Geavanceerd
mobiel
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer

Opmerkingen bij stationsweb in December 2005.

Deze afbeelding is inmiddels verwijderd. sandra van deenen31 dec 2005
mijn opa en oma wonen hier al vanaf ongeveer 1968. wij noemen het altijd het spoorhuis en volgens zeggen is dit geen station geweest
reactie webmaster:
dat is het ook niet en dat beweer ik ook niet.
 
Houthem- St. Gerlach
thea martens 30 dec 2005
hallo ik ben thea martens en ik wou even zeggen dat als ik de foto's terug zie dat ik weer denk aan vroeger want ik heb zelf in dat huis gewoond met mijn vader mijn zus en mijn moeder en naderhand ook nog de vriend van mijn zus want mijn vader werkte zelf bij het spoor
 
Deze afbeelding is inmiddels verwijderd. victor29 dec 2005
Dit is niet een wachterswoning, maar de opzichterswoning van de stapelplats Crailoo
 
Voorthuizen
Arjan29 dec 2005
Mooi om te zien dat dit station er nog staat, Zelf heb ik er niet zoveel mee maar mijn moeder is hier grotendeels in opgegroeid samen met haar 4 zussen en mijn opa ( Jan Martinus v/d Kemp ) en Oma ( Woutera de Nooij ). Wat ik weet is dat er in de bovengangkast een dubbele deur zat met een geheime ruimte daarachter waar in de jaren 40 > 45 mensen in ondergedoken hebben gezeten, mogenlijk is ook rond die tijd de spoorlijn gesaboteerd geweest om de duitsers tegen te werken. De onderste etage van het gebouw werd gebruikt voor het loonbedrijf met verhuur van landbouw machines. Mogenlijk koesteren mijn moeder en tante's nog vele goede herinderingen aan dit station.
 
Sappemeer Oost
Ruurd van der Weij29 dec 2005
Sterker nog. De abri is nu geheel verwijderd.
 
Deze afbeelding is inmiddels verwijderd. cees van leeuwen28 dec 2005
Deze woningen zijn bij het verdwijnen van de spoorlijn Alphen-Amsterdam gekocht door een particulier. Jarenlang zijn de woningen verhuurd, eerst door Poelgeest uit Leimuiden en later door Ruardy, poelier te Alphen a d Rijn. De dakkapel bij de woning aan de wegkant is in de 80-er jaren aangebracht. Zelf heb ik er vanaf 1946 tot 1967 gewoond. Cees van Leeuwen.
 
Apeldoorn West a.j. schreuder27 dec 2005
Volgens de Stentor komt halte A'doorn-West toch weer in beeld ivm voorgenomen bouw van stadion AGOVV aan de Laan van Spitsbergen/Europaweg. Oplevering 2008.
 
Haarlem m.huyboom27 dec 2005
Pijlslaan moet zijn Kruisweg bij station haarlem spoor 8 vroeger vertrok hier de trein naar zandvoort. De pijlslaan ligt nl veel zuidelijker waar de spoorbaan Haarlem - Leiden hem kruist vlakbij het voormalig emplacement van PTT post ( westergracht)
 
Horst- Sevenum niels27 dec 2005
hoi dit station ligt dicht bij me in de buurt (america nederland) ik vind dit een heel mooi station vooral omdat het gebouw heel speciaal voor me is en verder ik kom hier altijd foto`s maken van oude treinen die op dit station voorbij komen rijden daar heb ik een hele mooi foto van als je die wilt kun je mij een mail sturen en naar me vragen
reactie webmaster:
vroeger had je een station nog dichter in je buurt. America had een eigen station.
 
