of:
home
zoeken
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
agenda
te koop
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer

Nieuws behorende bij station Den Haag Centraal

18 apr 2011 Bouw nieuw Den Haag Centraal begonnen (nieuws.nl)
De grootscheepse verbouwing van station Den Haag Centraal is maandag officieel afgetrapt. De komende jaren moet het gesloten, verouderde gebouw uit de jaren zeventig plaatsmaken voor een ruime en lichte ruimte met een dak van glas.

In het nieuwe gebouw zijn trein, bus, tram en Randstadrail geïntegreerd. Ook komen er andere winkels bij.

14 dec 2008 Nieuwe dienstregeling NS gaat in (De Stentor)
De nieuwe dienstregeling van de NS is zondag ingegaan. Het nieuwe spoorboekje telt 3 procent meer treinen dan de vorige. Op belangrijke trajecten gaan de treinen volgens het metrosysteem rijden, wat betekent dat er elke paar minuten een nieuwe trein
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

3 jul 2007 Van ’beetje vies’ naar een overdekt plein (Algemeen Dagblad)
Het heeft nooit helemaal geklopt, het Centraal Station van Den Haag. Want de meeste reizigers beenden niet de hoofdingang uit, aan de kant van de Koekamp. Nee, de grote stroom liep naar de zijkant, bij de Rijnstraat, de kortste weg naar de binnenstad
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

6 jun 2007 Reizen bijzaak in het nieuwe station (De volkskrant)
De NS willen de reiziger langer vasthouden op het station, in de hoop dat hij er meer koopt dan alleen een treinkaartje.

Niets is wat het lijkt op de treinstations. De hamburgerbakker bij Burger King werkt niet bij de fast foodketen, de cd-verk
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

14 feb 2007 NS presenteert Spoorboekje 2008 (Blik op Nieuws)
De NS heeft haar plannen voor de dienstregeling 2008 in grote lijnen gereed en maakte ze woensdagmiddag bekend. Met deze dienstregeling, die op 9 december 2007 ingaat, heeft de vervoerder de volgende stap gezet op weg naar verbeteringen in 2009. Per
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

4 nov 2006 NS gooit ritme forensen danig in de war (BN/DeStem)
De nieuwe dienstregeling van de Nederlandse Spoorwegen is klaar. Wie reist vanaf grotere plaatsen kan hem in een handzaam boekje op het station afhalen. Anderen kunnen op internet nazoeken hoe laat hun trein vanaf 10 december voortaan vertrekt.


vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

2 sep 2006 Weinig gevolgen dienstregeling NS (BN/DeStem)
Er zijn straks wat overstappen die wat slechter uitpakken. En er stoppen minder treinen op station Gilze- Rijen. Maar er rijden wel weer meer intercity’s tussen Breda en Tilburg. Conclusie: over het algemeen blijven voor West-Brabant en Zeeland de ve
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

19 aug 2006 Reiziger op Betuwe zit veel langer in trein
(red: let op: dit bericht zit vol fouten)
(De Gelderlander)
Betuwenaren die volgend jaar met de trein naar Noord - of Zuid - Holland willen, zijn veel langer onderweg dan nu. De extra reistijd kan oplopen tot een half uur.

Dit blijkt uit de dienstregeling voor 2007, die de Nederlandse Spoorwegen heeft ont
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

15 aug 2006 Voorburg en Zoetermeer verliezen (Algemeen dagblad)
Het zat er al aan te komen, maar reizigers uit Zoetermeer en Voorburg zijn in deze regio de grote verliezers als in 2007 de nieuwe dienstregeling van de NS ingaat. Dat blijkt uit de laatste plannen van de NS.

Station Voorburg verliest zijn stat
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

9 aug 2006 Toch al treinen tot Pijnacker (Algemeen dagblad)
Het nieuwe RandstadRail wordt mogelijk toch al, zij het gedeeltelijk, op 3 september in gebruik genomen.

Op dit moment wordt onderzocht of de voertuigen vanaf die datum kunnen worden ingezet tussen Pijnacker en station Rotterdam Hofplein. vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

30 jun 2006 Utrecht krijgt station van staal en glas (Reformatorisch dagblad)
Amsterdam heeft zijn airport, Rotterdam zijn seaport, Utrecht CS z’n railport. Het grootste station van Nederland gaat voor een slordige 300 miljoen euro op de schop.

Gehaast wringen reizigers zich door de mensenmassa van Hoog Catharijne naar
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

22 jun 2006 Meer stoptreinen naar Gouda, minder treinen in Woerden (Algemeen dagblad)
Woerden verliest definitief zijn status van intercity-station op het traject Utrecht CS- Rotterdam CS/ Den Haag CS. Alleen op de verbinding Leiden- Utrecht CS blijft de stad een intercity-halte.

