Geavanceerd
mobiel
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer

Opmerkingen bij stationsweb in Juli 2012.

Leusden Henk Hofland31 jul 2012
Hallo, Is u iets bekend van het personeel of bewoners van dit station? Mijn vader is in 1912 in de betreffende woning geboren. Mijn opa (Jan Hofland 1872 - 1942)was overwegwachter. Aan de andere kant van het spoor en aan de andere kant van de weg was het seinhuisje. Dit is alles wat ik weet. Helaas heb ik geen familie uit die tijd om nog iets te vragen. Het zou leuk zijn iets meer te weten. Vriendelijke groeten, Henk Hofland
reactie webmaster:
mijn niet, maar bij Het Utrechts Archief vind je vast meer informatie (niet op de site, maar je kunt het ze vragen). zij hebben de oude personeelsdossiers van despoorwegen, en kunnen je vast meer vertelen.
 
Voorhout Mike31 jul 2012
Ik heb dienstregeling borden van Voorhout opmijn kamer 3 stuks 1tje Haarlem Alkmaar Hoorn 1tje Leiden Den Haag en 1tje met allebij
reactie webmaster:
heb je ze gejat of op een eerlijke manier gekregen?
 
Zandvoort Mike30 jul 2012
Het is tegenwodig erg mooi geworden en hoop opgeknapt maar ik was er vandaag en toen hebben wat domme mensen de hal vol met kranten gegooit
 
Voorschoten E.F. Bezemer30 jul 2012
Ik zoek meer informatie over de genoemde stoomtram die van station Voorschoten naar Wassenaar liep. Waar is die te vinden? Hartelijke groet, Ewout Bezemer
reactie webmaster:
geen idee, ikheb geen verstanda van trams. maar misschien de poster van het bericht waar je op reageerde.
 
Vlissingen- Souburg Bijnkers Hoek30 jul 2012
Als ik een dagje naar het strand wil, is Souburg per trein (vanuit Breda) dan een goede bestemming? Zo ja, moet je dan de bus vanaf station nemen of loop je in max. 15/20 minuten naar het strand? Mvrgr.
reactie webmaster:
geen idee, kijk eens op de kaart zou ik zeggen, ligt vlissingen souburg zo dicht bij het strand? lijkt me een pokkenend lopen. probeer hoek van holland zou ik zeggen. verder weet ik het ook niet, want ik geef geen reisinformatie staat op mijn site.
 
Rotterdam Boerengat
Jo Roesen29 jul 2012
Jouw afbeelding van het gebouw van het station Boerengat (met de vlaggen er op) is wel degelijk het stationsgebouw. Maar - het was een tijdelijk gebouw, en zo doende stond het eerst als muziekpaleis aan de Veerhaven. Een uitgebreide omschrijving van zijn verhaal vind je in het boek 'Sporen in Rotterdam' door Jan Willem van Borselen, samen met nog een oude tekening van de aankomst van de openingstrein in 1855. In 1858 is dit houten gebouw binnen een uur geheel afgebrand. Jouw site blijft een van mijn favourites ! Met vriendelijke groeten, Jo Roesen
reactie webmaster:
dank voor je bericht. dat soort tijdelijke stations had inderdaad wel vaker al een eerdere functie gehad (bijvoorbeeld oud-zandvoort dat op de wereld tentoonstelling had gestaan)
 
's Hertogenbosch Oost van kol29 jul 2012
hallo kunt u mij zeggen of het parkeren gratis is ????
reactie webmaster:
nee dat kan ik niet zeggen, dat weet ik neit. kijk op de site van de ns of op google maps ofzo
 
Lelystad Centrum monique28 jul 2012
Kan iemand mijn vertellen, wat er gezien word als achterkant van het station. Is dit bij de bussen of aan de andere kant?
reactie webmaster:
staat aan beiden kanten de stationsnaam op de gevel? als je met de trein aankomt ligt de voorkant aan de rechterkant. ik weet niet waar de bussen staan.
 
Beijnes jan baas27 jul 2012
wie weet nog iets over die oude tramstellen die ik naar Beverwijk bracht om te worden omgebouwd tot pekelwagen
reactie webmaster:
ik niet, weet niet over trams, mijn site gaat over treinstations, maar misschien een van de overige bezoekers.
 
Helmond thijs27 jul 2012
het is net bekent gemaakt dat na de bouwvak het station wordt gesloopt. zie hier
reactie webmaster:
gelukkig heb ik het dan nog net op de tijd dit voorjaar gefotografeerd. niet dat het zo bijzonder is, maar ik wil toch niets missen.
 
Assen Robin27 jul 2012
Er is inderdaad een spoorwegovergang.
reactie webmaster:
ik denk dat mevrouw intussen al haar reis heeft gemaakt, dus een beetje mosterd na de maaltijd.
 
Sas van Gent Victor27 jul 2012
Ja, artikel met foto. Zal het na mijn vakantie nog eens opsnorren. Help me onthouden.
reactie webmaster:
ik zou je nog aan deze belofte herinneren. ik had het bericht daarom nog niet online gezet, zodat ik mezelf er ook aan zou helpen herinneren ;-)
 
Hattem D.Damstra27 jul 2012
Mijn moeder is op het station geboren 28 maart 1922,mijn opa Dirk cornelis Bakker,was hier tot september stationchef en toen overgeplaatst naar Uithoorn.Jammer genoeg geen foto's.Daarom ben ik naar deze site gegaan.Mijn moeder had het altijd over molencaten.Nu weet ik ook waar het station gestaan heeft.Hartelijk dank voor de foto's en info!Geweldige site,mijn complimenten.
reactie webmaster:
je kunt waarschijnljk wel gegevens vinden bij Het Utrechts Archief zij hebben de oude personeelsdossiers van de spoorwegen in huis.
 
Amsterdam Sloterdijk Marja26 jul 2012
Is de knuffel al terecht, mijn man heeft gisteren een knuffel gevonden op station sloterdijk.
 
Lage Zwaluwe Jan Krijne26 jul 2012
Op het verhaal Sjoerd Eeftens heb ik nog een aanvulling. Inderdaad was het zo dat er geen personentreinen werden gesplitst of samengesteld. Maar in de jaren 50 toen ik zelf als kleine jongen regelmatig dit station aandeed, stopten er wel degelijk veel treinen. Lage Zwaluwe werd als overstapplaats gebruikt voor de richting Breda en Roosendaal. Later in de jaren 60 is deze functie door Dordrecht overgenomen. Toentertijd had je zelfs een restauratie in het stationsgebouw, het rook er altijd heerlijk naar koffie en je kon er zelfs een kroket eten. Vaak was die restauratie helemaal vol want de dienstregeling van de treinen sloten nog niet echt mooi aan.
 
Velsen Zeeweg Bert Gortemaker25 jul 2012
Bij 1950 staan 3 foto's. Maar in de beschrijving staat dat het gebouw pas in 1958 gebouwd is.
reactie webmaster:
ja, dat kan toch. 1950 op de overzichtspagina betekent niet dat dat het exacte jaartal 1950 was, maar de jaren 50 van de 20e eeuw. als je door klikt zie je dat ze foto's uit dat decennium in 1958 zijn genomen.
 