Houten (oud) J. de Vries27 dec 2005
Ik herinner me nog dat begin jaren '60 het stationnetje nog min of meer in functie was en ik samen met mijn vader in het gebouw ben geweest, waar de beheerder ons de hendels liet zien waarmee de wissels en seinen werden bediend. De trein stopte er allang niet meer, maar de zaak was, naar mijn herinnering, toch nog min of meer in werking. Ik weet ook (en heb daar eens een foto van gezien later) dat er in de jaren '20 van de vorige eeuw (daaromtrent) een spoorwegongeluk is gebeurd in Houten, waarbij ook doden vielen. dat moet ook hier in de buurt zijn geweest (locomotief uit de rails). Ik ben blij dat het station behouden wordt, hoop dat het lukt.
 
Arnhem Zuid Robbert van Rooijen26 dec 2005
Heeft er misschien iemand een foto van het station nu het af is? Ik heb lang gezocht op internet, maar nergens iets kunnen vinden. Ben wel benieuwd!
 
't Harde
anoniem21 dec 2005
ja echt donders zonde
 
Dit station is inmiddels verwijderd. anoniem21 dec 2005
Het station van Brugge is een van de grootste, belangrijkste en drukste van België, naast Brussel-Zuid en -centraal, Antwerpen-centraal, Gent-St-Pieters, Luik-Guillemins en Leuven. Het station is niet het enige in Brugge, maar uiteraard wel het grootste en belangrijkste. Er zijn nog het Brugge-St-Pietersstation (een klein onbemand station)en een aantal andere kleine haltestations (o.a.aan de Blauwe Toren, de toekomstige headquarterszone en Loppem) die in de (nabije) toekomst zullen gerealiseerd worden met het oog op een regionaal expressnet in en rond Brugge. Het station van Brugge wordt op dit moment (december 2005) volop gerenoveerd en uitgebreid. Zo worden alle perrons volledig vernieuwd, de onderdoorgang onder de sporen en perrons vernieuwd en verbreed, zodat er ook ruimte ontstaat voor winkeltjes e.d.. Verder komt er een tweede stationshal aan de achterkant van het station (nu is er enkel een aan de voorkant) en worden ook grote kantoorgebouwen aan deze achterzijde opgetrokken waar o.a. de NMBS zich voor een deel zal vestigen. Er wordt ook een grote ondergrondse parking voorzien, hoofdzakelijk gereserveerd voor deze kantoorgebouwen. Door deze immense werken, die nog wel enkele jaren zullen duren, zal het station in omvang en belang nog veel toenemen. Weetje: in het begin van de Belgische (en Brugse) spoorwegen lag het station niet waar het nu gelegen is. Het was toen namelijk gesitueerd op 't Zand, dezer dagen nog steeds het grootste plein van Brugge. Later heeft men de spoorweg en het station verlegd tot net buiten het centrum van de stad, waar het nu gelegen is.
 
Deze afbeelding is inmiddels verwijderd. Daniel Bakker20 dec 2005
Inderdaad, ik woon namelijk in deze woning aan de voorkant, dus precies de gefotograaferde kant.. ik heb van deze woning nog kopie een foto van de laatste trein (ASM express) maar eigelijk ben ik opzoek naar meer informatie over deze wachterswoningen...
 
Alphen aan den Rijn
pascal19 dec 2005
ja dat is inderdaag zonde.....ze kunnen beter de lijn alphen-gouda beter laten rijden, zeker 1 keer per week rijd die literail niet
 
Deze afbeelding is inmiddels verwijderd. g hijlkema19 dec 2005
de oude dakpannen van het station zijn er nog steeds en liggen op de boerderij van de fam hijlkema te funs onder jorwerd
 
Maassluis Matthijs van Heijningen18 dec 2005
Weet iemand of er tekeningen te vinden zijn met afmetingen van het station Maassluis. Dit eventueel voor zelfbouw voor op mn modelbaan. Het oude gebouw waar het om gaat is gesloopt. Dus ik kan er geen afmetingen van maken daarom ben ik op zoek naar tekeningen met afmetingen van het oude stationsgebouw Met vriendelijke groet Matthijs van Heijningen (uit Maassluis)
reactie webmaster:
Bij het Utrechts Archief kun je dit vinden. Zij hebben het oude ns-archief in huis.
 
