdam Centraal R. TRoost6 aug 2012
@Wichor Bramer ik snap er ook niks van. Moet Vrijdag weer even bij CS zijn ben benieuwd wat mij nu weer te wachten staat om te komen bij het Groothandelsgebouw. Neem alvast mijn kompas mee en polstok.
reactie webmaster:
De opmerking was iet naar jou gericht, maar wel per ongeluk aan jou gestuurd, omdat de verzender onwetend je naam had aangeklikt.
 
Almere Strand Heimen Stoffels6 aug 2012
Correctie: het station is gesloten per zomer 2012. Gemeente Almere kondigde dit al eerder dit jaar aan dat het station na de laatste Libelle Zomerweek 2012 gesloten zou worden.
 
Borkel en Schaft Heimen Stoffels6 aug 2012
De enige foto die ervan is deze: http://cheminsdurail.ligne54.be/l18borkelenschaft.jpg Maar dat laat alleen zien waar het station ooit lag. Misschien wel leuk om op de site op te nemen. (bron: http://cheminsdurail.ligne54.be/18HouthalenEindhoven.html )
reactie webmaster:
Als je op iemand reactie reageert, gebruik dan even de link daaronder 'reageer op deze vraag of reactie' dan krijgt de vraahsteller meteen bericht.

ik zal kijken of ik die foto over mag nemen.

 
Helmond freek6 aug 2012
het nieuwe, tijdelijk stationsgebouw is al geplaast
reactie webmaster:
Zijn er al fotos van?
 
Amsterdam Zuid Samer5 aug 2012
Ik heb toevallig mijn praktische opdracht over de bereikbaarheid van de Zuidas gedaan, dus ook over Amsterdam Zuid. Er wordt eerst begonnen aan het ondergronds leggen van de A10 zuid in 2012 of 2013. Op de plek die daar dan vrijkomt zullen de tram- en bushaltes worden gebouwd. Daarna wordt begonnen met het bouwen van een nieuwe reizigersterminal. De gehele ontwikkeling van station Zuid zal in 2020 klaar zijn. Het is inderdaad de bedoeling dat Amsterdam Zuid het HSL-station van Amsterdam wordt. De Fyra, Thalys en de ICE zullen dan op Amsterdam zuid moeten gaan vertrekken en er wordt gefluisterd over het binnenhalen van de Eurostar. Ook wordt Amsterdam zuid een station op de SAAL (lijn schiphol-Almere-Lelystad) en de lijn Schiphol-Groningen/Leeuwarden. Station Amsterdam zal door de groei van de Zuidas in 2020 net zo druk zijn als Amsterdam Centraal, vandaar dat het station wordt vernieuwd.
 
Eijs- Wittem Jasper5 aug 2012
Wat ik mij afvraag is of de naam juist is. Vroeger spelde men Eys inderdaad als Eijs, maar waarom schrijft men de naam van het station dan nog steeds met "ij"? Dat is bij andere stations, waarvan het dorp of de stad een naamswijziging kreeg, niet het geval.
reactie webmaster:
wanneer was vroeger? als dat ten tijde van de sluiting was dan is het toch wel logisch dat ze dat later niet hebben vernieuwd.
 
Voorschoten Mike5 aug 2012
Ik ben een keer naar die boerderij geweest tegenover het station
reactie webmaster:
Ja, en wat kunnen wij met die info?
 
Marrum- Westernijkerk
Jan Wagenaar5 aug 2012
Wichor, Ik ontdekte zelf bij toeval bij deze door mij gemaakte foto (Marrum-Westernijkerk 2002)dat als ik de optie 'in hogere resolutie downloaden' aanklikte, er een andere foto verscheen i.p.v. genoemde foto. Veel succes met deze 'reparatietip' Gr. Jan Wagenaar
 
Miste
Dick van Dijk4 aug 2012
Bijzondere kenmerken van dit station is dat het in tegenstelling tot de andere stations aan de GOLSlijn na verhoging niet voorzien is van een bekapping en de muren zijn bepleisterd. Niet zeker is of het oorspronkelijke lagestationsgebouw ook al van een pleisterlaag was voorzien. Misschien duiden daarvan ooit nog fotos op.
reactie webmaster:
Ik dacht niet dat t station een opgehoogd standaard station was, daarvoor wijkt het teveel af. He hoge deel is heel erg smal!
 