Deze afbeelding is inmiddels verwijderd. Peter Collet25 jul 2012
Wichor wil je de aanhef bij deze foto wijzigen in wachterswoning 49. Staat ook zo op de woning en bij HUA.
 
Ressen- Bemmel
andre24 jul 2012
@Marco E.K.V.betekende ;Elster Kwekers Veiling
reactie webmaster:
als je had gekllikt op beantwoord deze vraag was de reactie meteen naar @marco gegaan.
 
Zetten- Andelst andre24 jul 2012
weet iemand misschien of de huidige wageningsestraat misschien vroeger een deel was v.d. stationsstraat ?? Of liep de Stationsstraat in de jaren 20 rechtdoor naar het station ?... Groetjes
reactie webmaster:
ik weet het niet, maar misschen iemand van de bezoekers, ik heb de opmerking daarom maar naar het station verplaatst daar lezen meer mensen het.
 
Geldrop w wijlaars24 jul 2012
Hier heeft mijn oma gewoont en ijn vader met zijn broers en zussen boven de loods van van gent en loos
reactie webmaster:
wat leuk. hebben jullie in jullie familiealbum nog foto's van het station? altijd leuke en bijzondere foto's.
 
Waalsdorperweg
Victor24 jul 2012
De afbeelding is afkomstig uit de Katholieke Illustratie van 4 juni 1926.
 
Sas van Gent Victor24 jul 2012
Station is in juni 1966 gesloopt, blijkens artikel in de PZC van 16-6-1966.
reactie webmaster:
leuk, heb je daar een scan ofzo van? stond er ook een foto bij?
 
Nootdorp Oost
Victor23 jul 2012
Ook een foto van J.J.B. Vellekoop.
reactie webmaster:
dank, heb het genoteerd
 
Nootdorp Oost
Victor23 jul 2012
Dit is een foto van J.J.B. Vellekoop.
reactie webmaster:
genoteerd
 
Froombosch Henk23 jul 2012
N.a.v het antwoordt d.d.6 sep 2008: Ik heb een ansichtkaart van het v.m. station Kolham met de tekst 'Kolham, Vrije Evangelisatie Kapel 'Rehoboth', dus nog een v.m. station met een religieuze bestemming. Ik heb geen scan maar ik kan er een foto van maken en opzenden(welk e-mail adres?).
reactie webmaster:
oh als dat zou kunnen heel graag. je kunt het als reply naar dit adres sturen (adres staat ook op veel plaatsen op de site genoemn trouwens)
 
J. Zimmer (*1865) Ren Verharen22 jul 2012
Zimmer komt op 22 december 1900 van Waalre en vertrekt op 3 augustus 1903 naar Culemborg. bron
reactie webmaster:
ik zal de data overnemen.
 
Evert Hulsebos (*1867 +1928) Ren Verharen22 jul 2012
Hulsebos werd geboren op 15 augustus 1867 te Hoogezand. bron
 
Helenaveen G wolters 22 jul 2012
Vraag bij de gemeente horst aan de maas de tekeningen van he emplacement helenaveen op dan heb je ze mooi gekopieert. Als dit niet mocht lukken kan ik ze kopieeren voor de kopieer kosten en verzent kosten. G Wolters
 
Rotterdam Centraal Freek Blonk22 jul 2012
Freek Blonk Ongelofelijk dat een architect zon monsterachtig gebouw als het in aanbouw zijn NS Station van Rotterdam kan en mag uitvoeren. Overal stellingen huizen hoog een groot traliewerk van steigers/mobiele hijskranen om te schilderen en materialen aan te brengen. Mijn heer de architect Jan (Jan Benthem) nog nooit van assemblage gehoord? Een assemblage is een geheel dat bestaat uit een aantal verschillende onderdelen. Het woord, dat afgeleid is van het Franse assembler, dat 'verzamelen' of 'samenvoegen' betekent, beschrijft tevens de actie van het samenstellen. Waarom konden de onderdelen niet geschilderd worden en grotendeels in elkaar gezet worden tijdens de productie? Uw meer dan geweldige collegas van de bouw van de Erasmusbrug de Spin, hadden vergeten dat een brug wind kan vangen nog afgezien dat er gemotoriseerd verkeer op een ordentelijke manier van gebruik moet maken, dan het goede inzicht dat bij het ontwerp van het nieuwe gebouw van het Scheepvaart enTransport College Rotterdam aan de Lloydstraat 300 dat er zo iets als springvloed bestaat in de Waal, gevolg een grote overstroming en schade. Ja? of zijn het allemaal maar verzinsels?
reactie webmaster:
ik snap vrij weinig van je vrij warrige verhaal dat bovendien ook helemaal geen reactie is op het bericht van rob troost (alleen gaat dat ook over de bouw van het nieuwe statin).

assemblage moet an ook wel mogelijk zijn, maar dan moet je een heel ander ontwerp gaan maken. op het huidige ontwerp lijkt assemblage mij niet echt tot de mogelijkheden behoren.

 
Lage Zwaluwe R.Troost21 jul 2012
@Sjoerd dat de P+R vols staat verbaast me niks met de A16 en de files. Er zou meer gebruik gemaakt moet worden van de trein. Ga maar eens via de A13. Een ramp je staat emer stil dan je rijdt. Je kan zowel met de trein als metro vanaf Rotterdam naar Den Haag. VV
reactie webmaster:
als je dan op sjoerd reageert, klik dan de link ' reageer op deze vraag/ opmerking' aan, dan krijgt hij meteen een mail.
 
Utrecht Lunetten R.Troost21 jul 2012
Ik zag deze video over dit station op youtube Maar welk station wordt niet verbouwd? Je hoort van steeds meer van dat station wordt verbouwd.
 
Delden
George de Boer21 jul 2012
Deze foto is gemaakt op 25 november 1986, toen in Delden officeel afscheid werd genomen van de klassieke beveiliging (Zutphen) Laren=Almen - Delden (Hengelo). De heer aan de handels is de rayonchef, over zijn schouder kijkt dhr. Rupert mee, stationschef van Delden, die ook lange tijden de woonruimte van het station bewoonde. Op het moment van de foto vertrok de laatste trein (8.46 uur) naar Hengelo itgezwaaid"door de klassieke beveiliging. Daarna lag het baanvak stil tot en met 26 november laat in de middag, voor de ombouw.
reactie webmaster:
ik heb de datum van e foto veranderd
 
Hoofddorp jc vd veen20 jul 2012
is er gelegenheid om bij het station hoofddorp te parkeren! ik ben invalide.
reactie webmaster:
vast wel, maar ik weet het niet zeker, ik werk niet op een station, kijk op de site van de ns
 
