Opmerkingen bij stationsweb in Juni 2011.
|
zoekplaatje 14 |
Harry | 30 jun 2011 |
Sorry Wichor, mijn 3e post. Om 100% zeker te zijn heb ik de eigenaren van het middelste gebouw op het schilderij gemaild. Het is thans een horecavoorziening, gemakkelijk via google streetview te zien. Wanneer die mensen van http://www.dnhenk.nl/index.html
hun locatie herkennen, is het 100% zeker Beek. Het was me eerst ontgaan, want die halte staat niet aangegeven op die oude kaarten. Toen het me logisch overkwam dat daar ergens wel degelijk een stopplaats moest zijn, was ik er snel uit. Nogmaals mijn excuses voor de driedeling. Voor een fatsoenlijke weergave zal je wat moeten knippen en plakken. Of anders typ je zelf toch iets leuks :) MAAR het raadsel is (zo goed als zeker) opgelost. Je hoort zsm van me, groeten, Harry |
reactie webmaster: ik heb je berichten maar zo laten zoals ze binnenkwamen. Toch ben ik nog niet zo zeker van je gelijk, hoewel ik het knap zoekwerk vind. het gebouw staat hier parallel aan het spoor. dat kun je zien wanneer je de lijnen van de rails en van de dakrand doortrekt. die komen op hetzelfde punt uit. d'n henk staat echter niet parallel aan het spoor, maar tenminste onder een hoek van 15 graden (volgens mij moet je dat verschil wel in het perspectief kunnen zien). verder loopt voor d'n henk een weg (die liep er vroeger ook al volgens historiekaarten, en dat lijkt mij ook wel logisch). die zou in dit geval, gezien de ligging van het spoor, tussen de halte en het gebouw moeten liggen. op het zoekplaatje zie ik echter geen weg. Dus ik ben nog niet overtuigd (ook al zouden de eigenaren van d'n henk hun gebouw herkennen, wat zegt dat, want het is een vrij vage foto. overigens denk ik niet dat het arbeiders van de steenfabriek zijn, want het zijn volgens mij kinderen met een lunchpakketje. kinderarbeid was toen al verboden, maar ik denk niet dat de eigenaren van steenfabrieken toen met hun medewerkers een dagje uit gingen. dat is echt iets dat pas veel later begon. |
|
zoekplaatje 14 |
Harry | 30 jun 2011 |
Correctie: ik las in mijn enthousiasme de kaart niet goed. Het achterliggende terrein heette in 1920 de Steenakker. Dat is dus iets anders als een steenBakker. Niettemin blijf ik bij mijn antwoord, puur op na te treken geografische gegevens. dingen 3x nakijken heeft zo zn voordelen :) |
|
zoekplaatje 14 |
Harry | 30 jun 2011 |
ALS de halte idd bij Breda was, is het stopplaats Beek. Foto is genomen van west naar oost. Op de achtergrond een boerderij behorende bij Overbroek. De artist impression elders op deze site van die halte geeft een zicht van oost naar west. (richting Beek) Trek een denkbeeldige lijn van de kerk op het schilderij, via de bebouwing op de voorgrond, via de halte naar de bebouwing op de foto. MATCH :) De mensen op de foto kunnen goed bij de nabijgelegen steenbakkerij gewerkt hebben. Een personeelsreisje is niet uit te sluiten. Ze hebben allemaal een zakje bij zich (lunch?) Het is duidelijk één groep met leiding erbij. Dit is mijn conclusie na zorgvuldige bestudering van zowel de foto als oude kaarten uit 1920 en 1930 van de omgeving Breda. Nogmaals, het kan overal zijn, halte Pleisterveen of stopplek Watjeshuizen. Dat de foto uit het Bredase archief komt, zegt op zich niets. Het British Museum staat vol met niet Britse kunst. Niettemin lijkt me dit een zeer redelijke gok. Dankuwel historiekaart.nl :) |
|
Delftsewallen |
jos | 30 jun 2011 |
als je toch foto's van nu op wilt zetten doe je die toch onder "station zoals hij er nu erbij licht" |
reactie webmaster: nee ik wil er geen foto's opzetten zoals het er nu bij ligt, want het is geen station meer. bovendien maak ik die kopjes met decennia niet handmatig hoor, dat gebeurt automatisch als ik het een jaartal geef. |
|
H. Marx |
pc van der heu | 30 jun 2011 |
Mijn Grootvader van moeders kant is stationchef geweest in dordrecht tot 1935.
Naam hr H Marx.
Graag wat informatie.
dank. |
reactie webmaster: wat voor informatie wil je? meer dan ik hier heb staan weet ik niet. je kunt meer informati eover zijn loopbaan vinden bij Het Utrechts Archief, zij hebben het oude ns archief in huis, inclusief personeelsdossier |
|
Voorweg |
eric | 30 jun 2011 |
een reactie op de vorige 2,
het is er nu niet beter op geworden hoor(vind ik)in de jaren 90 had je oude vertrouwde spoorweg politie en nu de bewaking die niets doen als vechten is in de randstadrail,
en nu is er vaker ellende in de randstadrail dan op sprinter.
maar hele mooie oude foto's
|
|
Spaubeek
|
Frank Verdel | 29 jun 2011 |
Mijn geboortehuis! |
reactie webmaster: wat leuk, weer een reactie van een oud bewoner op mijn site. hebben jullie misschien in je familiealbum nog foto's van dit stationsgebouw die je zou kunnen inscannen? het is altijd leuk om foto's of verhalen van oud bewoners op mijn site op te kunnen nemen, dat maakt het uniek. |
|
Weert |
Bob | 29 jun 2011 |
Het huis is al weer een paar maanden geleden verkocht. |
reactie webmaster: dank, ik heb het uit de verkoop gehaald. |
|
Hoeven |
Meesters | 28 jun 2011 |
Zijn er van station Hoeven fotos ?
en hoe kom ik hier aan?
