of:
home
zoeken
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
agenda
te koop
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer

Plaats een opmerking bij station Hertogenbosch

Op de pagina kunt u een opmerking of herinnering insturen aan station Hertogenbosch die wordt toegevoegd aan de pagina.

Natuurlijk wordt je opmerking pas zichtbaar nadat de webmaster er zijn goedkeuring aan heeft gegeven. In de regel is dit binnen enkele uren.

Oorspronkelijke reactie:
Jules Vismale (27 okt 2013)
Ongeacht dat het spoorwegennet in 2013 achter het station van 's-Hertogenbosch is vernieuwd en er over de Dieze een fly-over is aangelegd zodat de treinen richting Utrecht en Nijmegen elkaar ongelijksvloerig kunnen passeren lijkt de ellende op dit station nooit op te houden! Zo is het derde perron wel zodanig verlengd dat het even lang is als de twee oudere perrons, wat ook gebeurde met de overkappingen en er nieuwe roltrappen zijn bijgekomen maar hierdoor is weer een ander probleem ontstaan! De treinen rijden tegenwoordig verschrikkelijk ver door op de perrons waardoor treinpassagiers een ontzettende grote afstand moeten afleggen richting de brug of richting de treinen. Omdat 's-Hertogebosch de langste perrons heeft van heel Nederland is het voor mensen die aan het einde van deze perrons moeten uitstappen geen pretje meer om op een dergelijke manier de Brabantse hoofdstad te bezoeken. Nou moet de spoorlijn richting Eindhoven en Tilburg ook op zijn beurt in 2014 vernieuwd en verviervoudigd worden wat opnieuw veel overlast zal veroorzaken. De potentile voetgangersbrug bij het PNEM-gebouw had eigenlijk moeten worden aangesloten op de drie perrons maar helaas schieten ze daar nauwelijks mee op. Het is zelfs allang bekend dat het huidige station helemaal nit bedoeld was om meer treinreizigers aan te trekken maar ze alleen maar afstoot door het verdwijnen van winkels en kantoren, de terugkerende renovaties, constant uitvallende liften en roltrappen, de tochtige voetgangersbrug, de onveilige verkeerssituaties bij de Drakenfontein en bussen die elkaar alleen maar in de weg zitten! Kortom: dit station blijft niets anders dan ellende veroorzaken wat bij zijn voorganger, het station van Sybold van Ravesteyn (1952-1995), veel minder voorkwam en zelfs dat gebouw was nog stukken mooier dan dit prutsgeval al was het wl even verguisd!
reactie webmaster: sittard is toch langer?

naam:
e-mail:
(toon mailadres niet op de site)
los deze som op **
Uw opmerking of vraag:

* verplicht veld
** omdat er blijkbaar nogal veel spam op dit formulier wordt ingevuld (die ik dan handmatig moet verwijderen) moet je deze eenvoudige som oplossen om te tonen dat je geen spam robot bent.
N.B. Voor diegenen onder jullie die niet zo'n ster in rekenen zijn: het antwoord is dus 2.

Ga terug naar de vorige pagina