Veendam R.ter Beek.20 jul 2012
Een fraai station uit de tijd van de NOLS .Nog geheel compleet zowel aan de perronzijde als straatzijde.Juli 2012 nog bezocht en gefotografeerd.Sinds mei met de trein uit Groningen bereikbaar.Busstation nu ook klaar.Vroeger was dit een hal van de fa.Jonker.Prachtig opgeknapt en nu funktioneel.En een bezoek aan Veendam echt de moeite waard,zeker ook door het Veenkoloniaal Museum.
reactie webmaster:
de opmerking heeft natuurlijk niet speciaal iets met de afbeelding te maken als wel met het station, daarom heb ik het verplaatst
 
Heerlen R.ter Beek20 jul 2012
Of Heerlen nu wel of niet het lelijkste station heeft dat is ieders persoonlijke smaak.Ik vind de stationshal met zijn gekleurde ramen wel mooi.De oude stations,die aljaren geleden gesloopt zijn,waren typisch van hun tijd.En dan komr er nog bij dat ze er vuil en somber uitzagen mede door het stof van de kolenmijnen.Deze stations kende ik al vanaf 1960.Begin juni heb ik nog een bezoek gebracht aan het station.De hal was gesloten en de straat ervoor opgebroken.Het stof vloog je om de oren.OP zoek naar het omstreden Maankwartier.Wat er al staat is het witgeschilderde busstation met er naast een half open ijzeren hal,deels gegroeid.Samend wel aardig.Maar geen Maankwartier,wel een lege vlakte.De Heerlense middenstand is niet erg blij met de komst.te groot voor Heerlen en te duur,ondanks toegezegde subsidie.Op naar de perrons.Vuil en rommelig.En wat een troep op de rails langs de perrons.Geen visitekaarje.Heerlen is niet meer het Heerlen van vroeger.Ik heb er jaren gewoond,van 1961t/m 1967 en van 1989t/m 2001.Heerlen zal nooit een Sittard of een Maastricht worden.Je houdt van Heerlen of je houdt niet van Heerlen.Ik behoor tot de eerste catagorie.
 
Oudelande
R.ter Beek.20 jul 2012
Een compleet station met een ome Ceesje (omC 901).Deze foto komt mij bekend voor en wel op blz.69 van het boek:NS-motorrijtuigen omBC en omC,geschreven door Martin van OOstrom,uitgeverij Uquilair B.V.2007.
 
Goes
R.ter Beek20 jul 2012
Een fraai station met zijn typische architecteur op de juite manier neergezet met 3 complete auto s,samen een leuke copositie vormend uit de 20er jaren en dat met de apparatuur uit die tijd.je zou het een statiefoto kunnen noemen,met als grap dat het woord statie in het vlaams is voor station.En waarom gebruiken de Hollanders dan een Frans woord?Ik geef er een 8 voor.
reactie webmaster:
maar het franse woord voor station is dan toch la gare?
 
Goes
R.ter Beek20 jul 2012
Echt Hollands en dat komt door de vele fietsen.Buitenlandse vrienden,bij ons op bezoek,verbazen zich altijd over de talloze fietsen , staand of liggend bij elk Nederlands station.
 
Deze afbeelding is inmiddels verwijderd. Peter Collet20 jul 2012
Wichor, wil je deze foto verplaatsen naar Gasselternijveen. Verkeerde station gekozen.
reactie webmaster:
heb het gewizigd
 
Deze afbeelding is inmiddels verwijderd. Leo R.20 jul 2012
Het lijkt met dat dit station Gasselternijveen is.
reactie webmaster:
ik had het zelf ook gezien, door de eigenaar verkeerd geuopload. ik heb het inmiddels gewijzigd.
 
Groningen Europapark Hans de Lange19 jul 2012
De bouw van het nieuwe station is in volle gang en zal met de nieuwe dienstregeling van dec. 2012 in gebruik worden genomen. Ik reis er dagelijks langs met de trein Winschoten - Groningen. Het nieuwe station krijgt een eilandperron waar de stoptreinen Groningen - Assen - Zwolle zullen halteren en een langsperron aan de oostzijde waar de stoptreinen Groningen - Winschoten - Leer zullen halteren. Aan de westzijde is al ruimte gereserveerd om in de toekomst hier een 2e langsperron te kunnen bouwen als dit noodzakelijk wordt geacht.
 
Winschoten Hans de Lange19 jul 2012
Momenteel (juli 2012) wordt het station verbouwd. De oude lelijke voorbouw uit de jaren '60 is gesloopt en hiervoor in de plaats wordt een nieuwe voorbouw opgetrokken in de bouwstijl van huidige gebouw. De ruwbouw is gereed en de kozijnen zijn geplaatst. Het ziet er nu al schitterend uit en je kunt met een beetje fantasie goed zien hoe het eindreseltaat wordt. Als het klaar is zal ik een berichtje met de bijbehorende foto's plaatsen. Waarschijnlijk augustus/september de oplevering. Ik weet niet hoe het station vanbinnen wordt verbouwd of heringericht. Het station is nu verhuurd aan een drukkerij en verder in gebruik als kantine voor de chauffeurs van Qbuzz.
 
Huis ter Heide Toon Steenmeijer19 jul 2012
Net gelezen over station Huis ter Heide. Tot zo ver klopt het allemaal wel, maar er worden wat dingen door elkaar gehaald. Er was in de oorlog nog een andere militaire spoorlijn, maar daar ging het om de bestaande normaalspoorlijn naar het vliegveld Soesterberg. In de oorlog werd die verlengd en kruiste de Amersfoortsche Straatweg bij Het Zwaantje. Daar liep hij een stuk rechtdoor en waar nu het Militair Luchtvaartmuseum is, ging het met een flauwe bocht naar links en liep dan dood. Er zijn geallieerde luchtfoto's, waarop je kan zien dat er daar een aantal ketelwagens staat. Volgens herinneringen van een Soesterbergenaar liep er een duidelijk Duitse zwarte vierassige stoomloc van een soort industrie-type (Krupp?) met bemanning met glimmende leren petten: Duitse petten. Het zal erom gegaan zijn dat de Luftwaffe de wagens met vliegtuigbenzine wat minder zichtbaar vanuit de lucht wilde opstellen en wat verder weg van het vliegveld, dat nogal eens gebombardeerd werd. Dit spoor werd na de oorlog niet meer gebruikt en werd vlot weer verwijderd. Het militaire smalspoor vanaf Huis ter Heide langs de Amersfoortsche Straatweg bestond in de oorlog al lang niet meer, het was in 1927 opgebroken. Er kwam een nieuw spoor naar Hoogte 50 , maar hoeveel gebruik er in de oorlog nog van gemaakt werd, weet ik even niet uit mijn hoofd. Ook in 1927 werd er een nieuw stuk smalspoor aangelegd van Het Zwaantje naar het vliegveld. Het smalpoor lag niet aan de zuidzijde van de Straatweg, maar ook aan de noordzijde, evenals de tramlijn, maar aan de zuidzijde van het tramspoor. Overigens had het militaire smalspoor wel degelijk een omloopspoor in Huis ter Heide, alleen niet aan het station, maar een stukje verder, aan de Soesterbergse kant van de overweg. Het omloppspoor lag aan de noordkant van de straatweg, ook weer evenwidig en precies naast de trambaan. Er is nog veel meer te vertellen, maar dan ben ik mijn eigen tijdschriftartikel aan het herschrijven....
 
