Geavanceerd
mobiel
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer
station Nijmegen Heyendaal - afbeelding 21 station Nijmegen Heyendaal

2010

Afbeelding toegevoegd op 28 jun 2011

Welk cijfer geef je deze afbeelding?
Bedenk: je beoordeelt niet de schoonheid van het gebouw, maar de kwaliteit van de afbeelding.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
10 bezoekers hebben deze afbeelding gemiddeld een 8,7 gegeven.
Deze afbeelding in hogere resolutie downloaden (3456 x 2304).

Bron: E. Wolters
Meer afbeeldingen van E. Wolters

Schrijf hier uw opmerkingen bij deze afbeelding.

Reacties

Sjoerd Eeftens27 aug 2011
Reageer op deze vraag/ opmerking
Nou, nee hoor, die extra spoorstaven liggen vast aan de dwarsliggers. Dat kun je op de foto zien. Bij de oude dwarsliggers liggen ze wat dichter bij de spoorstaven waar op wordt gereden. Die extra spoorstaven zijn contrarails en dienen om bij ontsporen te verhinderen dat een railvoertuig te ver naar opzij uitwijkt. Dat is gevaarlijk als er een steunpunt voor een viaduct nabij is, zoals te Heijendaal. Maar ook bij ondermeer Lage Zwaluwe zie je ze in de goederensporen onder de voetgangersbrug liggen. De vraag is of de perronwand te Heijendaal deze functie niet beter uitvoert. Contrarails zie je ook in elke wissel, op bruggen en viaducten. Nieuwe spoorstaven liggen altijd los, midden in het spoor, afgedankte buiten de spoorstaven die in gebruik zijn.
Antwoord webmaster:
ah dat klinkt inderdaad heel plausibel. ik zag inderdaad na mijn reactie ook dat de staven vastliggen aan de dwarsliggers. de perronwand werkt natuurlijk maar een kant op.
Han Lefering27 aug 2011
Reageer op deze vraag/ opmerking
De spoorstaven moeten vernieuwd worden of zijn vernieuwd. De nieuwe liggen er al, kan ook zijn dat de oude er nog liggen.
Antwoord webmaster:
ah kijk dat plaatje maakt het inderdaad duidelijker. ja dit is inderdaad het geval, niet iets met een speciale trein ofzo. wel vreemd dat ze er zolang liggen.

Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.

2010




2012










2013