|
reactie webmaster: ik heb alle foto's die ik ken op mijn site staan. ik ken dus geen foto's van station hoeven. misschien dat een plaatselijke heemkundekring of oud heidkundige vereniging iets heeft? |
|
Veendam |
henk v os | 28 jun 2011 |
van zuidbroek naar veendam heb u het spoortje nog niet roodgemaakt op u spoorkaart |
reactie webmaster: nu wel, bedankt voor de tip. gebeurt niet zoveel dat er iets op de spoorkaart moet veranderen. volgend jaar nog een hanzelijn intekenen. |
|
Stadskanaal Hoofdstation |
klooster | 27 jun 2011 |
Ik heb hier jaren dienst gedaan met veel plezie en ben nog steets betrokken bij het spoor maar dan in Noord-Holland tussen Hoorn en medenblik. |
reactie webmaster: jammer dat je je mailadres niet hebt achtergelaten, nu kan ik je niet bereiken voor meer informatie. wat was je functie hier? |
|
Liendert |
Leen Kievit | 26 jun 2011 |
Op grond van topografische kaarten met die halte erop, lijkt het erop dat de halte Liendert dichter bij Amersfoort ligt dan het huidige station Schothorst. De kilometrering zou dan ongeveer 23,8 zijn. |
reactie webmaster: dank ik heb het verbeterd. |
|
Horst- Tonsel |
Leen Kievit | 26 jun 2011 |
De weg waaraan de halte lag heette volgens topografische kaarten de Koesteeg. Waarschijnlijk tegenwoordig de Fokko Kortlanglaan. |
reactie webmaster: dat lijkt wel logisch inderdaad, dank voor de aanwijzing. |
|
Maarssen |
GAvan de Hoeve | 26 jun 2011 |
PS Zo vreemd is dit verhaal niet wan men kan bij een retour namelijk van de terugreis geen gebruik maken.Zie diensregeling station Maarssen van 1957. |
reactie webmaster: inderdaad, je hebt helemaal gelijk. het verhaal hoorde toch bij maarssen inderdaad, maar dat die dienstregeling toen zo beperkt was wist ik toen ik die reactie schreef nog niet. ik zal die andere opmerking van je ook verplaatsen. Sorry voor mijn onduidelijke reactie, maar het was mij niet helemaal duidelijk wat je bedoelde. |
|
Hattem |
Gerrit van Erven | 25 jun 2011 |
Mijn familie heeft daar gewoond tot het werd afgebroken. |
reactie webmaster: wat leuk. hebben jullie nog foto's uit die periode? Het is altijd leuk om een bericht te zien van oud bewoners van een stationsgebouw. Als je iets zou kunnen inscannen en opsturen naar dit mailadres dan zou dat erg leuk zijn. |
|
Sassenheim |
hw | 25 jun 2011 |
Sassenheim: nieuw station / nieuwe weg:
betekent dit ook in de nabije toekomst grootschalige huizenbouw rond het station?
|
reactie webmaster: pfff geen idee hoor. daarvoor moet je bij de gemeente teylingen zijn. |
|
Grou- Jirnsum |
Hendrik Jan de Wolf | 25 jun 2011 |
Kijk eens goed naar de zwart-wit foto gedateerd 1960 waarop ze het station aan het schilderen zijn. Kijk dan ook eens naar de kleurenfoto gedateerd 1971 waarop ze het station aan het schilderen zijn. Daar zit wel heel erg veel overeenkomst in. Zou dat ene plaatje niet een zwart-wit afdruk van de kleuren foto zijn? |
reactie webmaster: heel goed gevonden inderdaad. ik heb die kleurenfoto verwijderd, want die was van mindere kwaliteit |
|
Winsum |
r.de weerd | 25 jun 2011 |
Is er een fietsverhuurbedrijf bij het station in Winsum, zo niet waar is het dichtsbijzijnde en hoe is de naam. Bij voorbaat mijn dank. |
reactie webmaster: pff hoe moet ik dat weten? zoek op google naar fietsverhuur winsum, niet naar station winsum. |
|
Waalwijk
|
Han Lefering | 25 jun 2011 |
Voor de stukgoedloods staat een auto van VG&L.In de 60-er jaren heeft VG&l, een dochter van NS het stukgoederen vervoer overgenomen. |
|
Westerblokker |
Evert van Bunnik | 24 jun 2011 |
De halte heet Westerblokker, naar de straat/weg die gekruist wordt. De Nadorst bestaat inderdaad nog steeds, ligt op loopafstand. De Nadorst was ooit halte voor de paardentram(!) Hoorn-Enkhuizen (tot 1-1-1918) |
|
Waalwijk
|
Peter Collet | 24 jun 2011 |
Foto gemaakt door R.Ankersmit op 20 nov.1961. |
reactie webmaster: ok ik heb hem op zijn naam gezet. |
|
Raamsdonk |
Kees Kieboom | 24 jun 2011 |
Het lijkt me niet erg waarschijnlijk, dat er in 1980 nog een DE III in Raamsdonk gefotografeerd kon worden. Het traject 's-Hertogenbosch - Raamsdonk van de Langstaatlijn werd nl. per 28 mei 1972 tegelijk met een aantal andere goederenspoorlijnen van NS gesloten.
De foto zou gemaakt kunnen zijn op 29 augustus 1970 toen tijdens de jaarlijkse Dieselrondrit van de NVBS ook over het oostelijke deel van de Langstraatlijn werd gereden. |
reactie webmaster: dat kan helemaal kloppen. ik heb de datum veranderd in 1970. |
|
Hoorn |
E de wit -graaf | 23 jun 2011 |
Heeft station Hoorn een balie om de NH Ov chipkaart persoonlijk te activeren?( Met legitimatie- brief- en kaart) |
reactie webmaster: geen idee moet je op de site van de ns kijken. ik werk er niet. |
|
Gouda tram |
Sjoerd Eeftens | 23 jun 2011 |
De tramlijn begon naast het hoofdspoor van Gouda naar Woerden bij een stootjuk. Daar was het perronnetje. Dan was er een verbindingswissel met dat hoofdspoor dat normaal niet gebruikt werd, want de tram eindigde bij Gouda Tram, niet te Gouda. Dat kon aanvankelijk wel want er was toen ook een kort zakspoor aan de oostzijde, zoals dat er nu nog een aan de westzijde ligt. Na het overloopwissel kwam er een driesporig tramemplacement, waar de tramloc kon omlopen nadat de passagiers bij het perronnetje waren uitgestapt. Na het omlopen werd de tram teruggezet langs het perronnetje zodat de passagiers konden instappen. Er was een eenvoudige watervoorziening, geen kolenpark. Het depot was te Schoonhoven. |
reactie webmaster: aha dank, ik heb er nu Gouda tram van gemaakt. ik heb altijd gedacht dat de trams naar schoonhoven gewoon van het station vertrokken. dank voor de verduidelijking. |
|
Zaltbommel |
Marc van Dalen | 23 jun 2011 |
Op het station van Zaltbommel vernieuwt ProRail voor het eerst twee complete perrons met elk een lengte van zo’n 260 meter door piepschuimblokken.
Dit perron heeft de naam COMPARON®1980
Komend weekeinde, 25 juni 2011, wordt het westelijke perron aangelegd, twee weken later volgt het oostelijk deel aan de andere kant van het spoor. Tegelijkertijd schuiven de perrons enkele tientallen meters op in noordelijke richting en worden ze een paar centimeter verhoogd om te voldoen aan de Europese standaardnorm |
|
Gouda tram
|
Han Lefering | 23 jun 2011 |
Op de foto een tramloc, dat is te zien aan de tram koppeling, een buffer. De foto is gemaakt na mei 1938,electrificatie kwam toen in dienst. |
reactie webmaster: ja dank, ik heb het gewijzigd, de halte is inmiddels hernoemd tot gouda tram. |
|
Fort Westervoort |
Leen Kievit | 22 jun 2011 |
Dit is niet de plaats waar het station Westervoort heropend zal worden. Deze stopplaats lag aan de westkant van de brug. Vanaf Westervoort gezien dus aan de Arnhemse kant. Het spoor liep hier midden door een fort. |
reactie webmaster: nee dat zegt toch ook nietmand? de nieuwe halte ligt ongeveer op de plek van de oude halte westervoort. ah sorry, inderdaad, dat zeg ik wel. door een veranderde database kan ik er nu even niet bij om dat te veranderen. ik zal het later aanpassen. |
|
Gouda tram |
Sjoerd Eeftens | 22 jun 2011 |
Wie de Jan van der Heijdenstraat te Gouda enkele luttele meters naar het noorden zou doortrekken stuit op de spoorlijn Utrecht - Gouda, exact ter plaatse van het beginpunt van de voormalige tramweg Gouda - Schoonhoven. Het is dus dezelfde locatie als de beginhalte die toen Gouda Tram heette. De halte was van het NRS/SS stationsplein af bereikbaar door enkele tientallen meters te wandelen. In de officiele naamgeving volgens de SS/NS-dienstorders komt de naam Jan van der Heijdenstraat niet voor en voor zover ik kan nagaan ook niet in dienstregelingen. De eerstvolgende halte was Karnemelksloot. De lijn was overigens meer aangelegd als lokaalspoorweg dan als tramlijn; er waren echte perrons en geen stoepjes. Tekening 111 in de NVBS-railatlas. |
reactie webmaster: betekent dat dat de spoorlijn niet op het station begon, maar alleen aan het perron van deze halte stopte? of heeft het later wel vanaf het station gelopen. |
|
Jan Been (*1865 +1945) |
Jan-Jaap Been | 22 jun 2011 |
Mijn vader, ook een Jan Been opende begin juni 2011 een informatiebord bij het oude station. Op dit informatiebord niet alleen info over het oude station Dalerveen, maar ook een foto van de stationspet van mijn overgrootvader. Deze bewijst, na 40 jaar op zolder te hebben gelegen, zijn dienst door een prominente plek te krijgen middels een foto op dit bewuste informatiebord! |
|
Jan Been (*1865 +1945) |
Jan-Jaap Been | 22 jun 2011 |
Jan Been is geboren als zoon van Jacob Been en Alberdina Veltman op 7 mei 1865 te Rhoon.