Hoorn Jeroen Muntjewerf19 jul 2012
Vandaag 19/07/12 heeft de opening en ingebruikname van de loopbrug inclusief liften plaatsgevonden bij station Hoorn.Er staat nog een lift in de planning voor de aansluiting op het midden perron.
 
Deze afbeelding is inmiddels verwijderd. christiaan vermeulen18 jul 2012
een grote verbetering, iedereen kan sneller met de trein dan een lang stuk te moeten reizen naar amsterdam of haarlem
reactie webmaster:
nou ja niet iedereen natuurlijk, alleen de mensen die in halfweg zwanenburg wonen ;-)
 
Coevorden Victor Lansink18 jul 2012
De hoofdaannemer was Brands Bouwbedrijf te Emmen. Namen van betrokken aannemers en onderaannemers waren Brand (of Brands), Sanders, Ten Hoorn en Wormgoor.
reactie webmaster:
kijk Het Utrechts Archief to the rescue. bezoekers hoeven hun vraag alleen maar hier te stellen en krijgen vanzelf hun antwoord. dank je wel victor.
 
Beekbergen Martijn Heijink18 jul 2012
Het personenvervoer per trein werd door NS in 1947 beindigd, daarna voerde NS dit nog tot 1950 met bussen uit. De sluitingsdatum van 1950 is voor het personenvervoer op zich dus correct, maar de laatste personentrein reed al in 1947.
 
Breda Gertjan Stamer17 jul 2012
Spoor 8 is al enige tijd buiten dienst en is het noordelijke spoor van het nieuwe 3e eilandperron,heeft te maken met bouwen nieuwe station met appartementen en bushal enz aan die zijde.Ook sinds enige weken achteringang gesloten en zal worden gesloopt-de perrontunnel onder het vml emplacement is afgesloten en men heeft een omleidingsroute gemaakt die niet invalidevriendelijk is:Perrontunnel gebruiken tot blokkade(grote letter UITGANG met pijl)en dus trap op (op spoor 7 is de FYRA gestationeerd)en dan via eilandperron oostwaarts lopen en nabij Albert Heijn supermarkt is een trap over spoor 8 gemaakt naar beneden en zo naar dichtsbijzijnde straat gemaakt incl vlag NS !Dat is dus de nieuwe achteringang, niet overdekt en geen lift of hellingbaan om eilandperron op/af te gaan. Behelpen dus.Wel leuk om te zien is dat schuttingen rondom nieuwe perrontunnel(westwaarts dus) vele oude foto's bevat van zowel het oude station op die plek alsmede huidige station in haar beginjaren...zie wat er allemaal is vernanderd ! Situatie Juli 2012.
 
Woerden Gertjan Stamer17 jul 2012
2012...behalve de OV poortjes in entree oostzijde en ov-poortjes in looppad voetbrug nabij trap naar stationsgebouw niet zo veel veranderd..wel nabij Kiosk Tickets & Service een 2-tal stalen zwarte banken geplaatst en de koffieshop van weleer(Cafe T/sloot in voorjaar 2004)is er nu vanaf voorjaar 2012 Doner Company in gevestigd en maakt het gebouw meteen stuk levendiger. Rijwielstallinggebouw inclusief WC en Bloemenkiosk ziet er wel slecht uit qua onderhoud en zal me niks verbazen als men dit binnenkort sloopt en er een nieu gebouw neerzet...de oude goederenloods van weleer was vele male mooier en pastte perfect bij stationsgebouw. Zomer 2012.
 
Rijswijk- Wateringen
fenny kruis17 jul 2012
ik wil graag weten of er nog meer fotos zijn van het oude station rijswijk aangezien dit het huis is waar ik geboren ben.het station is omstreeks 1960 afgebroken.als er meer fotos zijn dan hoor ik graag van u
reactie webmaster:
alles wat ik heb staat hier online. hebben jullie in jullie familiealbums nog foto's die hier nog niet staan? foto's van oud bewoners zijn altijd erg interessant en uniek en een aanwinst voor mijn site.
 
Coevorden Jannie Eppinga16 jul 2012
Dag Wichor, Is er bij jou bekend wie indertijd het stationsgebouw van Coevorden heeft gebouwd? Mijn vader denkt te weten dat zijn familie dat heeft gedaan, ik ben benieuwd of u dit kunt bevestigen? BVD voor uw reaktie, Vriendelijke groet, Jannie
reactie webmaster:
ik weet het niet. misschien dat Het Utrechts Archief dat kan achterhalen, maar ik betwijfel het. zij hebben de ns archieven in huis. de meeste kans heb je denkn ik bij oude krantenberichten.
 
Heerlen p donders15 jul 2012
Met smoozycat,ben ik het zeer eens.Dit is inderdaad het lelijkste stations gebouw dat er bestaat in nerderland.Maarja dit lelijke station staat dan ook in Junktowncity ook wel heerlen genoemd.
reactie webmaster:
ach mooi en lelijk dat is zo subjectief, daar kunnen we hier weinig mee. maar ik moet toegeven dat ik ook wel mooiere stations ken.
 
Helvoirt
van Rooij15 jul 2012
opmerking Als deze foto van het station in voor aanzicht is genomen,dan klopt het. De kerk die er op staat, die staat namelijk aan de voorzijde van de foto. de R.K.kerk staat in het dorp,en niet achter het station maar het station staat op de goede plaats. bij voorbaat mijn dank j.v. rooij
reactie webmaster:
ik snap er helemaal niets van wat u bedoelt. op de foto zie je station op de voorgrond vanaf de perronzijde en daarachter de kerk. wat zou er dan niet aan kloppen? de kerk stond toch achter het station, als je er vanaf het spoor naar kijkt?
 
Hemmen- Dodewaard Kay van Brussel14 jul 2012
Dit station is echt een prachtig gebouw en heeft een ouderwetse uitstraling, toch is het redelijk strak, voor de bouwtijd!! Op deze locatie ligt het prachtig aan de a 15 maar toch in de bossen, en het stations gebouw is echt heel mooi, ook het naambord op het station aan de spoorzijde is echt mooi!!!! Dus zie ik U daar??
reactie webmaster:
mij niet, zovaak kom ik ernu ook weer niet. eens per 10 jaar misschien om het weer eens te fotograferen?
 
Boxmeer Kay van Brussel14 jul 2012
Hallo, ik wil even melden dat het echt een aanrader is om even heen te gaan je moet minus de reistijd wel een uurtje uittrekken maar, dan heb je alle bussen en treinen gezien, er rijd Veolia!! Dus is het ook nog eens speciaal!! Maar ik raad het echt aan om heen te gaan Het is onderdeel van het traject Nijmegen Roermond en rijd via Nijmegen Heyendaal Mook Molenhoek Cuijk Boxmeer Vierlingsbeek Venray Tienray en Venlo naar Roermond. Dus allemaal tot ziens in Boxmeer.
reactie webmaster:
ach treinen hebben niet zo mijn belangstelling,m het gaat mij om het gebouw.
 
