of:
home
zoeken
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
agenda
te koop
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer
station Breukelen - afbeelding 4 station Breukelen

stationsgebouw I (1905)
laag middendeel en twee eindgebouwen van anderhalve verdieping haaks op het middendeel


Welk cijfer geef je deze afbeelding?
Bedenk: je beoordeelt niet de schoonheid van het gebouw, maar de kwaliteit van de afbeelding.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
3 bezoekers hebben deze afbeelding gemiddeld een 7.3 gegeven.
Bron: Het Utrechts Archief
Catalogusnummer 8803
In de beeldbank veel foto's over de Nederlandse Spoorwegen. Met de link op het catalogusnummer komt u direct bij het juiste bestand en kunt u eenvoudig een afdruk of jpg bestand bestellen.
Meer afbeeldingen van Het Utrechts Archief

Schrijf hier uw opmerkingen bij deze afbeelding.

Reacties

Sjoerd Eeftens11 jan 2009
Het sein in niet foutief getekend maar goed gefotografeerd. De seinen stonden bij de SS links van het spoor waarvoor zij golden. Het linkse lage sein was het uitrijsein van het inhaalspoor te Breukelen, dat later is ingekort en niet meer in het hoofdspoor uitkwam, naar Nieuwersluis; het hoge sein was voor het hoofdspoor naar Nws en het voorsein was het voorsein van het afstandssein langs het hoofdspoor naar de Aansluiting voor de richtingen Maarssen en Harmelen. Het bordessein dateert waarschijnlijk nog uit de NRS periode, gezien de bouwstijl.
Antwoord webmaster:
dank je wel, ik heb niet zoveel verstand van seinwezen. gelukkig mijn bezoekers wel.
Han Lefering11 jan 2009
Afbeelding 22 is identiek aan deze. Datering is 1905. Sein met tweede arm op die manier kende NS niet. Is SS/HYSM sein of foutief getekend.
Antwoord webmaster:
je hebt gelijk, ik heb nummer 22 weggehaald.

Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.

1900

1905