Hilversum
adriaan pothuizen18 dec 2005
Foto kan niet 1971 zijn (Crossley-opleggerbus!) en de rijwielstalling links is jaren '50 gesloopt. Moet gedateerd worden op 1945-1950.
reactie webmaster:
heb het aangepast.
 
Kraailooschenweg
adriaan pothuizen18 dec 2005
Ligt NIET op (ongeveer)dezelfde plek als Hvsn, maar noordelijker (Noord van Crailosebrug). Huis is niet te lang geleden afgebrand en de restanten zijn kort daarop gesloopt.
 
Hembrug
Wim van Dijk17 dec 2005
Ik heb een heel goed gevoel bij het terugzien van het oude stationsgebouwtje. In 1967 stapte ik altijd samen met mijn goede vriend en militaire collega van der Klooster in - en uit op deze halte. We werkten bij de munitie onderzoekings dienst "HEMBRUG". Onvergetelijke tijd.
 
Hoensbroek
Jan Vossenberg16 dec 2005
Vanaf ongeveer 1960 tot 1967 heeft mijn vader Piet Vossenberg op station Hoensbroek dienst gedaan. Ik herinner me dat alle werkzaamheden door slechts 1 personeelslid werden gedaan. Kaartverkoop, kaartinname, spoorbomen sluiten en andere werkzaamheden. Heb daar leuke herinneringen aan.
 
Elten
René Walhout15 dec 2005
Ik moet nog ergens een krantenberichtje hebben met de foto van de overdracht terug aan de DB, ergens rond 1962. Tot de scheidende Nederlandse bemanning van het station behoorde mijn grootvader, Kees Walhout (1905-1979), die destijds stationschef was in Elten. Als ik de foto vind, zal ik die nog wel eens digitaal aanbieden.
 
Baarle- Nassau (dorp)
mark van elswijk15 dec 2005
hier komt een nieuwe huis en horeca bouwen
 
Baarle- Nassau (dorp)
mark van elswijk15 dec 2005
ik woont in baarle-nassau deze gaan ze toekomst een huis maken en anderen horeca bouwen
 
Deze afbeelding is inmiddels verwijderd. Ramon van Dongen14 dec 2005
Mooi plaatje, nooit geweten dat er een spoorverbinding voor personen via Made liep.
 
Venray
René lemmens13 dec 2005
Jammer dat het station is afgebroken. Ken deze plek zeer goed als mijn grootousers en hele familie ons van de trein kwamen halen. Net na de oorlog als je via Vierlingsbeek (belletje) Limburg binnen kwam
 
Deze afbeelding is inmiddels verwijderd. jari13 dec 2005
dat is mijn huis nu groetjes jari
reactie webmaster:
Ja ja, het is al een hele tijd geleden afgebroken, dus het lijkt me niet echt waarschijnlijk.
 
Apeldoorn Osseveld Abels12 dec 2005
In de loop van 2006 openen de stations Amersfoort Vathorst, Twello, De Maten, Voorst/Empe en Apeldoorn Osseveld. bron: www.ns.nl dienstregeling 2006.
 
Amsterdam Weesperpoort
Chiel12 dec 2005
Helaas op deze foto niet te zien. Maar er gaat een verhaal in de rondte dat men tijdens de aanleg van de Metro op de restanten stuitte van een stalen draaischijf. Ik heb nooit het bewijs gevonden of dat verhaal waar is.
 
Amsterdam Weesperpoort Chiel12 dec 2005
Deze lijn staat bij de Amsterdammers beter bekend als de Gooische Moordenaar. Niet helemaal waar, maar op z'n minst een ongelukslijn. Eerst werd bij Naarden onze eerste Panzerwagen geschept. Later kwam de rok van de machinist zijn dochter in de drijfstang van loc.nr.13 en verloor haar been. De echte Moordenaar was de tram Amsterdam - Haarlem (de Kikker) die vlak langs de portieken reed op de Adm.de Ruyterweg.
 