Amersfoort Schothorst kay van Brussel14 jul 2012
Best een leuk station maar er mag wel eens iets aan gebeuren.
reactie webmaster:
wat voor ideeen had je?
 
De Hoven Frodo13 jul 2012
De nieuwbouwplannen voor de uitbreiding van de Hoven richting Voorst zijn op de lange baan geschoven. En het station Voorst-Empe is helemaal aan de Zutphense kant van Voorst gebouwt. Ik acht de kans enorm klein dat er in de komende 15 jaar nog een nieuw station "de Hoven" komt.
reactie webmaster:
ja denk wel dat je gelijk hebt. zal onwaarschijnlijk zijn dat hiet op korte termijn iets gaat gebeuren.
 
Enschede Kennispark Frodo13 jul 2012
Momenteel wordt dit station en het plein grondig verbouwd. De trappen aan de achterzijde zijn al opgebroken, en het plein is volledig afgegraven. Doelstelling: -betere uitstraling, grotere capaciteit (supporters!) en betere waterafvoer. de plannen zijn hier te vinden
 
Hengelo FBK stadion Frodo13 jul 2012
Dit station staat nog steeds in de NS planners! Als je "hengelo" invult in de actuele vertrektijden, komt "Hengelo FBK Station" als een van de suggesties. Als je zoekt krijg je de volgende melding: "U zocht iets op NS.nl maar door een technische storing kunnen wij u helaas tijdelijk niet helpen." :-)
 
Rijswijk- Wateringen
Hennie van Raaij12 jul 2012
Ik twijfelde toch nog aan het bestaan van station Rijswijk-Wateringen. Door de foto kreeg ik zekerheid dat de naam echt bestaan heeft, bedankt!
reactie webmaster:
ja hoor dat was echt zo, stond ook zo in de dienstregelinge.
 
Dokkum- Aalsum
pieter de vries12 jul 2012
mooi hoor,ik heb hier zefs nog enkele jaren gewoond. In 1969 zijn we verhuisd.
reactie webmaster:
leuk, weer een oud bewoner. misschien heb je nog oude foto's van je oude woning in je famliealbum zitten, die je in zou kunnen scannen? altijd leuk om oude stations foto's van oude bewoners te krijgen. vaak unieke plaatjes.
 
Terneuzen Martien Dekkers12 jul 2012
Hoe kan ik per trein naar Terneuzen reizen? Ik heb de indruk dat dat niet meer gaat. Hoe kan ik er dan komen per openbaar vervoer voor mij vanuit Deurne? Dank voor de moeite deze vraag te beantwoorden. Martien.
reactie webmaster:
neu dat heb je inderdaad wel goed begrepen, dat spoor is allang verdwenen. ooit van www.ov9292.nl gehoord? daar kun je precies je ov reis plannen.
 
Driebergen- Zeist
Jeroen12 jul 2012
Het wordt veel moderner dan op deze tekening. Zie http://www.stationsgebieddriebergenzeist.nl/. Dit lijkt nu definitief door te gaan.
reactie webmaster:
helaas, zou wel tof zijn als ze dat oude stationsgebouw weer terug zouden plaatsen. maar leek mij al sterk
 
Amsterdam Oosterdok Heimen Stoffels12 jul 2012
Hmm, volgens mij zie ik een klein foutje... "sinds 4 augustus 1880 ook in gebruik voor treinen richting station Weesperpoort" maar als eht station in 1879 gesloten is dan klopt dus 1 van die 2 data niet...
 
Vlissingen Stad Heimen Stoffels12 jul 2012
Zeker weten dat zo'n groot stadsstation met zo'n immens gebouw al zo snel is gesloten? Lijkt mij wat typisch namelijk.
reactie webmaster:
waarom? er was een goed alternatief, de haven, dus ja: het is al heel snel gesloten. waarom zou je twee stations open houden, waar de trein een keuze moet maken. vroeger reed de stoptrein naar stad en de sneltein naar haven. (kun je ook in de dienstregeling zien). niet echt een logische keuze, en tja dat hebben ze vrij snel rechtgetrokken. mijn site gaat uit van de dienstregelingen en tenzij jij dienstregelingen hebt die later nog treinen laten rijden naar station stad dan laten we het gewoon zo.
 
Wijchen Theo Binnendijk11 jul 2012
Het Wijchens Weekblad WegWijs van 11juli meldt dat het station niet gesloopt wordt. Een stationsfunctie had het gebouw al niet meer en nu wordt de snackbar erin ondergebracht. Die moet namelijk wijken voor de parkeergarage, het stationsgebouw niet. Overigens komt de fietsenstalling bovenop de parkeergarage, die zelf grotendeels in de grond verdwijnt. Waar nu de fietsenstalling ligt, komt plaats voor taxi, bus en kiss en ride. De fietsenstalling aan de noordzijde krijgt een 2e laag.
reactie webmaster:
fijn, mooi dat het blijft staan, niet dat het veel historische waarde heeft maar een station zonder gebouw vind ik maa rniets.
 
Maastricht
ate atema11 jul 2012
Leuk deze foto, mijn grootouders woonden op nr 24 tijdens de oorlogsjaren, mijn vader en moeder woonden een deel van die tijd bij hen in. Mijn vader heeft op het linker puntje van de toren gestaan om een antenne te richten, na de oorlog, hij was toen in dienst bij de NS, net als zijn vader voor hem gaf hij leiding aan de dienstkring Maastricht.
 
A. de Geus Ton de Geus11 jul 2012
Werd plotseling blind aan beide ogen, zie Nieuwsblad van Friesland 7-1-1930
reactie webmaster:
die krant heb ik hiet niet meer in de krantenbak liggen ;-)
 
De Vink H M Haarmans11 jul 2012
Is station De Vink op 6 februari 1945 gebombardeerd ?
reactie webmaster:
geen idee, misshien weet een andere bezoeker het. lijk me trouwens sterk want dat station bestond niet in de oorlog.
 
Deventer JR11 jul 2012
Liggen spoor 3 en 4 naast elkaar? Hierboven is het ook gevraagd, maar ik moet het zeker weten, omdat ik maar 2 minuten overstaptijd heb met de fiets
reactie webmaster:
op deventer heb je eigenljk maar twee perronsporen dus ja, als de ns zegt dat het volgens de dienstregeling kan dan kan het in het algemeen ook goed.
 
Hoofddorp Gertjan Stamer10 jul 2012
Opmerkelijk om een Kiosk te zien op 2e eilandperron(treinen richting Amsterdam/Weesp enz)ergens in Juni of Juli 2012 geopend. Prima idee,Kiosk is gebouwd aan noordzijde einde van perronkap,openingstijden onbekend..zag het in een flits.Kiosk en C'est du Pain(nog geen Broodzaak !)nog steeds aanwezig in gebouw straatniveau.
 