Wel gaat de sprinter (de stoptrein) op het tra
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

31 mei 2006 Eindhalte RandstadRail Den Haag centraal wordt tunnel (Randstadrail)
De eindhalte van RandstadRail op Den Haag CS wordt een tunnel onder spoor 11 en 12. Volgens wethouder Pieter van Woensel van Verkeer is deze spoortunnel een investering in het openbaar vervoer en wordt de tunnel onderdeel van de nieuwe OV-terminal. H
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

19 mei 2006 Groots afscheid Hofpleinlijn (pijnackercity weblog)
De NS gaat een bijzondere periode op een waardige manier af te sluiten...

In de nacht van 2 op 3 juni rijdt NS haar laatste ritten op de Zoetermeer Stadslijn en Hofpleinlijn. Met het verdwijnen van beide lijnen verdwijnt ook een belangrijk stuk
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

18 mei 2006 Afscheid van een honderdjarige (Algemeen Dagblad)
Na 2 juni rijden er geen treinen meer op de Zoetermeer Stadslijn en de Hofpleinlijn. Het afscheidsfeestje is met hemelvaart. De NS zet historische treinen in en donderdag 25 mei is het gratis treinen.

De Hofpleinlijn was de eerste elektrische t
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

17 mei 2006 De Hofpleinlijn zal als metro de honderd halen (Algemeen Dagblad)
De toegang tot het NS-station Rotterdam Hofplein is niet bepaald een voorbeeld van modern en toegankelijk openbaar vervoer.

In dit lugubere stukje stad moeten reizigers over een lange stalen loopbrug, waarop graffiti-spuiters zich hebben uitge
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

19 jan 2006 Meer intercitys van Limburg richting Randstad (De Gelderlander)
De treinverbinding tussen Noord - Limburg en de Randstad krijgt een impuls in het nieuwe spoorboekje van de Nederlandse Spoorwegen. Reizigers kunnen vanaf december voortaan twee keer per uur met een intercitytrein van Venlo naar Den Haag CS. Nu is
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

19 jan 2006 Niet langer direct naar Amsterdam CS (De Twentsche Courant/ Tubantia)
Treinen rijden vanaf volgend jaar niet meer rechtstreeks vanuit Apeldoorn/ Deventer of Zwolle naar Amsterdam CS. Ook de directe verbinding vanuit Zwolle via Deventer naar Roosendaal verdwijnt. De trein tussen Deventer en Zwolle stopt vanaf volgend ja
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

19 jan 2006 Trein te lang voor Zwolle : voor Amsterdam CS: overstappen (De Stentor)
Geen rechtstreekse verbinding meer met Amsterdam CS, een langere reistijd naar Groningen en een knip in de treindienst Zwolle- Roosendaal. Dat zijn de voornaamste uitkomsten van de concept-dienstregeling van de NS voor 2007.

Reizigers naar Amst
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

6 jul 2005 Den Haag CS wordt open en heldere stationshal (Volkskrant)
Passagiers kunnen de weg niet vinden, ondernemers hebben omzetverlies, en dieven slaan toe. Na de verbouwing wordt Den Haag CS licht en open.

‘Verbouwen is een feest’, zegt Michel Seekles, beheerder van Den Haag Centraal Station. En hij meen
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

6 jul 2005 Centraal station Den Haag moet marktplaats worden (Volkskrant)
Spoorwegstations zijn te lang een eiland geweest, waar niks gebeurde en de onveiligheid groot was. Je kunt er ook een levendig stuk stad van maken.

‘Kom je ‘s avonds graag op het station? Nee toch? Het is gewoon geen lekkere omgeving.’
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

2 jan 2004 Allemaal aan de rookpaal op Den Haag CS (Haagsche Courant)
Het is een stille ochtend op het Haagse Centraal Station. Veel mensen zijn vrij. Bijna één miljoen concentreren zich op het goede voornemen niet meer te roken. Maar stugge rokers blijven er. Ook op het CS, waar alleen nog mag worden gerookt bij de ro
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

18 dec 2003 HSL-stations Den Haag en Breda stap dichterbij (ANP)
De gemeenten Den Haag en Breda hebben donderdag een nieuwe stap gezet voor het ombouwen van hun belangrijkste treinstations tot openbaarvervoer-terminals. Deze zijn geschikt voor de komst van de hogesnelheidslijn (HSL) in 2006.