Hij trouwde op 8 mei 1889 te Zutphen met Maria Grada Jansen, geboren 10 februari 1865 te Zutphen.
Zij kregen 4 kinderen, waaronder zoon Jacob (geboren 25 oktober 1893 te Hengelo)
Jacob trouwde op 14 december 1922 te Zaandam met Bernarda Broeksma, geboren 4 september 1898 te Almelo.
Zij kregen 2 kinderen, waaronder mijn vader (7 juni 1930).
|
reactie webmaster: dank voor je mail. ik heb de tekst hier op de site geplaatst. |
|
Meppel |
Armand | 22 jun 2011 |
nou mij maakt het niet uit als die trein maar gaat waar ik heen wil dan is het al genoeg;) |
|
Gouda tram |
Co van der Horst (Stolwijkersluis) | 22 jun 2011 |
hier vind je een afbeelding van een kaartje van de stoomtram: geen Jan van der Heijdenstraat. |
reactie webmaster: ja dat kan wel zijn, dat het er op een kaartje niet op staat wil niet zeggen dat het er nooit is geweest, als je een kaartje had waar het wel op stond was het anders. op een kaart uit de moderne tijd staat de spoorlijn naar schoonhoven niet ingetekend, maar dat betekent niet dat hij er nooit is geweest. |
|
Apeldoorn Osseveld |
Harm van Oijen | 22 jun 2011 |
is er iemand die weet wie dit station destijds gebouwd heeft of wie de perronoverkappingen gemaakt heeft? |
reactie webmaster: ah kijk dat is inderdaad al een goede manier. dat had ik je in de mail nog willen vertellen, maar je had het zelf uitgevonden. hopelijk weet iemand het. |
|
Amsterdam Centraal |
M. Dekker | 21 jun 2011 |
Aan de buitenkant van het gebouw van Amsterdam CS, aan de kant van het Centrum staat op de zijkant aan de Oostzijde deze spreuk te lezen:
"Daar Vonkt een dierbre gloed
in eigen huis en haard
Neemt men van daar zijn vlucht
met sterk gespierde vleuglen
De Wijze weet zijn kracht
te vieren en te teuglen
Hij kent de weelde hem
in ’t welkom thuis bewaard"
Weet iemand wie de schrijver van deze tekst is?
|
reactie webmaster: Even googlen op de eerste regel van de tekst tussen dubbel qoutes (dat had je zelf ook kunnen verzinnen, toch?) leerde mij (hier): De verzen boven de dubbele (afgesloten) doorgang,van het koningspaviljoen (Door de dubbele deuren aan beide zeiden kon de koninklijke koets door het paviljoen heen rijden)zowel aan de west-als oostgevel, worden toegeschreven aan J.A. Albertingk Thijm.
Deze letterkundige, uitgever en professor was de grote kracht achter de katholieke emancipatie in het 19de-eeuwse Amsterdam.
Bovendien was hij de schoonvader van de architect van het station, P.J.H. Cuypers.
|
|
Den Haag Centraal |
JAN BLOMSMA | 21 jun 2011 |
Van mijn schoonzus uit den Haag hoorde ik dat de liften in het Centraal station nog steeds kapot zijn. Zij moet daar gebruik van maken om bij de treinen te kunnen komen. Wanneer zijn deze liften weer te gebruiken |
reactie webmaster: geen idee, ik werk niet op het station. |
|
Hallum |
reinder van der meer | 21 jun 2011 |
wij hebben daar in dat stationsgebouw gewoond.
kan me nog wel herinneren dat de trein langs kwam naar richting dokkum, en in de herfst laat
terug keerde en dan weer bij ons voor de ramen
stopte om verder op de wagons weer te rangeren.
aan de andere kant was de los heuvel, waar de wagons werden gelost, of weer vol werden gezet met aarappelen van uit het zpc gebouw waar dhr.
gerrit elzinga de baas was.iets verder op stond een oude spoorweg wagon ,de ze werdt gebruikt door de plaatselijke kolenboer dhr. hendrik van huizen. |
|
Gouda tram |
Jeffrey van Geenen | 21 jun 2011 |
Ik woon in de Jan van der Heijdenstraat en weet dat de stoomtram naar Schoonhoven tussen de Jan van der Heijdenstraat en de Jan Luijckenstraat afboog van de spoorlijn Gouda - Utrecht. Maar ik heb nog niet eerder gehoord van een stoomtramhalte in of bij de straat. Ik wist niet beter of de eerste halte (na station Gouda) was Gouda Karnemelksloot.
Heb je hier meer informatie over? |
reactie webmaster: misschien was het een tijdelijke halte, dat de trams toen nog niet door konden rijden naar station gouda. anders zou het inderdaad niet echt logisch zijn om op zo korte afstand van twee haltes nog een stopplaats aan te leggen. misschien dat iemand van de bezoekers hier nog meer over kan vertellen. |
|
De Vlasakkers
|
Victor | 21 jun 2011 |
Foto is van veel later datum dan 1900, ik denk rond 1930. |
reactie webmaster: heb het aangepast. |
|
Swalmen
|
Han Lefering | 21 jun 2011 |
Foto uit de zestiger jaren, zie verlichting en bebording. |
reactie webmaster: ok dank, ik heb het weer gewijzigd. |
|
Swalmen
|
Pront H | 20 jun 2011 |
Foto is van later datum . In 1950 konden er nog geen DAF's voor het gebouw staan. |
reactie webmaster: ok ik heb er 1970 van gemaakt. |
|
Roermond
|
Harry Pront | 20 jun 2011 |
Het is onwaarschijnlijk dat deze afbeelding uit 1950 stamt. Gezien de verdere details schat ik eerder rond 1920. Een afbeelding uit 1920 komt vrijwel overeen!! |
reactie webmaster: dank ik heb het veranderd |
|
Loppersum
|
Marco Roepers | 20 jun 2011 |
Foto is blijkens opname in het boek "Willem Frederik Pastoor, plattelandsfotograaf te Loppersum" Uitgegeven door Profielin Bedum, door deze fotograaf gemaakt. |
|
Veenendaal- De Klomp |
fietser | 20 jun 2011 |
Wie kan mij vertellen wie het fiets(wrakken)beleid op veenendaal-de klomp onderhoud?