Amsterdam Sloterdijk Patricia10 jul 2012
Wij zijn afgelopen zondag van Purmerend naar Amsterdam CS gereisd. We gingen toen eerst met de trein naar Sloterdijk. Daar moesten we op een ander station overstappen en toen gingen we door naar Amsterdam CS. Kan iemand mij vertellen of het station waar je in eerste instantie stopt (dus vanuit purmerend - of waar je instapt richting hoorn) heet? Is dat station Sloterdijk of is dat het station waar je heen gaat om verder te reizen? Of misschien heten ze allebei wel hetzelfde? Mijn dochter is er haar knuffel verloren, dus ik wil graag de goede naam van het station hebben zodat we op zoek kunnen gaan. Alvast bedankt voor de reacties!
reactie webmaster:
da's beide slotersijk.
 
Overveen Frans van Riel10 jul 2012
Is er een fietsenstalling op dit station
reactie webmaster:
geen idee, kjik op de site van de ns bij statinosvoorzieningen.
 
Finkum
Ewolt Wolters10 jul 2012
Finkum is begin 1931 afgebroken, dus de foto zal van voor 1931 zijn, evenals de op 1960 gedateerde foto.
reactie webmaster:
ik heb het aangepast
 
Venlo Jan.Pullens10 jul 2012
Men zegt dat de huidige reizigerstunel van het eerste naar het 2e perron vroeger doorliep onder het emplacement door richting sloterbeekstraat, klopt dat ? zo ja wanneer is deze dan gesloten
reactie webmaster:
geen idee, dat lijkt mij een vrij lang stuk, ik denk het eigenlijkniet.
 
Tzummarum
Chris Rijff9 jul 2012
Mooie foto van een prachtig station. Momenteel is in Morra-Lioessens een vergelijkbaar project gaande!
reactie webmaster:
ik dacht dat morra nog steeds in particulliere handen is? ze zijn het wl aan het opknappen, maar niet als (leegstaand) bedrijfspand toch?
 
Dit station is inmiddels verwijderd. R.Troost9 jul 2012
Zag net via wikepedia dat 17 Mei j.l is besloten dat er geen echt station komt, maar misschien een evenumentenstation bijv als de TT er is.
reactie webmaster:
ja ik dacht ook al niet dat het hier echt door zou gaan. evenementen station voor dat ene evenement is niet nodig, veel te ver weg, bovendien komt iedereen toch met de motor?
 
Kralingsche Veer
Kralingsche Veer9 jul 2012
DeHet station bevond zich op de kruising bij de IJsselmondselaan en Abraham van Rijckevorselweg.Bij de bewoners bekend als: Men woonde aan de laan, bij het spoor.
 
Castricum
Gertjan Stamer9 jul 2012
In Juli was te zien de sloop van linkergedeelte stationsgebouw...de Rijwielshop + Bloemenhadel. In Juni is bloemenhandel tijdelijk gevestigd aan noordzijde naast ANWB en Rijwielshop is tijdelijk gehuisvest in groene Romneyloods nabij overweg aan zuidzijde. Het is mij onduidelijk waarom er wordt gesloopt...nieuwbouw ???
 
Wenum Gert8 jul 2012
ik heb wel een lijstje met adressen van de stations en woningen langs de Baronnenlijn. Niet helemaal compleet. Je kan me mailen via info@vaassenhistorie.nl
reactie webmaster:
ah fijn, bedankt voor je antwoord. daar zal geertje veel aan hebben.
 
Kropswolde familie Kuizenga8 jul 2012
Dit kroegje was vroeger eigendom van Hendrik Bentum. Ik heb jarenlang aan de Woldweg gewoond en weet nog dat het er altijd druk was. Heel jammer dat het nu zo in verval is geraakt. Het pand is te koop en wat zou het mooi zijn dat de kroeg in oude luister hersteld kan worden maar daar hangt volgens de huidige eigenaar wellicht wel een heel hoog prijskaartje aan.
 
Middelburg amanders7 jul 2012
kan ik op het station Middelburg mijn koffer tijdelijk opbergen/achterlaten? zodat ik de stad kan verkennen zonder mijn koffer mee te zeulen?
reactie webmaster:
geen idee, kijkn op de site van de ns.
 
Coevorden
Luc Smink7 jul 2012
De loods was vroeger de NS-goederenloods voor het versturen en in ontvangst nemen van goederen. Ook werden hier de vrachtbrieven voor de te versturen wagonladingen behandeld, evenals de wagonladingen aankomst. In de jaren 1945/1947 vooral de wagons met buizen voor de ontwikkeling van de gaswinning in Schoonebeek. De buizen kwamen vooral uit Belgie en Frankrijk en moesten in Coevorden ingeklaard worden. De bezetting van het goederenkantoor bestond destijds slechts uit 2 personen, een commies titulair en mijn persoon als klerk (leerling lijnassistent. Van december 1945 tot juni 1946 heb ik hier gewerkt om daarna overgeplaatst te worden naar Amsterdam Muiderpoort. Op de foto website station Coevorden staat een afbeelding van een gedeelte van de vroegere goederenloods.
 
IJmuiden
Sjaak Wit6 jul 2012
Links op de foto is de remise te zien waar in vroegere tijden de locomotief op stoom werd gebracht en ondehoud kon worden verricht. Deze remise was ooit een belangrijk onderdeel van stationscomplex en eindstation van IJmuiden. Helaas heb ik in de zomer van 1973 moeten toekijken hoe dit evengoed prachtige gebouw werd gesloopt. De hoge "toren" had boven de begane grond nog 3 verdiepingen die ooit als opslag hadden gediend. Via een smalle trap kon je daar boven komen. Op de foto uit 1902 is die remise ook nog goed te zien. Van de sloop in 1973 zijn foto's gemaakt maar ik heb ze nog niet kunnen vinden. (svp navragen, archief IJmuider Courant) Foto's van die remise horen op de site thuis, als belangrijk onderdeel van het station. Sjaak Wit.
reactie webmaster:
ik richt mij vooral op stationsgebouwen, niet zozeer op remises, maar als er mooie foto's boven water komen wil ik ze wel opnemen.
 
Geerdijk Erik6 jul 2012
Station Geerdijk zal in 2015 worden opgeheven ivm het doortrekken van Almelo - Marienberg naar Hardenberg, een flinke upgrade voor deze lijn! Bron: http://www.treinreiziger.nl/actueel/binnenland/trein_uit_almelo_in_2015_naar_hardenberg%2C_geerdijk_wordt_opgeheven-144483
reactie webmaster:
inderdaad, nu nog een station in bergentheim dan, maar dat zal er wel niet inzitten, als ze geerdijk al opheffen. anders moeten ze daarlerveen ook maar opheffen eten gunste van bergentheim.
 
Nieuwersluis- Loenen Bart van der Schagt6 jul 2012
Grappig, al die verhalen hieboven: ik ben de laatste (legale) bewoner geweest van de stationschef-dienstwoning
reactie webmaster:
wat leuk. heb jemisschien nog oude foto's van je woning? er zijn al veel oud bewoners die hun familiealbums hebben ingescand, en dat levert vaak mooie plaatjes op.
 