In Den Haag
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

16 dec 2003 Zorgen over veiligheid op Centraal Station Den Haag (Haagsche Courant)
Het Haagse stadsbestuur moet opheldering verschaffen over het ongeluk van afgelopen zaterdag waarbij een Sprinter door een stootblok op het Centraal Station reed. Het CDA maakt zich zorgen over de veiligheid op het station. Leefbaar Den Haag wil abso
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

15 dec 2003 Trein rijdt winkel Den Haag CS binnen (Algemeen Dagblad)
Een trein is zaterdag rond half twaalf een winkel op station Den Haag Centraal binnengereden, volgens een politiewoordvoerster doordat de machinist te laat remde. Voor zover bekend is niemand gewond geraakt; een medewerkster van de getroffen bonbonwi
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

15 dec 2003 Trein ramt station Den Haag CS : Een ander spoortje en het had zomaar mijn kiosk kunnen zijn (Haagsche Courant)
Blijven we staan of moeten we hard wegrennen? Dat was het eerste wat door het hoofd schoot van Jentske, de verkoopster van Mr Pizza in de hal van het Centraal Station (CS).

Het was een heel lange klap. Nee, het was eigenlijk meer een geroffel
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

15 dec 2003 Trein richt ravage aan in hal van Centraal Station (Haagsche Courant)
De trein uit Rotterdam heeft zaterdagochtend een ravage aangericht op het Centraal Station (CS) in Den Haag. De trein kon niet op tijd stoppen, schoot door de stootblokken heen en boorde zich in een bonbonkiosk in de stationshal. Niemand raakte gewon
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

6 dec 2003 Rijk investeert in stationsgebieden hsl (Het Financieële Dagblad)
DEN HAAG - Het kabinet reserveert euro 340 mln voor de periode tot 2010 om stationsgebieden voor de hogesnelheidslijnen naar België en Duitsland op te knappen. Het gaat om integrale stedenbouwkundige projecten op en rond de stations van de hsl. vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

22 nov 2003 Brand in Sprinter: Den Haag CS ontruimd (Haagsche Courant )
DEN HAAG | De brandweer heeft vrijdagnacht het station Den Haag CS ontruimd, nadat rond middernacht een brandje was gesticht in een Sprinter. De brand veroorzaakte grote rookontwikkeling. De machinist, die probeerde heeft het vuur te doven, kreeg vee
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

19 nov 2003 Trein en tram samen in hal op Den Haag CS (Haagsche Courant)
DEN HAAG | De hal van het Centraal Station (CS) wordt gekoppeld aan het huidige, nu geïsoleerde tramplatform op de eerste verdieping. Hierdoor zal één enorme ruimte ontstaan waarin de reizigers in één oogopslag zowel de treinen als – boven hun hoofd
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

23 jul 2003 Drooglegging Centraal Station Den Haag (Algemeen dagblad)
De gemeente Den Haag stelt per 1 augustus een alcoholverbod in voor het Centraal Station en omgeving. Doel van de drooglegging is de overlast van dronken daklozen en druggebruikers weg te nemen en het station veiliger te maken. De gemeente liet eerde
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

3 jun 2003 Centraal Station Den Haag op tijd klaar voor Randstadrail (Haagsche Courant)
DEN HAAG | In tegenstelling tot het Centraal Station in Rotterdam zal het Haagse station CS wél op tijd klaar zijn voor de komst van Randstadrail, het nieuwe lightrailsysteem tussen de twee steden. Wethouder Bruins van Den Haag heeft geen reden om da
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

10 apr 2003 Reiziger moet staan op Haagse stations (Haagse Courant)
DEN HAAG | Treinreizigers zullen voorlopig nog moeten blijven staan, als ze in Den Haag op een trein wachten. Om zwervers en alcoholisten te ontmoedigen komen de onlangs weggehaalde bankjes in de stationshallen van Den Haag Centraal en Hollands Spoor
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

4 apr 2003 Den Haag wil stations droogleggen (Telegraaf)
DEN HAAG. De gemeente Den Haag wil station Den Haag Centraal en station Hollands Spoor totaal droogleggen.