doet de gemeente dit of word dit uitbesteed? |
reactie webmaster: ik niet maar misschien een bezoeker. |
|
Zoetermeer
|
Gertjan Stamer | 19 jun 2011 |
Bloemen boven loketfront....1992, Floriade is hier gehouden,was tevens reden voor totale nieuwbouw station Zoetermeer. |
|
Maarssen
|
Gertjan Stamer | 19 jun 2011 |
1990 is helaas onjuist, de Wizzl werd hier per 1 Juli 1996 geopend..als eerste in een rij van Wizzl's. |
|
Enschede Kennispark
|
Matthijs | 19 jun 2011 |
is deze foto toevallig gemaakt in de tijd dat het Arke stadion (nu Grolsch Veste) van FC Twente werd gebouwd.
Want volgens mij is dit de perronkant richting Hengelo of zit ik er volledig naast |
reactie webmaster: ik denk het wel. volgens wikipedia is de grolsch veste van 1998, en deze foto is uit 1997. |
|
Geleen- Lutterade
|
roel | 19 jun 2011 |
Wat grappig om dit zo terug te zien, de boompjes op de foto staan er nog steeds, zijn inmiddels behoorlijk groot! |
|
Vlissingen |
ova | 19 jun 2011 |
ik had een vraag erwaren 2 stations in vlissingen een station ontbreekt dat van de edisonweg ik weet niet of je ook dat station wil het stond naast het kanaal.het gebouw is gesloopt rond 1932-1934 |
reactie webmaster: nee hoor dat ontbreekt niet. dat was station vlissingen stad. het gebouw heeft er nog langer gestaan, want het is in de oorlog nog beschadigd geraakt de restanten zijn mogelijk pas in 1950 afgebroken. |
|
Weesp |
A.Lafeber | 18 jun 2011 |
Op het gele informatiebord op een perron staat station Baarn niet genoemd als tussenstation tussen Hilversum en Amersfoort op door-de-weekse-dagen. Wel op za-zo. Daardoor raakten we in de war omdat wij naar Baarn moesten. Lijkt mij een tekortkoming. |
reactie webmaster: niet dat ik er iets aan kan veranderen, maar inderdaad, ik heb het gezien op de online vertrekstaat. het is niet fout maar logisch is het niet inderdaad. er staan natuurlijk niet alle tussenstations genoemd, maar alleen de balangrijkste, en baarn is blijkbaar niet meer zo belangrijk als er daarna wordt doorgereden naar vathorst. |
|
Obdam
|
Han Lefering | 18 jun 2011 |
Tegelijk met de electrificatie in 1974 is de beveiliging gemoderniseerd. Men heeft vergeten het bordje met de T van treindienstleider te verwijderen. |
|
Hoevelaken |
Maarten | 17 jun 2011 |
Bedankt voor deze tip, nu het station nog. |
|
Amsterdam Zuid |
Hefting | 17 jun 2011 |
Belangrijk om te weten voor iemand die slecht loopt;
Zijn er taxi's te krijgen op station Adam Zuid WTC?
dank voor de reactie.
P Hefting |
reactie webmaster: dat kun je zien op de site van de ns. ik weet het ook niet. |
|
Arnemuiden |
wim | 17 jun 2011 |
Wichor.
Ik ben gisteren bij dit station geweest . De foto,s stuur ik wel even op . Volgen de buren is het station verhuurd of verkocht en komt er een hotel in het station.
Wim |
|
Stedum
|
Jan | 16 jun 2011 |
Het is gelukt, maar ik heb niet geweten dat dit mogelijk was. |
reactie webmaster: je computers doen soms rare dingen. vaak blijven pagina's of plaatjes die je eerder hebt bezocht in je computer staan en om dan tijd uit te sparen opent hij gewoon weer die oude versie. Als je op F5 drukt haalt hij de nieuwe versie weer op. internetten laat veel (ook rotzooi) achter op je computer. altijd oppassen daarmee. |
|
Uithuizen |
Henk van den Hengel | 16 jun 2011 |
Geweldige herinneringen aan de periode 1963 - 1970 dat ik op dit station heb mogen wonen. Ben heel benieuwd wanneer deze foto is gemaakt. Hij is niet scherp genoeg om goed te kunnen zien of de stationschef (mijn vader) op de foto staat. En dat jongetje dat er een beetje vaag op staat....ben ik misschien wel. |
reactie webmaster: ik heb er 1960 bij staan. ik denk dat dat wel klopt. dan zou je vader er dus niet op staan. ik heb je vaders naam in het lijstje van 'personeel op dit station' toegevoegd. Heb je meer gegevens over hem? wat waren zijn voornamen, wanneer is hij geboren en gestorven, waar heeft hij nog meer gestaan? Misschien heb je nog foto's uit die periode? het is altijd leuk om oude foto's van bewoners te krijgen, die zijn vaak uniek. Sorry, ik had dacht eerst dat het station roodeschool was, daarom dat misverstand van Glaudemans. Ik heb je opmerking verplaatst naar de pagina over het station zelf, daar lezen meer mensen hem dan alleen bij die afbeelding. |
|
Johannes Marcus Christiaan Ligtermoet (*1859 +1918) |
L.J. Ligtermoet | 16 jun 2011 |
De naam J.H.C. Ligtermoet is fout, dit is J.M.C. (Johannes Marcus Christiaan) Ligtermoet. Ik heb eventueel meer gegevens van dit fanilielid.
