of:
home
zoeken
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
agenda
te koop
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer
station Nieuweschans - afbeelding 36 station Nieuweschans

stationsgebouw (1930)
type: SS Hoogezand etc
vernieuwde uitvoering van type derde klas. Middenrisaliet met afgeschuinde hoekenWas groter dan de andere stations van de serie omdat hier een groot gebouw met douanefaciliteiten naast het eigenlijke station stond.


Welk cijfer geef je deze afbeelding?
Bedenk: je beoordeelt niet de schoonheid van het gebouw, maar de kwaliteit van de afbeelding.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
4 bezoekers hebben deze afbeelding gemiddeld een 4.5 gegeven.
Bron: Beeldbank Groningen
Catalogusnummer NL-GnGRA_1986_22942
Beeldbank met de verzamelde fotoarchieven van gemeentelijke en provinciale archiefinstellingen in de provincie Groningen. Kopieer en plak het catalogusnummer in het zoekvenster van de website om de betreffende foto op te zoeken in de database. Op die manier kunt u ook een grotere afdruk of jpg bestand bestellen.
Meer afbeeldingen van Beeldbank Groningen

Schrijf hier uw opmerkingen bij deze afbeelding.

Reacties

jan smeenge31 aug 2009
Foto is wel van Nieuwe Schans. Maar 1950 met molen komt mij vreemd voor. Ik was toen 15 jaar en wij woonden recht voor de gracht met uitzicht op station en molen? Mischien is deze foto veel eerder genomen. Ik mis nog de tweede draaischijf, die el. was En het water gebouw met pomp voor het bijvullen van de water voorraad.
Antwoord webmaster:
ik heb er dan 1930 van gemaakt.
J.Smeenge27 aug 2009
Ik zie in de verte een molen,die kan ik mij niet herinneren Wel een gemaal die pomte het water van de spoorgracht naar de puttens.
Antwoord webmaster:
bedoel je dat deze foto niet uit nieuweschans is?

Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.

1930