Met een verbod op de verkoop van alcohol hoopt burgemeester Deetman de overlast van dronken zwervers en verslaafden in de stationshalle
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

13 mrt 2003 Den Haag CS is straks onvindbaar (Haagsche Courant)
DEN HAAG | Het Centraal Station (CS) in Den Haag is over een aantal jaren onvindbaar. Met name niet-Hagenaars lopen het risico te verdwalen. Die vrees leeft onder een groot aantal politieke partijen. CS zal, ingeklemd tussen hoge nieuwbouw, niet meer
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

6 feb 2003 Den Haag krijgt geld voor nieuw Centraal Station (Leeuwarder Courant)
Den Haag kan een nieuw Centraal Station bouwen. De ministers Kamp (VROM) en De Boer (Verkeer en Waterstaat) hebben donderdag aan de gemeente laten weten dat ze daarvoor gezamenlijk 128 miljoen euro beschikbaar stellen. Den Haag CS is het eerste va
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

6 feb 2003 Rijk betaalt 128 miljoen voor plan Den Haag Centraal (Haagsche Courant )
DEN HAAG | Den Haag krijgt van het rijk 128 miljoen euro om het Centraal Station (CS) in Den Haag op te waarderen tot interregionaal vervoersknooppunt.

De Haagse plannen zijn de eerste die door Verkeer en Waterstaat en VROM zijn erkend als Sl
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

6 feb 2003 Overstapcomfort van hal Den Haag CS à la Schiphol (Haagsche Courant )
DEN HAAG | Alle winkeltjes die de afgelopen jaren in de hal van CS zijn gebouwd, moeten volgens de plannen weer verdwijnen. Het gesloten dak wordt vervangen door glas. De stationshal moet volgens de gemeente hetzelfde overstapcomfort bieden als Schip
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

5 nov 2002 Den Haag op zijspoor bij komst van HSL (Haagsche Courant )
DEN HAAG | Regeringsstad Den Haag komt bij de ingebruikneming in april 2007 van de nieuwe HSL-route tussen Amsterdam-Rotterdam-Parijs veel meer op een zijspoor dan de gemeente tot nu toe dacht.

Niet alleen verdwijnt de Thalys naar Parijs, o
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

5 nov 2002 In Parijs moet je ook met metro naar HSL - Thalys laat Den Haag links liggen (Haagsche Courant )
DEN HAAG | In Parijs moet je ook eerst vanuit het centrum met de metro naar station Gare du Nord, om daar over te stappen op de hogesnelheidstrein. En zo zien buitenlanders ons land ook.

Aldus woordvoerder M. Jonker van de HSA, de alliantie van
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

29 jun 2002 Nieuwe aanpak problemen stations Den Haag (Haagsche Courant )
DEN HAAG | De Haagse NS-stations Hollands Spoor en Centraal Station moeten veel veiliger. De gemeente gaat daarom voor de twee stations een veiligheidsplan opstellen. Het aantal aangiftes moet omlaag en er moeten meer cameras komen.

In de omge
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

13 jun 2002 Rijk zuinig met plan station Den Haag CS (Haagsche Courant )
DEN HAAG | Station Den Haag Centraal blijft na de komst van de hogesnelheidslijn (HSL) een station van lokale en regionale betekenis en groeit niet uit tot een internationaal verkeersknooppunt. De gemeente Den Haag moet daarom ook niet denken dat het
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

17 jul 2001 Grote opknapbeurt Centraal Station (Haagsche Courant )
Den Haag - Het Centraal Station krijgt een grote opknapbeurt. De stationshal wordt geboend en geschrobd en de ingang aan de Turfmarktzijde (Rijnstraat) wordt groter gemaakt.

Een en ander is de opmaat naar een geheel vernieuwd stationsgebied
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

22 mei 2001 CS, eeuwige molensteen om nek van Den Haag (Haagsche Courant )
Den Haag - Berlage wist het al, Dudok had dezelfde mening en ook David Jokinen kwam in de jaren vijftig tot dezelfde conclusie: een groot station aan de Rijnstraat is fataal voor een goede ontwikkeling van de Haagse binnenstad.

Een door Wils
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

3 mei 2001 Twee Europese treinen naar Den Haag CS : Den Haag ziet zichzelf als groter internationaal knooppunt dan pronk (Haagsche Courant )
Den Haag - Minister Pronk van ruimtelijke ordening en de gemeente Den Haag verschillen van mening over de omvang van het Haagse internationaal knooppunt van bedrijvigheid.

Pronk wil dit beperken tot een gebied rond het station Den Haag Centraal
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site

26 apr 2001 Rover vindt treinstations beneden peil (Zwolse Courant)
AMSTERDAM (ANP) - Reizigersvereniging Rover vindt dat het op veel Nederlandse treinstations niet bepaald prettig toeven is voor de reizigers. Zo is Den Haag Centraal rommelig, heeft Utrecht te weinig trapruimte, Rotterdam benauwde gangen en zijn de s
vanwege auteursrechten is dit artikel niet in zijn geheel te lezen op de site