Deze afbeelding is inmiddels verwijderd. Chiel12 dec 2005
Dit kan nooit Station Legmeer zijn in 2000. Het bestond toen al niet meer. De resten van het Perron zijn er nog wel. Waarschijnlijk is dit het overgangswachterhuis op de kruizing Legmeerdijk en de N201. Trace Uithoorn - De Kwakel - Aalsmeer.
 
Aalsmeerderweg Chiel12 dec 2005
Vanaf dit station liep ooit de Duitse lijn naar Schiphol Oost. Deze lijn werd speciaal in de oorlog aangelegd voor de bevoorrading munitie en luchtafweer op Schiphol. Dit gebeurde over het hoofdbaanvak Utrecht-Amsterdam - Nieuwesluis. Van deze lijn heb ik niets meer terug gevonden. Thans ligt daar nu Schiphol Rijk.
 
De Hoef
Chiel12 dec 2005
Tijdens een onderzoek op de lege plek waar ooit dit station stond vond ik in de uitgebaggerde sloot delen van de huisraad en tandwielen. Na onderzoek naar de familie Uithol vond ik jongste terug op deze foto. Hij was toen in 1997 91 jaar oud. De huisraad was ooit van zijn moeder en de tandwielen van een oude fiets van zijn broer. Na het sluiten van het station werd Jan Uithol te werk gesteld in de Duiventil van Uithoorn waar de familie naartoe verhuisde.
 
Amsterdamscheweg Chiel12 dec 2005
Helaas is deze halteplaats afgebroken. Op zich jammer, maar op de laatste foto's die ik maakte was duidelijk een enorme scheur te zien op de zijgevel. Herstel zou betekenen dat dit gebouw steen voor steen herbouwd moest worden. Gelukkig heeft de nieuwe eigenaar een soortgelijk huis neergezet in deze bekende stijl.
 
Soestduinen Ronald Schalekamp11 dec 2005
De knokploeg Soest gebruikte dit station in de oorlog vele malen als start- en eindpunt van verschillende overvallen op distributiekantoren en gemeentehuizen. De knokploeg kwam vaak bijeen in een gebouwtje van de waterleiding, vlakbij het station.
 
Zevenbergen
John Ettema10 dec 2005
Het stationsloket en wachtruimte is veranderd in een Restaurant "Het Perronneke".
 
Arnhem Zuid wietze landman10 dec 2005
Vandaag 10 december 2005 is het station Arnhem Zuid feestelijk geopend en heeft de gehele dag een stoomtrein (met aan twee zijden een zware duitse stoomloc van de VSM)gependeld tussen Arnhem Zuid, Arnhem CS en Nijmegen. Zie foto's
 
Deze afbeelding is inmiddels verwijderd. H. Kars10 dec 2005
Dit zijn niet de brughoofden van de spoorbrug over het Winschoterdiep maar de resten van een z.g. poort voor het landbouwverkeer, gelegen bij km 3,5.
 
Woerden
Bas9 dec 2005
De bussen van Verhoef naar Driebruggen rijden inmiddels niet meer.
 
Deze afbeelding is inmiddels verwijderd. Thom Letteboer9 dec 2005
Deze wachterswoning is helaas in 2005 gesloopt; staat op de plaats waar vroeger een halte was.
 
Wijhe
Thom Letteboer9 dec 2005
Op deze foto zie je, dat er nog oude houten perronwanden zijn op het station van Wijhe ..
 
Helmond
Rob Ermens8 dec 2005
Heel jammer dat dit station moest verdwijnen, maar ja de bestuurders van de stad Helmond hebben in het verleden geen enkel gevoel voor culturele waarden gehad, geld was ogenschijnlijk veel belangrijker, er is veel te veel moois afgebroken. Er is weinig moois overgebleven in Helmond, jammer.
 