Mvg
Leo Ligtermoet
|
reactie webmaster: aha, voor mensen zoals jij heb ik dit deel van mijn site dus in het leven geroepen. dank je wel. leuk dat je reageert. Als je meer gegevens hebt (geboortdatum, overlijden etc), zet ze maar op de mail, dan zal ik ze hier wel toevoegen. |
|
Leerdam Broekgraaf |
Sebastiaan | 16 jun 2011 |
Leerdam ligt in de provincie Zuid-Holland en niet in Noord-Brabant, zoals aangegeven. |
reactie webmaster: je hebt gelijk, bij station leerdam klopte het wel maar hier niet, ik heb het gewijzigd. |
|
Gouda |
Arjan Krabbenbos | 16 jun 2011 |
Dit station heeft sinds enkele jaren de volledige IC-status gekregen. (sinds eind 2007) en krijgt momenteel een enorme facelift. De voorbereidingen naar het eventueel vinden van nog (niet) ontplofte bommen is thans succesvol afgesloten (geen bommen gevonden) en men kon toen beginnen met het slaan van de nodige damwanden. Wat houdt die faccelift in; er komen liften naar alle perrons, er komen extra roltrappen en de perronkappen worden vernieuwd. Dit laatst genoemde karwei is reeds aangevat, dus afbraak van de huidige platte daken. Nog steeds vind ik het jammer dat de grote betonnen perronkap van het busstation gesloopt is .Misschien vanwege betonrot en dat daarom de veiligheid niet gewaarborgd kon blijven of misschien om een andere reden. Nu moet men daar het doen met de eenvoudige wachthuisjes of abri's. Het zal mooi zijn als daar gelijktijdig (of iets later), met deze vernieuwingsoperatie van dit treinstation ook weer een grote busoverkapping wordt gebouwd. Gouda's stationsomgeving is thans al aan het vernieuwen, doordat er momenteel veel gebouwd wordt aan de Bloemendaal-zijde. (bij het zijperron van spoor 11). |
reactie webmaster: leuke woordspeling, het krijgt niet alleen een facelift, maar ook een personenlift ;-) er zijn plannen het hele busstation naar de bloemendaal zijde te verplaatsen dus ik denk niet dat de overkapping aan de stadszijde terug zal keren. als er aan de bloemendaalzijde een busstation komt zal er daar wel iets voor gebouwd worden. |
|
Stedum
|
Jan | 16 jun 2011 |
Sorry voor het misverstand, maar precies dezelfde foto op de Beeldbank Groningen is van een veel betere kwaliteit. |
reactie webmaster: ik heb wat ik van de beeldbank kon downloaden hier geplaatst. ik kan van de beeldbank niet het grote bestand krijgen, maar wel dit kleinere. of zie je nog de oude versie uit je cache en moet je even op F5 drukken? |
|
Voorburg |
Ina Hoogenbosch | 16 jun 2011 |
Graag wil ik meer te weten komen over het spoorwachtershuisje aan Westeinde nr 3 te Voorburg.Het is in de jaren 80 gesloopt van de vorige eeuw. Het bestond uit twee woningen en stond op een hoek. Even verderop was een spoorweg overgang en een viaduct. Wie kan mij hier meer over vertellen. Een zus van mij heeft daar als laatste gewoond en ik wil dit voor haar uitzoeken. Ik heb zelf enkele foto's van dat huisje uit de jaren tachtig maar ik zoek oudere.Alle info is welkom en of oude foto's.
Alvast bedankt
Ina |
|
zoekplaatje 14 |
Harry | 15 jun 2011 |
Het gebouw op de achtergrond is niet dat van een halte of stopplaats, daarvoor is het te groot. Dus heb ik via historiekaart.nl de omgeving van Breda nagekeken op jaartallen 1920 en 1935. Helaas, geen aanknopingspunt gevonden. Misschien iemand anders wel, ik ben geen specialist in die dingen. -De site op zich is al een aanrader. De kaarten kloppen niet altijd met het opgegeven jaartal. Maar de oorspronkelijke omgeving van een traject is enorm goed te zien. |
reactie webmaster: nee inderdaad, dat dachten we zelf ook niet. dank voor het meedenken en meezoeken. die site is inderdaad erg leuk. ik heb hem hier gelinkt, misschien dat iemand anders nog speurwerk wil verrichten. |
|
Hallum |
R Jousma | 15 jun 2011 |
er staat inderdaad een autodealer op deze lokatie maar als je goed naar het ontworpen gebouw kijkt zie je er een locomotief in met kolenwagon en een derde part is nog van de oude loods kijk maar op de website van Wiger Hellema |
reactie webmaster: dank voor de aanvulling. |
|
Stedum
|
Jan | 15 jun 2011 |
Op 14-6-2011 is onder afb. 40 dezelfde foto opnieuw (en van een betere kwaliteit) geplaatst.
Maar: op afb. 40 is de zijkant van het station niet te zien. Deze zijkant staat wèl op de foto van de Beeldbank Groningen zelf. |
reactie webmaster: dank, ik had niet gemerkt dat de foto hier al stond, ik heb die nieuwe in de plaats van deze geupload. |
|
Winschoten |
Felix Segers | 15 jun 2011 |
Geachte heer/mevrouw,
Afgelopen zondag ben ik nog langs station Winschoten gefietst: het stond er zeer mooi bij. Ik heb vroeger in Winschoten gewoond, maar ik ben er al bijna 19 jaar weg.
Is het u misschien bekend of het station te koop staat, het stond in ieder geval wel leeg....dat lijkt me een slechte ontwikkeling vanwege mogelijk vandalisme etc.
U heeft trouwens een hele mooie website, beetje jammer dat anderen die reageren nogal een slordige tot zeer slordige spelling hanteren,.....zo moeilijk kan het toch niet zijn.......
Vriendelijke groet,
Felix Segers
Amsterdam |
reactie webmaster: ach ja dat is mode op internet, en het gebeurt mijzelf ook wel eens dat ik een tikfout maak. maar voor veel mensen is een goede spelling toch wel erg moeilijk, er zijn immers erg veel leraren nederlands nodig om ons dat bij te brengen, en het lukt ze toch niet. bij mijn weten staat station winschoten niet te koop. misschien dat het verhuurd wordt? Gertjan Stamer | 15 jun 2011 |
Sloop fietsenstallingen aan westzijde stationsgebouw in v oorjaar 2011;vervangen door etagerekken maar wel met glazen overkappingen van de nog niet zo oude eerdere fietsenstallingen;oogt erg massaal maar is wel verlicht en je fiets staat tenminste redelijk droog ! Zouden ze bij andere stations ook moeten doen..overkapping boven etagerekken maken. |
|
Heemstede- Aerdenhout |
Gertjan Stamer | 15 jun 2011 |
Mei en Juni 2011 zijn de oude houten fietsenrekken in de Rijwielshop gesloopt en vervangen door de welbekende etagerekken en ruimte oogt nu wel veel opener en overzichtelijker.Entree bij de werkplaats rood gemaakt(de vloer dus).Rijwielshop aan buitenzijde nog niks aan veranderd,binnenzijde dus veel.Vraag me wel af wanneer dit gebouw is gemaakt..staat op oorspronkelijke hellingbaan(zie foto's uit eind 50'er/begin 60'er jaren). |
|
Midwoud- Oostwoud |
Rob Veninga | 14 jun 2011 |
Het station is pas/reeds in 1970 afgebroken. We reden toen al met de stoomtram! Doodzonde dus. In die tijd was er nog geen sprake van Keijzer en lag het zijspoor zoals het nu ook bij station Twisk ligt, veel meer opzij. Dit is pas in de jaren ’90 veranderd in het zijspoor evenwijdig aan het hoofdspoor, zoals het er heden ten dage bijligt. Keijzer is derhalve ook pas in de jaren ’90 op deze locatie gekomen.
Ik heb zelf nog foto’s van een toenmalig Bellofestival uit de 1e helft van de jaren ’90 waarop duidelijk te zien is dat het zijspoor verder naar rechts lag dan nu.
|
|
Loppersum |
Rene Wubs | 14 jun 2011 |
Het gebouw is niet meer in gebruik als station. Tegenwoordig is het in gebruik als een verzamelkantoor met momenteel 4 bedrijven die ruimte huren. We krijgen echter geregeld bezoek van mensen die vragen hoe laat de bus vertrekt en waar je een kaartje kunt kopen.
de grote wachtruimte van weleer wordt nu gebruikt voor vergaderingen, presentaties, feesten en zelf etentjes. Het wordt verhuurd op dagdeelbasis aan derden.
de aanpak van het interieur had hoofdzakelijk te maken met het opnieuw aankleden van vloeren, wanden en plafonds. De houten betimmeringen in de grote zaal en in het middenstuk (vermoedelijk uit de jaren 60) zijn voor 90% vervangen. De structuur is niet aangepast; helaas is de oorspronkelijke structuur van het middendeel verdwenen. En de voormalige beheerderswoning doet niet meer denken aan een woning.
achter nieuwere betimmeringen heb ik, geplakt tegen het dakbeschot, goed leesbare kranten aangetroffen uit de bouwperiode (1882 / 1883 - 1884)
momenteel wordt er een maquette gemaakt van het station in zijn oorspronkelijke toestand door een jonge enthousiasteling die meer stationsgebouwen documenteerd.
