of:
home
zoeken
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
agenda
te koop
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer
station Enkhuizen - afbeelding 38 station Enkhuizen

stationsgebouw (1935)
Aan het water gelegen, verbinding met boot naar Stavoren. Hoog bijna vierkant gebouw met twee identieke zijgevels. Hierachter een korte vleugel. Dwars op deze vleugel staat een laag lang gebouw met de lange gevel naar het water.

Afbeelding toegevoegd op 17 sep 2008

Welk cijfer geef je deze afbeelding?
Bedenk: je beoordeelt niet de schoonheid van het gebouw, maar de kwaliteit van de afbeelding.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Je bent de eerste bezoeker die deze afbeelding een waardering geeft.
Bron: Het Utrechts Archief
Catalogusnummer 166651
In de beeldbank veel foto's over de Nederlandse Spoorwegen. Met de link op het catalogusnummer komt u direct bij het juiste bestand en kunt u eenvoudig een afdruk of jpg bestand bestellen.
Meer afbeeldingen van Het Utrechts Archief

Schrijf hier uw opmerkingen bij deze afbeelding.

Reacties

Han Lefering5 jun 2009
De lijn is inderdaad aangelegd door de staat en in exploitatie gegeven aan de HSM.
Antwoord webmaster:
dat zou kunnen verklaren waarom er op het stationsgebouw het teken van de SS is aangebracht, wellicht was ten tijde van de bouw nog niet besloten dat de exploitatie door de hijsm zou plaatsvinden.
Han Lefering4 jun 2009
Volgens mij was Ekz een HYSM/station.
Antwoord webmaster:
ja vlgs mij ook, maar is het niet door de staat aangelegd maar door de HIJSM geexploiteerd?
Wilco15 mei 2009
Waar toen -NS- stond in de zeigevel (boven aan), staat nu weer SS (Staats Spoorwegen). Ik neem aan dat dit is veranderd toen het gebouw werd gerenoveerd? Ik dacht zelf dat het de HIJSM was, maar ik zat dus fout.

Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.

1930

1935