't Harde mirella4 aug 2012
Hallo, Kun je op station 't harde ook treinkaartjes kopen? en betalen met de pin? contant?
reactie webmaster:
tuurlijk, kan toch op ieder station bij de automaat. domme vraag.
 
Zeist Marcel van Tongeren4 aug 2012
Dit is pure onzin! De viaduct met kerosine-pijpleiding ligt verder naar het oosten. Zie mijn in ontwikkeling zijnde website: http://stationhuisterheide.nl/viaduct.html daarop staat o.a. officile kaart met de pijpleiding nauwkeurig aangegeven en ook de borden waar de leiding ligt geven de nauwkeurige ligging.
 
Dorst Rob Boelhouwers3 aug 2012
bezig deze oude blokpost in model na te bouween, afbeeldingen zijn welkom
reactie webmaster:
afbeeldingen zijn voor mij ook altijd welkom, maar ze zijn waarschijnlijk schaars, maar misschien vind je via deze weg iets, en kan een andere bezoeker je helpen?
 
Den Haag Mariahoeve Gertjan Stamer2 aug 2012
Voorjaar/zomer 2012 worden er liften ingebouwd-aan oostzijde links van de ingang en aan westzijde(in het gebouw dus)iets achter het leeg staande loketdeel. Wat er nu met die inpandige hellingbaan gaat gebeuren en met hellingbaan perron spoor 4..onbekend. Ook perrontunnel wordt aangepast...Augustus 2012(moment van schrijven dus)een flinke rommilge tunnel/perrons.
 
't Harde Gertjan Stamer2 aug 2012
En die IC's stoppen op spoor 4 waar een steigerperron is gemaakt geschikt voor 9 bakken-trein. Spoor 2 is voor de stoptrein naar Utrecht. Militairen los-en laadperron staat vol met bussen,WC's, NS info, kantine personeel, hulpen mbt bagage in bussen laden...heel veel mensen. Steigerperron heeft trapjes naar los-en laadperron. Hopelijk ook te gebruiken voor Lowlands Festival idem maand, het ligt er nu toch en dus maar gebruiken. Van 28 Juli t/m 5 Augustus in gebruik(heb fotoalbum op Fb gemaakt,dd do.2-8-2012)ziedaar de situatie. Intercity's hebben op zijkant trein?in coupe's eindbestemming 't Harde er instaan, uniek/apart !
 
Hulshorst G. Vogt2 aug 2012
In dit stationsgebouwtje, op de bovenverdieping, schijn ik verwekt te zijn, in 1947. Mijn ouders hebben korte tijd in dit gebouw gewoond, omdat mijn vader in de vlak-na-oorlogse jaren werkzaam was bij de bvd in Amersfoort en er wegens de toen heersende woningnood maar weinig woonruimte vrij kwam. Hij woonde tijdens de oorlog met zijn familie in Nunspeet, waar zijn ouders het destijds vermaarde pension Denneheuvel bezaten. G.Vogt-Bus
reactie webmaster:
leuk verhaal
 
't Harde Ron Verbruggen.2 aug 2012
Waarom stoppen er nu ook intercitys op 't harde?
reactie webmaster:
omdat t harde het eindpunt is, zolang station zwolle verbouwd wordt, heb je dat niet meegrekegen?
 
Zwolle Dker101 aug 2012
Op www.zwollespoort.nl zijn de werkzaamheden te volgen
reactie webmaster:
dank, maar het gaat mij toch meer over het gebouw, dan over de perrons.

hotmail.nl bestaat niet, ik heb er maar.com van gemaakt.

 
Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen en die u beschikbaar zou willen stellen voor plaatsing op stationsweb? Mail dan naar Wichor Bramer.
2024 (37)
2023 (143)
2022 (136)
2021 (236)
2020 (163)
2019 (196)
2018 (222)
2017 (312)
2016 (307)
2015 (249)
2014 (397)
2013 (762)
> 2012 (1157)
   December (76)
   November (105)
   Oktober (98)
   September (64)
> Augustus (107)
   Juli (113)
   Juni (91)
   Mei (73)
   April (97)
   Maart (106)
   Februari (95)
   Januari (132)
2011 (1890)
2010 (1949)
2009 (1870)
2008 (1259)
2007 (996)
2006 (574)
2005 (482)
2004 (349)