De kleine schuur links van het station hoort bij het station.
inmiddels zijn er hekken geplaatst op twee plekken om te voorkomen dat personen rond het gebouw kunnen lopen.
25 en 26 juni 2011 open kantoor 10-17uur.
|
|
's Hertogenbosch |
J.L.H. Zeeuwen | 14 jun 2011 |
Geachte heer/mevrouw,
Op 23juni a.s. kom ik uit Oss te 23.18 uur aan op spoor 7 te 's-Hertogenbosch;
ik moet dan vervolgens overstappen op de trein naar Amsterdam en wel op spoor 3a te 23.23 uur.
Heb ik voldoende tijd om over te stappen in de 5 minuten die mij gegeven zijn om van spoor 7 naar 3a te gaan?
Ik reis vervolgens door naar Schiphol.
Bij voorbaat dank voor uw antwoord.
J.L.H. Zeeuwen |
reactie webmaster: normaal is 5 minuten genoeg, als het aangegeven wordt door www.ns.nl als overstap, kan het prima. ligt wel aan je eigen snelheid natuurlijk. ik ben er niet bekend, dus ik weet het niet precies. |
|
Hengelo |
Jouke | 13 jun 2011 |
In het Historisch Mueseum Hengelo is nu een expositie over de stations- en treingeschiedenis van de stad.
zie ook deze pagina |
reactie webmaster: dank je, ik heb de tentoonstelling ook in de agenda opgenomen. |
|
Geldermalsen |
Sebastiaan | 13 jun 2011 |
Ik weet ook niet waarom dat groen weg is, want de bomen (kastanjebomen) staan er al erg lang. De plek waar het groen stond is bestraat. Het enige wat er nu staat is een wachthokje. |
|
Meerssen |
Gertjan Stamer | 13 jun 2011 |
Beide perrons flink opgehoogd en perron voor stationsgebouw nu veel hoger en gebouw lijkt nu te laag te staan/gebouw oogt niet echt opgeknapt(Juni 2011).Ook parkeren voor gebouw is opgeknapt. |
|
Veendam |
Gertjan Stamer | 13 jun 2011 |
Veendam...een zijspoor met perron en Arriva kaartautomaat(geen NS kaartautomaat!),kopspoor eindigt bij overpad naar Jonkerloods die volop wordt aangepast voor bussen(die staan er nu een eind verder te wachten in de buitenlucht)Fietsenstallingen overkapt en met klemmen en kluizen en dan een stukje plantsoen en dan pas oude stationsgebouw.Omgeving aan oostzijde erg rommelig en typisch industrieel..westzijde is prettig lommerrijk te noemen.Halfuursdienst Arriva ma/za,op zon-en feestdagen 1x per uur.Opvallend aan de rit Zuidbroek-Veendam vv zijn de zeer vele zijsporen voor industrie. |
|
Plattenburg |
Marco | 13 jun 2011 |
De cafetaria bij Arnhem Presikhaaf heet nog steeds "Plattenburg". |
|
Heerenveen |
H. van Leuveren | 13 jun 2011 |
Ja, nostalgie... deze foto's brengen me weer in herinnering die jongen/man uit Haskerhorne die voor de uitbater van het stations cafe met eerst met een blad en later met een wagentje langs de trein liep... koffie, chocolade, pepermunt en KUMGAU.. Nee geen verschrijving.. hij zei dit werkelijk.. vandaar onvergetelijk....
dit ie werkelijkheid.. hij was een zoon van de buren van mijn "oudtante" (zuster van mijn beppe) en ik woonde vlak achter het station... |
reactie webmaster: ik heb het bij het stations geplaatst, omdat het niet direct verband hield met die ene afbeelding, hier lezen meer mensen het. leuk verhaal. |
|
Hungerink- Mettray |
Erard Jansen | 12 jun 2011 |
De stopplaats Hungerink/Mettray heeft inderdaad in vroeger tijden bestaan aan de kruissing van de huidige spoorlijn Zutphen - Deventer. Het huidige Hungering is een tehuis voor geestelijk gehandicapten.
Mettray echter is geen plaats maar en tehuis voor voor jongeren die het al moeilijk genoeg hebben in deze maatschappij. Vroeger noemde men het een gesticht, zoals zovele tehuizen werden genoemd, waarvan men niet precies wist wat er aldaar gebeurde. |
|
Deze afbeelding is inmiddels verwijderd. |
Peter Collet | 12 jun 2011 |
WWichor, Foto gemaakt door J.G.C.v.d.Meene op 17 maart 1963. |
reactie webmaster: prima ik heb zijn nam er bij gezet |
|
Zwijndrecht |
lotte | 12 jun 2011 |
is het loket op zondag open om een kaartje te kopen? (op station zwijndrecht) |
reactie webmaster: volgens mij heeft zwijndrecht geen loket meer, maar ja, als je geen mailadres achterlaat kom je het nooit te weten natuurlijk. |
|
Ruurlo |
Arjan Krabbenbos | 11 jun 2011 |
Dit station ondergaat de komende tijd een metarmorfose en had eigenlijk in de komende zomer klaar moeten zijn. Helaas is er door onbekende redenen een vertraging ontstaan en nu moeten de vernieuwingswerken eind dit jaar klaar zijn. Wat gaat er gebeuren dan? Er komt een nieuw busstation, de rijweg die daar aan ligt wordt geheel op nieuw bestraat, verder volgt een fietsenstalling en parkeerplaatsen en tenslotte een voetgangersbrug. Het laatst genoemde bouwwerk wordt pas aangelegd in september aanstaande. |
|
Oudelandscheweg |
Leen Kievit | 11 jun 2011 |
Dit was een halte tbv landbouwprodukten aan de ringlijn Goes-Hoedekenskerke-Goes, iets ten zuidwesten van Heinkenszand. Daar vind je nog steeds de Oudelandswege met een zijweggetje genaamd Spoorwegje |
|
Amsterdam Bijlmer ArenA |
Dickey | 11 jun 2011 |
Inderdaad lopend. De tunnel onderdoor en dan 250 meter. |
|
Heerenveen |
Black-Heerenveen | 11 jun 2011 |
Gistermiddag stond een groepje blinden/slechtzienden aandacht te vragen voor het sluiten van de info/ticket balie op het station Heerenveen. Door het uitreiken van zwarte kaartjes met het hyves http://Black-Heerenveen.hyves.nl Wat reizigersorganisaties niet lukte is ons wel gelukt. Bedankt voor de publiciteit. De verschraling van het openbaar vervoer moet maar eens een halt worden toegeroepen. De kaartjes worden duurder en de service minder. 19 juni sluit het loket wie koopt het laatste kaartje ? |
|
Beugen (Kruispunt) (Hoog) |
willem van den berg | 10 jun 2011 |
zou u graag deze foto' s van kruispunt beugen willen doormailen. Misschien zijn er meerdere foto's.