Almere Centrum Van Renterghem Yvette6 jul 2012
Wij zouden in september graag met 4 personen Almere bezoeken. Wij komen van Gent(Belgie). Graag had ik geweten hoe we er per trein kunnen geraken en wat de kostprijs ongeveer is voor deze reis:P.S:wij zijn alle 4 65-plussers.Groetjes. Yvette.
reactie webmaster:
wat heeft dat met dat bericht van stamer te maken? of uberhaupt met mijn site. daarvoor moet je op www.ns.nl zijn. ik heb beroepsmatig niets met de spoorwegen van doen.
 
Nijmegen Heyendaal Heimen Stoffels5 jul 2012
Hoe het station zou kunnen worden aangepast zou ik niet weten, maar zonder elektrificatie moet toch geen probleem zijn? Arriva en Veolia rijden ook (grotendeels) zonder elektrificatie. Milieuonvriendelijk is het wel ja, maar het kan dus prima mits de treinen snel genoeg kunnen optrekken en afremmen. De verbinding zelf is niks mis mee dus het kan prima heractiveerd worden.
 
De Punt Harry Venema 5 jul 2012
Het station De Punt heeft inderdaad in Glimmen gestaan. Het stond aan de Parallelweg (klinkerweg). Niet ver vanaf de nog steeds bestaande spoorwegovergang Zuidlaarderweg. Zoals u in uw verhaal ook hebt vermeld is het perron nog steeds zichtbaar aanwezig (2012). Of dat wil zeggen dat het station dermate belangrijk was weet ik niet. Wellicht moet eerder worden gedacht aan gemakzucht.
reactie webmaster:
inderdaad was het geen belangrijk gebouw, men heeft gewoon niet de moeite genomen de rails te verleggen, net als in vries zuidlaren, koekange, stphorst en meer langs deze lijn (was een leuk gezicht toen ik er als student langs reed en nog geen weet had van die stationnetjes, om op die manier met een atlas en de kilometerbordjes wel achter al die verdwenen staions te komen.
 
Gasfabriek Heimen Stoffels5 jul 2012
Een oude woning in de jaren 80 is niet mogelijk daar die al in 1950 is gesloopt.
 
Den Haag HS van hasselt4 jul 2012
als ik vanaf het station naar het gemeentemuseum wil lopen, moet ik dan bij HS of CS uitstappen?
reactie webmaster:
voor routebeschrijvingen moet je niet bij mij zijn, maar bij google maps ofzo,heeft het gemeentemuseum dat niet op hun site staan hoe je er kunt komen? ik ben er niet bekend, en ik ga het niet opzeoeken.

het is van beide stations kilometers lopen, het maakt echt niet uit waar je begint. pak de tram zou ik zeggen.

 
Heemstede- Aerdenhout
Erik4 jul 2012
wat een mooi contrast met de huidige tijd 2012. Het grote gebouw aan de linker kant is er nog steeds met een restaurant er in.
 
Kropswolde Gre Stratingh4 jul 2012
Ik heb een vraag,is het ook bekend wie er gewerkt hebben.Ik weet het niet zeker meer.. dacht dat mijn broer daar heeft gewerkt zo rond de jaren 80 ??.Hij is overleden kan dus niet meer vragen zijn naam Eltje Stratingh. Alvast dank voor het antwoordt
reactie webmaster:
dat zou je bij Het Utrechts Archief na kunnen vragen, zij hebben de ns archieven.
 
Helmond Brandevoort Sander3 jul 2012
Het lelijkste station van Nederland. Deze nep oudbouw vind ik niet te pruimen, net als de wijk waar dit station bij hoort. Geef mij maar strak en modern.
reactie webmaster:
mooi en lelijk kun je niet over twisten. ik vind het prachtig dat in deze tijd nog een echt gebouw is gecreeerd voor zon kleun station. ze hadden er ook gewoon een bushokje kunnen nneerzetten. dan had je helemaal niets, ook geen strak modern gebouw.
 
Rotterdam Wilgenplas Jordi3 jul 2012
Hoi! Dat gebouwtje wat er nu staat is toch geen standaard Douma? Goetjes, Jordi
reactie webmaster:
niet helemaal standaard, maar er wel sterk aan verwant, het is iets kleiner van uitvoering
 
Bergen op Zoom Paulien Strengholt3 jul 2012
Beste mensen, even een vraag voor een bekende van me die geen internet heeft: weet iemand wie de maker is van de abstracte kunst op de buitenkant van het stationsgebouw, aan de straatzijde? Met vriendelijke groeten, Paulien Strengholt
reactie webmaster:
ik weet het niet, misschien iemand anders van de bezoekers hier.
 
Hupsel hennie floors3 jul 2012
De openstelling van eene halte Hupsel, tusschen de stations Groenlo en Eibergen, van den Geldersch-Overijselschen Locaalspoorweg kan eerlang verwacht worden.Het nieuws van de dag d.d. 5 october 1886. Van trein naar bus. Spoorlijn Neede - Winterswijk wordt 3 october a.s. gesloten voor reizigersverkeer.N.V. Geldersche Tramweg Maatschappij onderhoudt op bovengenoemde lijn een aansluitende autobus dienst.Het Vaderland d.d. 23 september 1937.
reactie webmaster:
kan wel in de krant hebben gestaan, maar volgens onze gegevens is het pas in 1917 geopend. eerlang betekende blijkbaar 'ooit' ;-)
 
Arkel c. den Hartog-Pannekoek3 jul 2012
Dit station is inderdaad door de familie Pannnekoek bewoond geweest. Vermoedelijk moesten zij in de tweede w.o. het station verlaten. Ze hebben later nog in een omgebouwde treinwagon vlak bij het station gewoond. De vader van Bart Pannekoek was Poulus Pannekoek (mijn opa). De opa van Bart-Jan is dus mijn oom.
 
Leerdam Sebastiaan3 jul 2012
Op 1 april 2012 is de nieuwe fietsenstalling, aan de achterzijde van het voormalige loket, in gebruik genomen.
 
Helmond oi!boy3 jul 2012
@anoniem toch raar dat ze volgens jou vorig jaar al begonnen zijn met een nieuw station....gisteren bekend geworden dat ook het stationsgebouw vernieuwd wordt...dat stond nog helemaal niet vast. Wel de spoorzone waar ze al een tijd mee bezig zijn. Ik zie trouwens bij stations in de buurt helmond-brandevoort er niet bijstaan....
reactie webmaster:
ja anonieme reacties hebben meestal niet zoveel waarde.
 