Hoorn Kersenboogerd P. Wandelee7 dec 2005
Dit station en zijn omgeving wordt al jaren lang geteisterd door terreur van Antiliaanse jongeren. Vooral vrouwen en trein personeel zijn hier het doelwit, wanneer wordt hier wat aan gedaan?
reactie webmaster:
Daar moet u niet bij mij mee aankomen, ik kan daar niets aan doen. Ik fotografeer het alleen maar.
 
Hembrug
janpieter santing6 dec 2005
hallo zelf ben zaandammer ik stond vroeger veel bij en omgeving hembrug en maakte gebruik van station om op de trein te gaan zelf heb 2 video banden van de hembrug en het jammer dat het niet is behouden.
 
Deze afbeelding is inmiddels verwijderd. Van Snick Hugo5 dec 2005
Deze foto is een goed voorbeeld van hoe het is geweest.Probeer die foto nu nog maar eens te maken.Er is zelfs een hoek uitgehaald om de tunnel v/d HST doorgang te geven. Mag dat wel gebeuren met een geklasseerd gebouw?
 
Berkel- Enschot Timo5 dec 2005
blij dat dat boeren gedoe bijna verdreven is!!
 
Amersfoort Vathorst Robbert van Rooijen5 dec 2005
De sneltrein Alkmaar - Amersfoort Schothorst, zal vanaf mei 2006 tot tenminste december 2006 worden verlengt naar Vathorst. Hierdoor ontstaat vanuit de wijk een rechtstreekse verbinding met Amsterdam. Voor Utrecht en Zwolle moet nog overgestapt worden in Amersfoort Centraal of Amersfoort Schothorst. Er zal volgens de laatste berichten een extra trein worden toevoegt, zodat deze voldoende tijd heeft om te keren in Vathorst. Nu is het vaak het geval de trein niet verder rijdt dan Amersfoort Centraal (dus niet naar Schothorst) door te grote vertraging. Dit probleem is dan ook opgelost. De trein zal gewoon om het half uur rijden. In december 2006, zal het mogelijk worden om vanaf Amersfoort Vathorst ook naar Utrecht en Zwolle te reizen.
 
Sluiskil brug
theo van esbroek4 dec 2005
Het jaartal 1980 kan NIET kloppen. Door de verbreding van het kanaal van Gent naar Terneuzen is het station dat op 100 m. afstand van de verkeers/spoorbrug stond (westzijde kanaal)omstreeks 1965 afgebroken. Waar het station stond is nu dus ook kanaal.
 
Mook- Molenhoek jaap4 dec 2005
kiek hier ut station in beste dorp ooit
 
Nieuwe Niedorp
ruud beers4 dec 2005
de oude tram, die door nieuwe niedorp richting winkel reed, over de trambaan, de weg die er nu legt, en het het fietspad die op de plek van de foto legt, heten alle bij hoe kan het dan ook anders: trambaan
 
Breukelen
F.C. Roefs2 dec 2005
Toen deze foto werd gemaakt woonde ik in het woonhuisgedeelte van dit station. Mijn ouders hebben daar gewoond totdat het werd afgebroken.
 
Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen en die u beschikbaar zou willen stellen voor plaatsing op stationsweb? Mail dan naar Wichor Bramer.
2024 (37)
2023 (143)
2022 (136)
2021 (236)
2020 (163)
2019 (196)
2018 (222)
2017 (312)
2016 (307)
2015 (249)
2014 (397)
2013 (762)
2012 (1157)
2011 (1890)
2010 (1949)
2009 (1870)
2008 (1259)
2007 (996)
2006 (574)
> 2005 (482)
> December (51)
   November (38)
   Oktober (61)
   September (58)
   Augustus (41)
   Juli (25)
   Juni (27)
   Mei (40)
   April (34)
   Maart (28)
   Februari (40)
   Januari (39)
2004 (349)