Dit voor mijn ouders.
Alvast bedankt.
groetjes
Willem |
reactie webmaster: ik hoef ze niet door te mailen hoor, u kunt ze zelf downloaden door met de rechtermuisknop erop te klikken. meer foto's dan dit heb ik niet, anders had ik ze ook wel online geplaatst. hebben je ouders in dat station gewoond? |
|
Veendam |
henk v os | 10 jun 2011 |
hetstation is heropend |
reactie webmaster: inderdaad, ik heb het veranderd |
|
Culemborg |
Rob | 10 jun 2011 |
Bovenaan de weg naar perron 2 staat een kaartautomaat en op perron 1 had er dan een geplaatst moeten worden (kwestie van verplaatsen want voor het station staan er genoeg). |
reactie webmaster: ok dat wist ik ook niet, maar ik ga hier ook niet over natuurlijk. |
|
Culemborg |
Rob | 10 jun 2011 |
Die hellingbaan was er wel totdat de fietsenstalling werd uitgebreid. Bovendien kun je via de oude toegangsweg langs de voormalige meubelfabriek Gelderland nog zonder trappenlopen op perron 1 komen en via de tunnel Wethouder Schoutenweg, meteen links bij de rotonde via de weg naar de parkeerplaats bij de ijzerhandel op perron 2. Dus ik zie de noodzaak van die liften niet zo, een betere bewegwijzering naar de hiervoor genoemde opties was denk ik voldoende geweest. |
reactie webmaster: de loop is dan natuurlijk wel erg lang als je eerst een kaartje moet kopen op een andere plek en dan weer helemaal moet omlopen (ik ben er niet bekend, dus ik weet niet of dat zo is, maar dat lees ik uit je verhaal). |
|
Midwoud- Oostwoud |
Rob Veninga | 9 jun 2011 |
Het station lag op de plek waar nu het bedrijf van Keijzer ligt, vanuit Twisk inderdaad aan de linkerkant achter de overweg Broerdijk. Op de plek waar op de foto van 1960 het perron was, ligt nu het zijspoor. |
reactie webmaster: inderdaad, dat is nog goed te herkennen. was keijzer de latere eigenaar van het stationsgebouw en hebben zij het afgebroken? weet je dat misschien? |
|
Bobeldijk- Berkhout |
Victor | 9 jun 2011 |
Volgens de mij beschikbare informatie heeft Bobeldijk-Berkthout maar twee haltechefs gehad, te weten J.P. Jansen van 1-10-1898 tot 30-4-1923 en J. Vastbinder van 1-5-1923 tot 31-12-1943.
Nicolaas van der Ben is o.a. stationschef geweest in Aalten (1903-1907), Heerhugowaard (1907-1910) en Purmerend (1920-1928). Voordat hij chef werd in Aalten, was hij commies op het station te Den Helder. Kan natuurlijk dat hij vanuit die functie wel op de halte Bobeldijk-B. "gedetacheerd" is geweest; dat kan ik verder niet nagaan. |
reactie webmaster: dan kje wel, ik heb deze gegevens over genomen op mijn database, ik wil het eigenlijk nog een keer helemaal goed van je overnemen. zal ik wel een keer moeten langskomen denk ik. |
|
Assel |
Rob den Boer | 9 jun 2011 |
Station Assel is te zien in de openingsscene van de film 'Het Oponthoud' van Nico Crama uit 1967, gebaseerd op het verhaal 'Het Oponthoud in Walsoorden' van Hubert Lampo, die ook het scenario van de film schreef. De letters ASL zijn tot tweemaal toe in de film te zien terwijl het verhaal zich oorspronkelijk in Zeeuws-Vlaanderen afspeelt. |
reactie webmaster: grappig, ken nu al wel meer stations die in films hebben gefigureerd, uit mijn hoofd dronrijp en herkenbosch. |
|
Amsterdam Bijlmer ArenA |
Snoek | 9 jun 2011 |
Hoe kom ik van ns-station Bijlmer naar de Arena?
Gaat er een pendelbus of zo? |
reactie webmaster: volgens mij kun je dat lopen, maar ik ben er niet bekend. |
|
Bobeldijk- Berkhout
|
Han Lefering | 9 jun 2011 |
De kleding past eerder bij 1910 dan 1930. |
reactie webmaster: ja daar kon je wel eens gelijk in hebben. ik heb het gewijzigd
|
|
Deze afbeelding is inmiddels verwijderd. |
Jan Wagenaar | 8 jun 2011 |
Er is voor de graffiti-spuiters inderdaad geen kunst aan om alles maar onder te spuiten.
Helaas is niets 'heilig' , zelfs geen historisch erfgoed en museummaterieel. |
reactie webmaster: ja als ze het nou alleen tot de platen voor de ramen hadden beperkt dan kon ik er nog inkomen (ware het niet dat de deur ook is afgetimmerd ;-) ), maar dit is geen stijl inderdaad. |
|
Geldermalsen |
nico van der laan | 8 jun 2011 |
waarom moest dat groen en die bomen van het perron weg ?
Het is nu een zeer kale boel. Weer opnieuw een karakteristiek onderdeel weg, het station verandert in een stenen woestenij met electronische paaltjes. Groen heeft geen waarde zo te zien.
|
|
Deze afbeelding is inmiddels verwijderd. |
wichor (webmaster) | 7 jun 2011 |
ik heb het toch maar als detailfoto aangemerkt, Ewold, kunst kun je het niet noemen ;-) |
|
Loppersum
|
wichor (webmaster) | 7 jun 2011 |
de straat is hier altijd zo donker, een heel dicht bladerdek. |
|
Bobeldijk- Berkhout |
Paul Kuiper | 7 jun 2011 |
Op de foto uit 1900 staat aan de linkerzijde (vooraan, in uniform) de stationschef. Deze stationschef was de zwager van mijn overgrootvader en heette Nico van der Ben. Hij was getrouwd met Niesje Kuiper die geboren is in 1877. Toen ik in 1992 een verre oud-tante in Zuid-Afrika bezocht, herkende zij deze stationschef als zijnde haar "oom Niek". Erg bijzonder om dat te ervaren. Op een originele foto (ansicht uit 1900) staat geschreven: "Groeten, Guurtje Kramer" (of "Kuiper").
Deze Guurtje is hoogstwaarschijnlijk mijn bet-overgrootmoeder. Ik ben op zoek naar deze originele ansicht, wie kan mij helpen ???