Nijmegen Goffert Lennart Kok2 jul 2012
Planning m.b.t. aanleg station Nijmegen Goffert volgens website stadsregiorail.nl: Voorjaar 2012 Planstudie 2B klaar 28 juni Stadsregioraad stemt in met financiering station Nijmegen Goffert Eind 2012 Start definitief ontwerp en aanbestedingsprocedure Eind 2014 Station klaar
 
Wijchen Lennart Kok2 jul 2012
Planning m.b.t. aanleg keerspoor station Wijchen volgens website stadsregiorail.nl: Voorjaar 2012 Planstudie 2B klaar Najaar 2012 Goedkeuring planstudie door college en raden van de gemeente Wijchen en de Stadsregio Arnhem Nijmegen Eind 2012 Start definitief ontwerp en aanbestedingsprocedure 2014 Bouw keerspoor Wijchen 2014/2015 Keerspoor klaar
 
Wijchen Lennart Kok2 jul 2012
Nieuw krantenbericht uit De Gelderlander 31-05-2012 over station Wijchen. Titel: Mogelijk parkeerkelder bij station Wijchen WIJCHEN - Mogelijk komt er toch een parkeerkelder bij station Wijchen. Dat zei wethouder Rob Engels donderdagavond tijdens een informatiebijeenkomst voor de gemeenteraad en omwonenden van het station. De Stadsregio, ProRail en de NS (de partijen die extra parkeerplaatsen bij het station gaan aanleggen) hebben dat aan Engels laten weten. Woensdag 20 juni worden er knopen doorgehakt tijdens een bestuurlijk overleg van de gemeente Wijchen met deze drie partijen. Bij het station moet extra parkeergelegenheid komen omdat er vanaf december 2014 een kwartiersdienst op Nijmegen gaat rijden. Nu gaan er nog maar twee treinen per uur naar de stad. Die nieuwe treinen zorgen straks voor meer parkeerdruk. In eerste instantie werd gesproken over een bovengrondse parkeervoorziening aan de zuidkant van het station. Raadsleden en buurtbewoners leverden begin maart felle kritiek op zo'n lelijk gebouw in deze mooie omgeving.
 
Nijmegen Goffert Lennart Kok2 jul 2012
Nieuw krantenbericht uit De Gelderlander 02-07-2012 over station Nijmegen Goffert en een klein stukje over station Wijchen. Titel: Dertien miljoen voor station Goffert ligt klaar NIJMEGEN - Niets staat de aanleg van treinstation De Goffert nog in de weg nu de Stadsregio Arnhem Nijmegen deze week 12,5 miljoen euro heeft gereserveerd voor de bouw. De gemeente Nijmegen houdt 1 miljoen euro achter de hand om eventueel bij te schieten mochten de kosten hoger uitvallen dan de geplande 12,5 miljoen euro. Nu de financin rond zijn, moet het volgens ProRail mogelijk zijn om het station eind 2014 klaar te hebben.De aanbesteding is in december van dit jaar. Station Nijmegen Goffert komt bovenop het huidige viaduct aan de Neerbosscheweg, pal nast het NXP-terrein. Het station is onderdeel van de Stadsregiorail: meer regionale treinen op bestaand spoor. Voor dat doel gaan er onder meer vier keer per uur, per richting sprinters rijden tussen Zevenaar en Wijchen. De Goffert is een van de essentile stations op dit traject. In Wijchen komt het spoor waar de sprinters keren. Deze week is besloten dat dat keerspoor eind 2014 bij het huidige station in het centrum van Wijchen komt.
 
't Visschertje Niels2 jul 2012
Merkwaardig dan dat sluiting op dezelfde datum (15 mei 1926) als een jaar later de opheffing (15 mei 1927) was.
reactie webmaster:
nee hoor, vroeger werd een dienstregeling altijd op 15 mei ververst. in die van 1926 stopten er geen treinen meer, in die van 1927 verdween het station geheel uit het spoorboekje.
 
Helvoirt Marcel2 jul 2012
Einde exploitatie zou zijn op 15-05-1938 volgens de site http://www.bhic.nl/site/pagina.php?id=11586.
reactie webmaster:
zou heel goed kunnen, ik heb die datum hier overgenomen.
 
zoekplaatje 14 Heimen Stoffels2 jul 2012
Dubbelspoor niet pers, maar gezien de bedrijven op die locatie en het feit dat veel bedrijven vroeger aan spoor deden kan het spoor van waarop de fotograaf staat best eens een bedrijfsspoortje zijn geweest (of opstelspoortje).
reactie webmaster:
inderdaad zou kunnen, maar ik vind het niet overtuigend. dat hek is op veel plaatsen aanwezig geweest.
 
Hembrug Frido van Orden2 jul 2012
Als de halte inderdaad pas in 1982 gesloten is moet het getuige de foto's uit de jaren 80 een van de laatste NS stations met de oude, lage, perronhoogte zijn geweest.
reactie webmaster:
er waren er een aantal die het langer volhielden hoor. ik treinhobby sinds 1998 en ik weet klarenbeek en hemmen dodewaard nog met laag perron (en een trappetje op strategische plaatsen om toch de trein in de kunnen komen. ik denk dat in 1982 het lage perron nog wel op veel plaatsen aanwezig was.
 
Purmerend
Frido van Orden2 jul 2012
Klopt de datum van deze foto wel? Op recentere foto's is het gebouw niet gepleisterd, op nog latere foto's weer wel. Lijkt me onwaarschijnlijk dat het tussendoor ont-pleisterd is.
reactie webmaster:
de dateringen die jan siepel zelf aangeeft zijn inderdaad nogal eens aan de vroege kant, ik heb het nu verjongt naar 1910
 
Hardinxveld Blauwe Zoom Frido van Orden2 jul 2012
Het station 'hangt' nog niet aan de spoorlijn.
reactie webmaster:
dank, nu wel.
 
't Buurtje Marcel2 jul 2012
Volgens deze linkjes lag deze halte aan de lijn Alkmaar - Schagen. [http]nl.wikipedia.org/wiki/Tramlijn_Alkmaar_-_Schagen [http]nl.wikipedia.org/wiki/Spoorweg-Maatschappij_De_Zuider_Kogge
 
Spaubeek Mario Amory2 jul 2012
Wie heeft er nog foto's van dd stationsomgeving van Spaubeek van rond begin '60 jaren? Ik ben op zoek naar deze info vanwege mijn interesse in het oude mijnspoor dat er gelegen heeft. M.v.g. Mario
reactie webmaster:
heb je bij Het Utrechts Archief gekeken? daar hebben ze wel veel, maar misschien krijg je ook van de bezoekers hier een reactie.
 
Krommenie- Assendelft GAvdHoeve1 jul 2012
G Verweij was niet de laatste stationschef van KrommenieA en heeft nooit in de dienstwoning gewoond dit was stationchef Meeuwsen die daarna naar Vlaardingen is verplaatst.
reactie webmaster:
waar heb je deze gegevens vandaan? als je er jaartllen bij hebt kan ik ze wel opnemen in de lijst met personeel
 
Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen en die u beschikbaar zou willen stellen voor plaatsing op stationsweb? Mail dan naar Wichor Bramer.
2024 (37)
2023 (143)
2022 (136)
2021 (236)
2020 (163)
2019 (196)
2018 (222)
2017 (312)
2016 (307)
2015 (249)
2014 (397)
2013 (762)
> 2012 (1157)
   December (76)
   November (105)
   Oktober (98)
   September (64)
   Augustus (107)
> Juli (113)
   Juni (91)
   Mei (73)
   April (97)
   Maart (106)
   Februari (95)
   Januari (132)
2011 (1890)
2010 (1949)
2009 (1870)
2008 (1259)
2007 (996)
2006 (574)
2005 (482)
2004 (349)