Veel dank alvast ! |
reactie webmaster: misschien dat iemand hier het inderdaad weet. Ik heb Nico van der Ben toegevoegd aan het personeel dat op dit station heeft gediend. |
|
Rotterdam Lombardijen |
M.J.Reijnders | 7 jun 2011 |
Parkeer hier enkele keren per week om met de trein verder tegaan naar mijn werk, kom vanaf buiten Rotterdam en was niet op de hoogte van deze wijziging. Er staat inderdaad een parkeerautomaat en na deze te hebben bekeken maar rechtsomkeer naar de andere zijde. Niet handig nu vallen we bewoners lastig met onze auto terwijl het halve parkeerterrein LEEG is. NS hoe moet ik dit rijmen met het stimuleren om het de trein te gaan, doorrijden naar SLINGE met de metro? Kost meer km en tijd. Een vreemde beslissing van de gemeente Rotterdam |
reactie webmaster: ik kan er hier ook niets aan doen. maar wie weet leest iemand het. |
|
Idaard- Roordahuizum |
karen | 6 jun 2011 |
ik woon in idaerd en ik maak er een verslag over
maar ik zou graag meer informatie over station willen maar heeft u nog meer informatie???
|
reactie webmaster: nee dit is alles wat ik weet. als ik meer wist stond het ook wel online. |
|
Amsterdam Bijlmer ArenA |
wim de feijter | 6 jun 2011 |
wat is het station vlak bij de arena amsterdam?
ik kom vanuit utrecht |
reactie webmaster: je stelt je vraag op de juiste plek, de naam zegt het toch al? |
|
Marrum- Westernijkerk |
Helen | 6 jun 2011 |
Gebeurd er al meer met dit station. Het zou zonde zijn als dit verloren gaat omdat er niet veel van dit soort stations meer zijn en het nostalgische gevoelens opwekt, al is het al decennia geleden dat hier voor het laatst een trein gereden heeft. Het zou mooi zijn om er een museumpje van te maken en er treintjes voor kinderen te laten rijden. Ik las ook dat ze het Dokkumer Lokaaltsje weer open willen stellen voor 'fietstreinen' als toeristische attractie. |
reactie webmaster: het zal niet verloren gaan, het heeft er heel wat jaar veel verrotter bij gestaan. maar dat het nu zo mooi leeg staat te staan is natuurlijk wel jammer. |
|
Dronrijp |
Helen | 6 jun 2011 |
Waarom ligt station Dronrijp zo ver buiten het dorp? |
reactie webmaster: ze hebben de spoorlijn zo recht mogelijk naar harlingen proberen te leggen en wilden niet voor een zo klein dorp een grote omweg maken. denk ik tenminste. ze wilden waarschijnlijk aan de zuidkant van het kanaal blijven, maar niet de bocht mee naar het noorden te maken die het kanaal wel maakt. |
|
Breezand |
Sjoerd Eeftens | 5 jun 2011 |
Dat is juist: de halte werd geopend op 14 oktober 1914 volgens de Dienstorders. |
reactie webmaster: dank voor de info. |
|
Breezand |
Kees Bilijam | 5 jun 2011 |
Deze halte is geopend in 1914. En dan een foto van 1900? Hier lijkt iets mis met de datering. |
reactie webmaster: ik heb het gewijzigd in 1920. |
|
Sassenheim |
christiaan vermeulen | 5 jun 2011 |
wordt station Lisse ook binnenkort
gemaakt ? |
reactie webmaster: nee hoezo? dat ligt nogal ver van de plaats af, en zou alleen voor de keukenhof interessant genoeg zijn, maar ook dat gaat niet door. |
|
Leiden Merenwijk |
christiaan vermeulen | 5 jun 2011 |
Komt dit station wel of niet ? |
reactie webmaster: nee voorlopig niet |
|
Heerenveen |
patricia | 5 jun 2011 |
Ten eerste is er nog altijd een openbaar toilet voor passagiers op het station Heerenveen. Wel is deze goed verstopt in het halletje naast de bloemenwinkel. De sleutel van dit toilet moet dan ook worden afgehaald bij de bloemenwinkel. Tevens geef ik bij deze aan dat de nieuwe AH to go van plan is het loket voor treinkaartjes te gaan sluiten. Dit maakt het onmogelijk voor mensen een kaartje te halen die niet met de automaat overweg kunnen en niet met een ov-chipkaart kunnen omgaan. Zoals slechtzienden, blinden, rolstoelgangers en analfabeten danwel de ouderengroep. Hiertegen wordt op 10 juni 2011 om 16.00 actie gevoerd op het station in Heerenveen. Tevens is er een poll op hyves waarop gestemd kan worden. http://Black-Heerenveen.hyves.nl
Intercitystation Heerenveen verliest zijn allure! |
|
Veghel |
bvandoorn | 5 jun 2011 |
bij de foto van de twee spoorhuisjes aan het spoor vorstenbosche weg heb ik vlakbij gewoond op de populierenlaan,mooie herinneringen aan die buurt jaren 60-70,ja dat andere huisje was van de fam.van deurzen,ook nog ooit gekraakt geweest door een of andere idioot uit uden. |
|
Bussum Zuid |
bofkont | 4 jun 2011 |
Het maakt niet uit hoe het er uit ziet(vond het leuk)maar alsnog de beste koffie van heel Bussum Zuid. |
|
Ouddeel
|
Siemen Betzema | 4 jun 2011 |
Geweldig deze foto. Mijn ouders hebben hier gewoond, vanaf midden jaren 60 tot 1971. Onlangs vond ik een flink aantal oude dia's van dit huisje, ook van de binnenkant. Ik laat ze afdrukken bij de fotograaf. Ze betaalden er destijds 25 gulden huur voor per maand. |
reactie webmaster: leuk, weer een oude bewoner op mijn site. is het gebouw na de verhuizing van je ouders in 1971 afgebroken? misschien kun je wat van de foto's inscannen en opsturen? het is altijd leuk om unieke foto's van oud bewoners te ontvangen. |
|
Westerblokker |
Gertjan Stamer | 4 jun 2011 |
Was dit niet ooit Cafe De Nadorst geheten...volgens mij staat cafe er nog vlakbij...heb de nabijgelegen Tuinbouwschool in de mid 70's gevolgd,zodoende enige bekendheid in deze omgeving. |
reactie webmaster: was dat cafe eerst in het oude stationsgebouw gevestigd bedoel je? |
|
Westerblokker |
Evert van Bunnik | 3 jun 2011 |
Het perron ligt er inderdaad nog precies zoals op de foto; het wordt alleen niet gebruikt als halte. Alleen de conducteur/vlaggenist gebruikt het perronnetje om makkelijk te kunnen uitstappen
om de bomen over de provinciale weg te bedienen (in de rug van de fotograaf) dan wel even verderop in de richting Medemblik het wegverkeer "middels roode vlag" te waarschuwen, maar ook daar komt een einde aan: Ook daar komen overwegbomen die dan nog wel bediend moeten worden. De overweg op de foto is een fietspad.
Mooi punt om een foto van de SHM te maken trouwens! |
reactie webmaster: ik fotografeer zelf eigenlijk nooit treinen, of ze moeten net aan een station staan. dan staan ze wel een beetje in de weg ;-) |
|
Apeldoorn |
Jerry | 2 jun 2011 |
Opmerkelijk dat ik nog nergens zie staan dat er in het stationgebouw na de zomer een Asian Fastfood restaurant wordt gevestigd...
Bron: http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn/8775621/Asian-Fastfood-in-stationsgebouw.ece |
reactie webmaster: als ik dat allemaal moet gaan bijhouden heb ik er een hele dagtaak aan. er verandert zoveel aan de invulling van een stationsgebouw in nederland. het is maar hobby. bij deze dus is het wel gemeld. |
|
Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen en die u beschikbaar zou willen stellen voor plaatsing op stationsweb? Mail dan naar